Szardínia Rally 3. nap: Latvala, Hirvonen, P Solberg

Május 24.
Győzött a versenyszellem a taktika felett, Jari-Matti Latvala rajt-cél győzelmet aratva pályafutása második futamgyőzelmét ünnepelhette a Szardínia Rallyn céldobogóján.

Jari-Matti Latvala zászlaján sokáig egyetlen felirat virított, Győzelem vagy halál! Ez a hozzáállás és az ezzel járó idei bukássorozat kiverte a biztosítékot főnökénél, Malcolm Wilson már azon gondolkodott megszabadul minden idők legfiatalabb futamgyőztesétől. Latvala azonban jófiú volt és meghúzta magát,így maradhatott. Szardínián rajthelyét kihasználva rögtön az élre ugrott és miközben Loeb és Hirvonen széttaktikázta magát az első nap utolsó szakaszán, ő átnyomta agyig megduplázva 20 másodperces előnyét. Szombaton így elsőként rajtolhatott, de ellenfelei csak megközelíteni tudták, megelőzni nem. A sors pedig vasárnap reggel a helyére tette a dolgokat, az ami eddig hátrány volt, egy csapásra hatalmas előnyé vált. A kora reggeli alacsony napsugarak és a szélcsendben megrekedő por miatt, Latvala volt az egyetlen, aki látott is valamit a pályából, a többiek csak sötétben tapogatóztak. Az első hely sorsa itt el is dőlt, Jari-Matti majd fél perccel volt gyorsabb saját csapattárásnál.

Hirvonennek tehát esélye sem volt előrelépni, mégsem búslakodik, örül a második helynek is, hisz ezzel a bajnokságban is visszakapaszkodott az ezüstérmes pozícióba. Sebastien Loeb a várakozásokkal ellentétben nem előzte meg Petter Solberget, na nem azért mert nem volt képes ledolgozni szombat esti 2 másodperces hátrányát, hanem azért, mert vasárnap 2 perc lett belőle. Loebék szenzációs kerékcseréje felkeltette a versenyigazgatóság érdeklődését is. A fedélzeti kamerás felvételekből kiderült, hogy Daniel Elena már azelőtt kicsatolta biztonsági övét, hogy az autó megállt volna, ez pedig tilos, a bírák pedig a Loebékre kiszabott 2 perces időbüntetéssel szeretnék elvenni mindenki kedvét az ilyen jellegű szabálysértéstől. A harmadik hely tehát Petter Solbergnek jutott, aki ezzel nemcsak a legjobb privát, de a legjobb Citroenes pilóta címet is bezsebelheti, Ciprus után idén immár másodszor állhatott fel a dobogóra a Xsarával.

Loeb negyedik helyével a bajnokság félidejében is magabiztosan áll az élen, de az már biztos, hogy nagy álma, megnyerni az idény valamennyi futamát, idén nem válik valóra. Egy kis érdekesség még a franciával kapcsolatosan, utoljára 2005 márciusában, a Mexikó Rallyn szerzett ilyen kevés pontot! Három napon keresztül zajlott az élet Jevgenyij Novikov körül, egy dolog volt állandó, a 19 éves orosz pilóta mindhárom napot az abszolút ötödik helyen fejezte be. Hatodik helyének köszönhetően három pontot vihet haza Szardíniáról Matthew Wilson, Mads Ostberg kettővel lett gazdagabb, Henning Solberg pedig a harmadik norvég versenyzőként egy pontot szerzett.

Két gyorsaságira volt szüksége Martin Prokopnak, hogy átvegye a vezetést Kosciuszkótól, az ötből a hátralévő hárman pedig tartotta előnyét, így Ciprus után ismét maximális pontot szerzett. A fiúk egy az egyben le is koppintották a Ciprusi pódiumot, a második helyre Michal Kosciuszko érkezett, a harmadik helyen Aaron Burkart érkezett célba.

Harmadszor szerzett pontot az N csoportos világkupában Mayer Gábor és Tagai Róbert. A magyar páros szinte a verseny egészében tartotta hetedik helyét, de a záró gyorsaságin Frederic SAUVAN hat tizeddel eléjük került őket, így meg kellett elégedniük egyetlen világbajnoki ponttal. Ami a csoport elejét illeti, Flodin pénteki és Sandell szombati sikere után, vasárnap Nasser Al-Attiyah örülhetett, a katari pilóta az utolsó gyorsaságin előzte meg az éllovas Sandellt, argentin-olasz duplájának köszönhetően pedig a bajnokságban is átvette a vezetést. Patrik Sandell és Szuper 2000-es Skodája 1,6 másodperccel szorult a második helyre, Armindo Araujo kényelmes tempóban érkezett a harmadik helyre.

Fri