Ketten a Historic Rali becsületéért

Április 29.
Két páros, Varga Roland-Varga Sándor és a Nagy István-Tóth Tibor, mentette meg a Historic Rali becsületét. A szokottnál jóval kevesebb, mindössze négy nevezőből ketten egészségügyi okok miatt nem tudtak rajthoz állni a Miskolc Ralin, ezért csak két résztvevője volt a versenynek. Köztük azonban nem alakulhatott ki csata, mert műszaki hiba miatt Varga csak az első napon, Nagy pedig a másodikon tudott versenyezni.

Bár nagyon készült a versenyre Varga József, aki Egerben az első komolyabb kanyarban totálkárosra törte autóját, orvosa, a törött csuklója miatt nem engedte rajthoz állni. Így csak két Historic autó jelent meg a gépátvételen.

A Nagy-Tóth kettős autójával azonban már ekkor is gondok voltak. Csütörtökön motort cseréltek a Golfban, amelyben a karburátor meghibásodott, ezért az egyik henger nem kapott benzint. Nagyék kérvényezték, hogy a rajtceremóniát és a prológot kihagyhassák, de a szabályok értelmében ez nem volt lehetséges. Igaz, hogy mire a rajtdobogóhoz értek, már mindenki összepakolt, így csak át kellett gurulniuk az emelvényen.

A szombati versenyt a műszaki hiba miatt teljesen ki kellett hagyniuk, viszont vasárnapra megjavították autójukat.

Szombaton így csak a Varga testvérek képviselték a Historic mezőnyét a kereklámpás Zsigulival. Ők ellenfél nélkül a saját tempójukban autóztak, próbálták a közönséget szórakoztatni, és bár nem volt ellenfelük, nagyon komolyan vették a versenyt. Minden gyorsaságira megmelegítették a gumit, és próbáltak minél több tapasztalatot szerezni.

Vasárnap akár jó kis meccs is kialakulhatott volna a két páros között, annál is inkább, mert nagyon fenték a fogukat egymásra. Azonban ekkor a Zsiguli hibásodott meg. Valószínűleg víz vagy valami más kosz kerülhetett a benzinben, mert már a szervizparkot elhagyva, Encs határában megállt az autó. Itt még életre tudták kelteni, de a pályán csak botorkáltak, két gyorsasági után pedig meg is állt a Zsiguli.

Így a szombati napot a Varga-Varga páros, a vasárnapit pedig a Nagy-Tóth kettős nyerte.

A Historic mezőnyéből többen ígérték, hogy három hét múlva, Salgótarjánban már többen lesznek, és a szurkolók sem bánják meg, ha megvárják őket az első osztály végén.

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság következő futama a Salgó Rali lesz, május 15-17 között.

Miskolc Rali első futam végeredménye:
1. Varga Roland–Varga Sándor Lada 2101 Gr 2 46:29,1

Miskolc Rali második futam végeredménye:
1. Nagy István–Tóth Tibor Volkswagen Golf I GTI 41:18,6

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
Iharos és Goller Kft, Kumho