Lengyel Rali: Mindenki Loebért!

Június 26.
Őrület a Lengyel Ralin, Latvala az utolsó két és fél kilométeren saját hibájából esett ki, Novikov két percet, Rautenbach tizenkettőt állt Loeb pontszerzésért, Hirvonen azonban így is átvette a vezetést a bajnokságban.


Mikko Hirvonen

Szombat reggeli visszaállásakor Sebastien Loeb sem gondolta volna, hogy két ponttal gazdagabban térhet nyári szünetre, csupán a márka-világbajnokságban reálisan megszerezhető egy pont lobogott a szeme előtt. Szombat estére a 32.-ről a 13.-ra kapaszkodott fel, de még ekkor is hiányzott 15 perc az 1 egyéni világbajnoki ponthoz. A Citroennél osztottak szoroztak, majd arra jutottak, hogy beáldozzák a junior csapatot. A rali 16. gyorsaságiján az addig az abszolút negyedik helyen brillírozó Sebastien Ogier motorja adta meg magát, Jevgenyij Novikov pedig két percig állt a pálya szélén, hogy márkatársát maga elég engedje. Loeb azonban még ezzel sem volt kint a vízből, így hát Conrad Rautenbachon volt a sor, aki az utolsóelőtti szakaszon nem kevesebb mint 12 percet várt a célban elhelyezett fotocella előtt. Az egyetlen befolyásolható versenyző, Dani Sordó túl jól állt ahhoz, hogy a Citroen feláldozza, ezért a záró 2 és fél kilométer előtt a csapat és Loeb is elkönyvelte, hogy ha nem is a legszebb módón, de egy világbajnoki pontot csak összehoztak.


Dani Sordo

Igen ám, csakhogy a záró szakaszon Latvala élete legnagyobb hibáját követte el. Malcolm Wilson már szinte a kezében érezte a kettős győzelmet, Latvala közel egy perccel ment Dani Sordó előtt, csakhogy a nyúlfarknyi szakaszon lerongálta a Focus baloldali kormányösszekötőjét, amivel a célig sem tudott elvergődni. A fiatal finnek ez már a sokadik szarvashibája az idei évben, így ha Wilson ezért nem rúgja ki, akkor semmiért. Márpedig Wilson még kitart mellette, legalábbis a soron következő finn raliig, azt ugyanis megerősítette, hogy a Neste Rallyn Hirvonennel mellett Latvala is gyári autót kap.


Henning Solberg

Loeb hibája után, Hirvonen hozta a kötelezőt, és bár Latvala újabb egy pontot ajándékozott Sebastien Loebnek, sorozatban második idei győzelmével Mikko egy ponttal átvette a vezetést a bajnokságban. A harmadik helyre Henning Solberg csapott le, aki a verseny második felében átlépett Citroenes testvérén, Henning így idei második dobogós célba érkezését ünnepelhette. A negyedik hely Petter Solbergnek jutott, őt Matthew Wilson követette ötödikként. Volt miért ünnepelni a hazai közönségnek is, a lengyelek kedvence, Krysztof Holowczyc az abszolút hatodik hellyel gondoskodott arról, hogy bekerüljön a történelemkönyvekbe. Valószínűleg, soha senki nem állt még mozgóképes versenyautóval 12 percet a pálya szélén, Conrad Rautenbach így sem maradt pont nélkül, a Citroen Junior csapatának versenyzője az abszolút nyolcadik helyen ért célba.

Volt dráma a junior WRC mezőnyében is, a rali 16. gyorsasági szakasza Michal Kosciuszko számára is emlékezetes marad. A lengyel versenyző 1,8 másodperces előnnyel vágott neki a szakasznak, itt azonban hibázott, előbb egy követ majd egy fát is telibe talált Suzukijával, a hűtő sérülése miatt pedig a verseny feladására kényszerült. Az első helyet, majd a győzelmet a holland Kevin Abring szerezte meg, aki 20 évesen és 159 naposan minden idők legfiatalabb junior futamgyőztesévé avanzsálódott. Az ezüstérem Martin Prokop, a bronz pedig Yoann Bonato nyakába került.

Sikeresen teljesítette a távot a mezőny egyetlen magyar párosa is, Fisher Dani és Mészáros Sándor éremmel térhet haza Lengyelországból, az N/3-as géposztály második és az abszolút 25. helyen értek célba, eredményükhöz ezúton is gratulálunk!

Fri