Túl a másodikon

Május 7.
Május másodikán, szombaton került megrendezésre a Speed Rally Team Sprint kupasorozat II. Fordulója. Ismét a jól megszokott Felsőpetény - Ősagárd összekötő úton álltak rajthoz a versenyzők.

Az első gyorson még az idő se volt kegyes a versenyzőkkel szemben, mert sajnos elkezdett esni az eső, ezért egy pár versenyző a slick gumikat is lecserélte utcaira, vagy intermédiára. Az elmúlt versenyekből tanulva több változás is volt: pl: a verseny már etap útvonallal is rendelkezett (de ezt úgy láttuk, hogy elég kevesen használták ki) és így több idő lett volna a szervízelésre. Nem volt csúszás, nem kellett szinte soha várni. A versenyzők alig óránként ültek az autójukba, dinamikusan ment minden.

A verseny főszponzora az Xlavina és az Agip voltak, akik rendesen kitettek magukért. A 100, 50 és 30 ezer forintos nyereményeket:
I.: Kiss József - Sirkó Csaba (Lada VFTS)
II.: Mazgon Róbert - Gyura Gábor (Suzuki 1.3)
III.: Potje Tamás - Szabados Gábor (VW Golf 1.8) zsebelték be.

Abszolút:
Szlovák Ferenc - Koltai Mercédesz Seat Ibiza kit - Car 1.8 T
Kiss József - Sirkó Csaba Lada VFTS
Kunya Dávid - Hamza Tamás Lada

H7:
Kiss József – Sirkó Csaba Lada VFTS
Kunya Dávid - Hamza Tamás Lada
Gönczöl Ferenc - Gönczöl Zsolt Lada VFTS

H6:
Vida Gábor - Horváth Lajos Balázs Lada 2107
Csóka Zoltán - Szabó Gábor Lada 2107
Apkó Dániel - Horváth László Lada 21074

H5:
Szlovák Ferenc - Koltai Mercédesz Seat Ibiza Kit-Car 1.8 T

H4:
Hock Pál - Kemény Viktor Peugeot 306 H/4
Landherr Zoltán - Laboncz Katalin VW Golf 2.0
Potje Tamás - Szabados Gábor VW Golf 1.8

H3:
Köteles József - Nagy Zoltán Honda Civic 1.6 H/3
Török Miklós - Diós Dániel Skoda Felicia

H2:
Mazgon Róbert - Gyura Gábor Suzuki 1.3
Fodor Gábor - Soós Róbert Suzuki Swift 1.3
Bertus Balázs - Mede Anita Skoda Felicia 1.3

Ez a verseny sem telt el izgalmak és borulások nélkül. Helembai "Csikar" Zsolt - Csernai Zsolt kettős 500m-tudott menni a gyönyörű VFTS - el, a kuplung robban szét, és így nem tudták folytatni a versenyt. Tóth Karcsi az Alfával a már Boroznaki Tibi által megjelölt helyen (célegyenes előtti kanyarban) felborult, ennek ellenére tudták folytatni a versenyt, de a 6. gyorsaságin technikai probléma miatt kiestek. Így járt a továbbiakban Vladár Richárd - Papp György páros is, ők egy bozótosba érkeztek a trabival borulásuk után. A Csendes Csaba - Konarik Erika páros a 6. gyorson szalagkorlátnak ütközött és egy bukfencet követően az árokban landolt. A verseny fő látványosságát ismét a nőtincsi elágazó nyújtotta, volt látványos fordulás, forgás, közönségszórakoztatás.

A verseny után, volt alkalmam egy új versenyzőpárossal, névszerint: Kurali Bálinttal és Harmos Gergellyel beszélgetni, akik most indultak először SRT versenyen, sőt az autójuk is itt állt először rajthoz.

"Egy hónapja készült el az autónk -mondja Kurali Bálint pilóta, egy új építésű 1600cm3 Lada VFTS. Minden tekintetben ez volt az első versenyünk, mert nem csak az autóm új, hanem navigátorom is. Gerivel azért választottuk az Xlavina Agip SRT Rally sprintet, mert elsősorban közel van, mindenkit ismerünk és szerettük volna ha összeáll egy olyan csapat akik kölcsönösen segítik egymást, és a versenyeken indulva jókat küzdenek egymással. És nem utolsó sorban nagyon csábító volt az Xlavina és az Agip felajánlása, az utolsó pillanatig abban bíztunk, hogy mindenki kiesik vagy hibázik előttünk, és miénk, lehet a 100 ezer forintos nyeremény:)

Az első gyorsasági előtt a slick gumit utcaira cseréltük, de ez rossz döntésnek bizonyult, mert a rajtban már ragyogóan sütött a nap. Így már a verseny elején sikerült jelentős hátrányra szert tennünk. A második körre mi is feltettük a slick gumikat, de a hátrányunk így is megmaradt az élmezőnnyel szemben. Kiss Józsi, Gönczöl Feri és a Vida Gabi mind nagyon jó kezű pilóták, és sem az "életkorukkal”, sem tapasztalatukkal nem tudtuk felvenni a versenyt” -mesélik nevetve a fiúk.

"A verseny első felében Felsőpetény - Ősagárd volt az útvonal. A szakasz első fele az elágazóig, hosszabb egyenesekből állt lassítókkal. Itt jött ki az első fő technikai problémánk, hogy a motor nem forgott 6 ezernél többet. Így volt időnk a hosszú egyenesekben a navigátoromnak csajokat lesni a pálya szélén. A viccet félretéve nagyon jó érzés volt, hogy ennyi néző kilátogatott, és egytől eggyig szurkoltak, bíztattak a pálya széléről.

A szakasz második fele inkább technikásabb, ott már nem volt akkora a hátrányunk. Nekünk visszafelé jobban tetszett, 2-vel több lassító volt, és lejtnek lefelé sokkal nagyobb kihívás volt megtalálni a lassítók előtti helyes féktávokat. Arra nagyon büszkék vagyunk, hogy egyetlen lassítót sem bontottunk meg!

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, örülünk hogy ezt a versenyt választottuk elsőként. Navigátorommal is viszonylag gyorsan megtaláltuk az összhangot, és végül kategóriánk 5. Helyén végeztünk, mindenféle anyagi kár nélkül. Ehhez szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem szponzorainknak, a Mizser családnak, és mindenkinek, aki segített”.

További információk, képek és videók a versennyel kapcsolatban: www.csapassunk.hu. Találkozunk augusztus 15. én, az III. SRT bajnokságon, ami a Legénd - Nógrádsáp összekötő szakaszon kerül megrendezésre.

Szijártó Anikó