Kőváry vakon vág neki a Salgó-ralinak

Május 15.
Már az év elején benne volt a levegőben a válás, de a barátok kitartottak egymás mellett. Szentiványi Szabolcs kiszállt Kőváry Barna mellől az autóból, hogy átadja helyét egy új navigátornak. Eközben Hópihe is magához tért.

Május 15-17. között rendezik az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamát, a Hell Salgó-Gemer Rally-t. A futamra Kőváry Barna ugyanazzal a Renault Clio R3-assal érkezik, mint eddig is, ám új navigátora van .

Miután a csapat rögtön egy első hellyel kezdte az évadot, győzelmi kényszerrel érkeztek a Miskolc-ralira is, ahol viszont csak hetediként végezetek. "A verseny rávilágított, amiről korábban is beszéltünk. Közösen már nem tudunk előrébb lépni Szentiványi Szabival. Most már sokkal gyorsabban megyünk, mint ahogy ezt közösen meg tudnák oldani. Visszaütközött, hogy Szabi is sokkal inkább a bal oldalon szeret csücsülni. "- mondta a Kőváry Barna.

Úgy döntöttek az elmúlt 20 év, amit együtt töltöttek fontosabb, mint az együtt versenyzés. Ezért elválnak útjaik. Azaz mégsem, mert bár Szabi nem navigál, marad a csapatnál mint koordinátor, logisztikus, s főként mint barát.

"Továbbra is segít nekünk és számítunk is Szabira, de helyette mostantól Tóth Zsolti navigál majd nekem" - beszélt a váltásról Barna. "Zsolt korábban "nagyobb" autókban ült, Mitsubishiben és Super 1600-as autókban navigált. Egy olyan fajta ember, aki nagy rutinnal rendelkezik, de még nem sztár. Ismeri a tempót és vérbeli navigátor, képes irányítani. Ha kell, gyorsabb tempóra ösztökél, ha kell, visszafog."

A Clio ismét tökéletes műszaki állapotban várja a folytatást, de ehhez kellett az SDS-Engineering és a Takács Motorsport munkája is. Tegnap az SDS csapat és Bútor Robi segítségével tesztelt az új páros. Bútor mint tesztpilóta, azonnal jelezte, hogy valami nem stimmel. Kiderült, hogy a katalizátor elmozdult a kipufogóban. A csere után az autóba visszatért az élet, nagyjából 30 lóerővel erősebb lett.

"Nem hiába éreztük úgy Miskolcon, hogy jól megyünk, még sem vagyunk elég gyorsak. Most kiderült miért. Miután viszont nyertünk harminc lóerőt, elkezdett csúszni a kuplung. Úgyhogy tegnap este szinte alig aludtak a fiúk. Köszönet a Takács Motorsport embereinek, akik ma reggelre szétszedték és kijavították a kocsit" - mesélt a tesztről Barna

Ott volt a teszten a Pirelli mérnöki gárdája is. Nem melegszenek fel ugyanis eléggé a Clio az első abroncsai. A hátsók jól működnek, de az elsőket nem használja jól a kocsi és a pilóta. Nagyjából 20 fokkal melegebbnek kéne lennie a gumiknak, ezt is megpróbálták orvosolni. Miután azonban esett az eső, elsősorban a vizes beállításokkal foglalkoztak.

"Mindent megteszünk a javulásért. Nagyon bízom benne, hogy vissza tudunk vágni. Szeretnénk menni egy jó ízűt. A mostani változásoknak remélhetőleg lesz eredménye. Ez a verseny jó lehet nekünk, jön a kedvenc szakaszom is. Mindenképpen szeretnénk dobogóra állni." - beszélt terveiről Barna.

A Salgó-rali pályáit két országban jelölték ki a szervezők, hazánk mellett Szlovákiában is versenyeznek a résztvevők. Utóbbi pályák ismeretlenek voltak a csapat előtt, gyors kacskaringós szakaszok várnak a párosra. "Egyből a mélyvízbe kerülünk, mert kifejezetten számít a jó itiner és a jó navigátor az ilyen szakaszokon. A pályafutásom során a sors már sokszor jókor avatkozott közbe, és lehet most is így lesz" - mondta a pilóta.

A magyar szakaszok már kevesebb újdonságot jelentenek, mégis ezek közül az egyiket várja leginkább Barna: "A hazai szakaszok többsége a széles út és a nagy tempó miatt a Hondáknak kedvez, de a Zagyvaróna-Cered az enyém, ott tudtam tavaly megnyerni először az R3-as kategóriát illetve az A7-et. Nagyon várom már, ez a kedvenc pályám, szerintem a világ egyik legjobb szakasza."

A verseny egyik legfontosabb része azonban a pénteki prológ lesz. Ott ugyanis nem is Szabi, nem is Zsolti, hanem Barna vak barátja, Sanyi ül majd a jobb oldalon. "Lehetőséget kaptunk arra, hogy beüljön mellém és ő legyen navigátorom. A szó szoros értelmében, ugyanis Braille-írással elkészítettük az itinert, ami azért nem volt túl bonyolult: 100 bal három, 100 bal három, de a lényeg, hogy belülről is átélheti a dolgokat. Az érzékeléssel nem lesz baj, mert amit a sors a szeménél elvett tőle, azt a többi érzékszervénél visszaadta. Érzi a teste mozgásából, hogy mi történik, a hangokból, hogy hol tartunk. Remélem nagy élmény lesz számára, én pedig örülök, hogy segíthetek" - zárta gondolatait Kőváry Barna

Kőváry Barna - Tóth Zsolt