Megvan az áhított futamgyőzelem

Július 4.
Az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős megnyerte a forró veszprémi viadalt

"Jani élt ezeken a pályákon.” A kijelentés nem mástól származik mint a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János navigátorától, Tagai Róberttől - vagyis abszolút hiteles forrásból való. De ha neki, vagy a pálya szélén tomboló nézőknek nem hinnénk, az eredmények akkor is fehéren-feketén bizonyítják: ifjabb Tóth egyszerűen zseniális volt a BF Goodrich Veszprém-ralin.

A Super2000-es Peugeot 207-essel autózó pilóta természetesen a World Rally Carokkal nem vehette fel a versenyt, de nem is ez volt a célja, hanem az, hogy megnyerje az ob-értékelést - a WRC-ket ugyanis az idei évtől már csak a nyílt sorozatban díjazzák.

Aki ebben megakadályozhatta volna, az a legutóbbi miskolci tapasztalatok alapján Aschenbrenner György volt, akivel most is nagy csatát vívott - és csak a tények kedvéért: ifjabb Tóth a verseny elejétől kezdve előtte volt, akkor is, amikor a riválisa elektronikai gondok miatt a pálya szélére kényszerült.

Janika ekkor sem maradt üldöző nélkül - a korábbi N-csoportos bajnok Elek István eredt a nyomába, ám a Peugeot-pilóta visszaverte a támadásokat, s a végén az abszolútban az ötödik helyen végzett (csak WRC-k voltak előtte), az országos bajnoki értékelést pedig megnyerte.

"Szakaszról szakaszra érezhetően gyorsultunk, és a második körben helyenként már elégedett voltam a látottakkal - mondta ifjabb Tóth, s aki ismeri, tudja, hogy ez nagy szó, hiszen a versenyző tökéletesen maximalista. - Azt hittem, a verseny végére elfáradunk majd, hiszen egy nap alatt teljesítettük szinte a teljes távot, most mégis azt mondom, ha lehetne, még mennék, mert érzem, hogy tovább gyorsulnánk.”

Pedig a körülmények korántsem voltak idilliek: egész szombaton tűzött a nap a Veszprém környéki pályákon, a pilóta elmondta, olykor ötven fok fölötti volt a hőmérséklet az autóban. Jó kis fogyókúra...

"Az utolsó két szakaszon még jól magunkra ijesztettünk, mert világított a töltésjelző lámpa, és bár a csapat mondta, hogy simán teljesíteni tudjuk a szakaszt, azért én egy kicsit izgultam. De kár volt, újra bebizonyosodott, hogy a 207-es mindent kibír. Pedig ezen a napon kapott rendesen, hiszen ezek a murvás szakaszok egyáltalán nem kímélik a technikát.”

Na és ezúttal maga a pilóta sem kifejezetten kímélő üzemmódban használta az autót, legalábbis Tagai Róbert a jobb egyből így látta. Voltak ugratók, amelyekről elrepülve úgy tűnt, sohasem érnek földet, s voltak, amelyekre keresztben repülve érkeztek meg, majd leérkezvén egyetlen kormánymozdulat nélkül már bent is voltak a kanyarban.

"A második körre vettük fel igazán a ritmust, akkor már eléggé bátrak is voltunk - mondta Tagai Róbert. - Az autó hihetetlenül jó ezeken a pályákon, és hát Jani is odatette magát. Mit tagadjam, a legtöbbször nekem is fülig ért a szám...”

A Peugeot-páros legközelebb az augusztus 21-23-án esedékes cseh IRC-futamon, a Barum-ralin áll rajthoz, amelyen tavaly hatodikként végzett. A kisvilágbajnoki sorozatban ez volt a legjobb eredménye a párosnak (három pontot ért), s most ráadásul a tavalyi tapasztalatokkal felvértezve érkezik meg Csehországba ifjabb Tóth és Tagai.

Peugeot Total Hungária Rally Team