Ismeri a "receptet"

Július 2.
Ifjabb Tóth János azt mondja, egy raliversenyző attól jó, ha mindent megtesz a győzelemért, ha próbál kockáztatni az ésszerűség határain belül, aztán ha az nem elég, akkor azon kívül is. A hétszeres bajnok szerint folyamatosan gyorsan kell autózni, mert ha kiesel a saját ritmusodból, az legalább annyira veszélyes, mint ha túl sokat kockáztatsz. Aztán kell még egy nagy adag szerencse, és máris kész a győzelem receptje.

Egyszerűen hangzik ugye?

Pedig korántsem az, s erről jó néhány raliversenyző tudna hosszasan mesélni. De ha az elmélet megvan, már csak át kell ültetni a gyakorlatba, s ifjabb Tóth Jánosnak (aki ezt korábban már számtalanszor megtette) a hét végi BF Goodrich Veszprém-ralin is ez a terve. Az idei második országos bajnoki futamán - amely murván az első -, Tagai Róberttel és az immár jól ismert Peugeot 207 S2000-essel áll rajthoz.

- A pályabejárás során négyszer lehetett végigmenni a szakaszokon, s mi meg is tettük - mondta ifjabb Tóth János. - A szakaszok vonalvezetése némiképp megváltozott a megszokotthoz képest, de azért persze vannak benne ismerős részek. Összességében jók a benyomásaim a pályákról, vannak technikás és gyors részek is, összességében mindegyik kihívást jelent. Az is nagy feladat - s itthon talán kissé szokatlan -, hogy jóformán egy napba van besűrítve a verseny, majd' száz gyorsasági kilométert teszünk meg szombaton. Remélem, nekünk ez nem okoz majd gondot, hiszen a nemzetközi versenyeken hozzászoktunk az ilyesmihez.

A veszprémi pályák hagyományosan nehezek, s igazából nem kell megerőltetnie magát annak, aki defektet akar kapni. Persze, igazándiból senki sem akar, s ifjabb Tóthot arról kérdeztük, vajon miként lehet elkerülni őket.

- A lehetőségekhez mérten figyelni kell, hiszen a pályák teljes hosszát tekintve körülbelül tizenöt százalék az, ahol az utak mentén nagyobb kövek vannak... - folytatta Janika. - Na azokat érdemes elkerülni, de ezért van az autón kormány... Ám különösebben óvatoskodni sem szabad, hiszen ha az ember nyerni akar, akkor gyorsnak kell lennie. A mi Peugeot-nknak egyébként fekszenek ezek a szakaszok, bár egyelőre nem tudom, milyen beállítással kapjuk meg a Grifonétól az autót. Úgy hallottam, a Peugeot Sport idei murvás beállítási javaslata egy kicsit más, mint a tavalyi, pedig nekem már az is nagyon szimpatikus volt. Ha még annál is jobb lesz az autó, akkor élvezni fogjuk a verseny minden pillanatát.

Ifjabb Tóth Jánosnak és Tagai Róbertnek a viadal előtti teszten még lesz lehetősége ráhangolódni a Peugeot 207-es murvás beállításaira, aztán jöhet az igazi küzdelem, amely pénteken két szakasszal kezdődik, a jelentős részét azonban szombaton tartják meg Veszprém környékén.

Peugeot Total Hungária Rally Team