|
Kőváry
vakon vág neki a Salgó-ralinak Május
15. Május 15-17. között rendezik az Országos Rallye
Bajnokság harmadik futamát, a Hell Salgó-Gemer Rally-t. A futamra
Kőváry Barna ugyanazzal a Renault Clio R3-assal érkezik, mint
eddig is, ám új navigátora van . Miután a
csapat rögtön egy első hellyel kezdte az évadot, győzelmi kényszerrel
érkeztek a Miskolc-ralira is, ahol viszont csak hetediként végezetek.
"A verseny rávilágított, amiről korábban is beszéltünk.
Közösen már nem tudunk előrébb lépni Szentiványi Szabival. Most
már sokkal gyorsabban megyünk, mint ahogy ezt közösen meg tudnák
oldani. Visszaütközött, hogy Szabi is sokkal inkább a bal oldalon
szeret csücsülni. "- mondta a Kőváry Barna. Úgy döntöttek
az elmúlt 20 év, amit együtt töltöttek fontosabb, mint az együtt
versenyzés. Ezért elválnak útjaik. Azaz mégsem, mert bár Szabi
nem navigál, marad a csapatnál mint koordinátor, logisztikus,
s főként mint barát. "Továbbra
is segít nekünk és számítunk is Szabira, de helyette mostantól
Tóth Zsolti navigál majd nekem" - beszélt a váltásról Barna.
"Zsolt korábban "nagyobb" autókban ült, Mitsubishiben
és Super 1600-as autókban navigált. Egy olyan fajta ember, aki
nagy rutinnal rendelkezik, de még nem sztár. Ismeri a tempót
és vérbeli navigátor, képes irányítani. Ha kell, gyorsabb tempóra
ösztökél, ha kell, visszafog." A Clio ismét
tökéletes műszaki állapotban várja a folytatást, de ehhez kellett
az SDS-Engineering és a Takács Motorsport munkája is. Tegnap
az SDS csapat és Bútor Robi segítségével tesztelt az új páros.
Bútor mint tesztpilóta, azonnal jelezte, hogy valami nem stimmel.
Kiderült, hogy a katalizátor elmozdult a kipufogóban. A csere
után az autóba visszatért az élet, nagyjából 30 lóerővel erősebb
lett. "Nem
hiába éreztük úgy Miskolcon, hogy jól megyünk, még sem vagyunk
elég gyorsak. Most kiderült miért. Miután viszont nyertünk harminc
lóerőt, elkezdett csúszni a kuplung. Úgyhogy tegnap este szinte
alig aludtak a fiúk. Köszönet a Takács Motorsport embereinek,
akik ma reggelre szétszedték és kijavították a kocsit"
- mesélt a tesztről Barna Ott volt
a teszten a Pirelli mérnöki gárdája is. Nem melegszenek fel
ugyanis eléggé a Clio az első abroncsai. A hátsók jól működnek,
de az elsőket nem használja jól a kocsi és a pilóta. Nagyjából
20 fokkal melegebbnek kéne lennie a gumiknak, ezt is megpróbálták
orvosolni. Miután azonban esett az eső, elsősorban a vizes beállításokkal
foglalkoztak. "Mindent
megteszünk a javulásért. Nagyon bízom benne, hogy vissza tudunk
vágni. Szeretnénk menni egy jó ízűt. A mostani változásoknak
remélhetőleg lesz eredménye. Ez a verseny jó lehet nekünk, jön
a kedvenc szakaszom is. Mindenképpen szeretnénk dobogóra állni."
- beszélt terveiről Barna. A Salgó-rali
pályáit két országban jelölték ki a szervezők, hazánk mellett
Szlovákiában is versenyeznek a résztvevők. Utóbbi pályák ismeretlenek
voltak a csapat előtt, gyors kacskaringós szakaszok várnak a
párosra. "Egyből a mélyvízbe kerülünk, mert kifejezetten
számít a jó itiner és a jó navigátor az ilyen szakaszokon. A
pályafutásom során a sors már sokszor jókor avatkozott közbe,
és lehet most is így lesz" - mondta a pilóta. A magyar szakaszok már kevesebb újdonságot jelentenek,
mégis ezek közül az egyiket várja leginkább Barna: "A hazai
szakaszok többsége a széles út és a nagy tempó miatt a Hondáknak
kedvez, de a Zagyvaróna-Cered az enyém, ott tudtam tavaly megnyerni
először az R3-as kategóriát illetve az A7-et. Nagyon várom már,
ez a kedvenc pályám, szerintem a világ egyik legjobb szakasza."
A verseny
egyik legfontosabb része azonban a pénteki prológ lesz. Ott
ugyanis nem is Szabi, nem is Zsolti, hanem Barna vak barátja,
Sanyi ül majd a jobb oldalon. "Lehetőséget kaptunk arra,
hogy beüljön mellém és ő legyen navigátorom. A szó szoros értelmében,
ugyanis Braille-írással elkészítettük az itinert, ami azért
nem volt túl bonyolult: 100 bal három, 100 bal három, de a lényeg,
hogy belülről is átélheti a dolgokat. Az érzékeléssel nem lesz
baj, mert amit a sors a szeménél elvett tőle, azt a többi érzékszervénél
visszaadta. Érzi a teste mozgásából, hogy mi történik, a hangokból,
hogy hol tartunk. Remélem nagy élmény lesz számára, én pedig
örülök, hogy segíthetek" - zárta gondolatait Kőváry Barna Kőváry
Barna - Tóth Zsolt
|
|