Először Subaruval

Június 29.
Szabó Gergő egyik legnagyobb román ellenfelének színeiben egy számára vadidegen autóval áll rajthoz a Veszprém Rallyn, miközben lázasan készül az augusztusi Rally Showra. Gergővel beszélgettünk.

Szia Gergő! Annak ellenére, hogy van egy saját csapatod, most egy román istálló színeiben egy N15-ös Subaruval állsz rajthoz. Hogyan?

- Így van. Ráadásul az egyik legnagyobb ellenfelünk, Marco Tempestini autójával! Ő egy Romániában élő üzletember, akinek van egy csapata a Transilvania Motorsport. Három ilyen autójuk van, ezekből nálunk elég kevés van, és szeretnének őket Magyarországra is bérbe adni. Ő egyébként is indul a Közép Európai Kupába, aminek a Veszprém Rally is része. Elég jó kapcsolatban vagyunk, meghívtak a Rally Showjukra is, most pedig felajánlották, hogy megkapom a másik autót, menjek vele. Tulajdonképpen promóciós feladatunk lenne, hogy megismerjék az autókat, lássák menni, olyan feltételeket kínáltak amire nem tudtam nemet mondani, boldogan fogadtam el a felkérést. Az idő rövidségének ellenére, sikerült pár régi és új támogatónkat is magunk mellé állítani, így semmi akadálya hogy ott legyünk a rajtnál.

Milyen elvárások fogalmazódtak meg akár a csapat, akár saját magatok részéről a Veszprém Rallyra?

- Nehéz, mert nem ismerem ezt az autót, a romániai Rally Shown volt alkalmam kipróbálni, de az egy nagyon rövid barátkozás volt. A verseny előtti csütörtökön fogunk egyet tesztelni, utána talán okosabbak leszünk. A másik, amiért nem nagyon tudok tippelni, hogy a Magyar Bajnokságban nem ment még ilyen autó, így innen sincs viszonyítási alapunk. A csapat semmilyen elvárást nem támaszt velünk szemben, de én azért igen, szeretnék az N csoport elejében menni. Veszprémben utoljára három éve, a Focusszal álltam rajthoz, akkor nem ment rosszul, a pályákat ismerem és szeretem is, szóval bízok a jó szereplésbe. A Magyar Bajnokságba nem szeretnék beleszólni így lehet, hogy mi is csak a Közép Európa Kupára nevezünk.

Mit lehet tudni az autó műszaki tartalmáról? A nevezési lista szerint ez a legutolsó fejlesztésű N15-ös versenygép.

- Sokat erről sem tudok, mert inkább a Mitsubishikkel vagyok képbe. Azt tudom, hogy eredetileg N14-nek készült, azóta építették át N15-re, de fogalmam sincs, hogy min változtattak. Az köztudott, hogy a Subaruknak a futóműve és a súlyelosztása nagyon jó, motorban egy picit gyengébb, mint a Mitsubishi, az első tapasztalatokra a tesztig várni kell.

A versenyzés mellett csapatvezetői feladatod is lesz?

- Igen, Krupp Zoli a murvás versenyeken a mi autónkkal megy, így arra is oda kell figyelnünk, hogy velük minden rendben legyen.

Az idei évre ennyi volt idehaza, vagy láthatunk még?

- Ez a lehetőség erre az egy versenyre szól, a továbbiakról még nem tudok nyilatkozni. Számunkra most a román pontvadászat a legfontosabb, ahol elég jól állunk, félidőben hét ponttal vezetjük a bajnokságot. Nyirádon tavaly is rajthoz álltunk, és bár az ideivel kapcsolatban hallottam némi bizonytalanságot, de most is tervbe van. Ezen kívül lázasan készülünk az augusztusi Rally Showra!

Hogy álltok az előkészületekkel, vannak már nevek?

- Nagyon jól állunk, egyedül neveket nem tudok még mondani. Folynak az egyeztetések, de még nem sikerült senkivel százszázalékosan megegyeznünk, addig nem is szeretnék neveket mondani. A Rally Shownak lesz majd egy saját blog oldala az Interneten, itt mindenki nyomon követheti a legfrissebb fejleményeket.

Gergő, köszönjük és sok sikert a hétvégére!

Fri