Miskolc Rally: N csoportos beszámoló

Április 27.
Április utolsó hétvégéjén, Miskolcon és környékén tovább folytatódtak az Országos Rally Bajnokság N-csoportos versenyzőinek a viadala.

A 16. Alfa-Ker Miskolc Rally a szokásos gépátvétellel kezdődött péntek délelőtt, míg délután a prológgal hangolódhattak a rajthoz állók a szombati és vasárnapi versenynapokra. Érdekesség volt talán sok néző számára, hogy nem a megszokott módon történt a rajtoltatás (eddig a WRC-k maradtak késő estére, míg április 24-én fordult a kocka, és az élmezőny kezdhette meg a körök teljesítését). Az aréna leggyorsabb N-es párosa Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa lett a hazai pályát élvező Hadik András előtt. A csoport harmadik legjobb idejét Matics Mihály autózta Mitsubishi Lancer Evo XI-esével.

Az első versenynapon - szombaton - Hernádvécséről elrajtolva kezdhették meg versenykilométereik begyűjtését a párosok. A leggyorsabb eredményt 18 kilométer megtétele után Asi autózta Lancer Evo-jával, Matics Mihály előtt 18 másodperccel. Trencsényi József pedig mindössze 3 másodperccel ment rosszabb időt, mely a harmadik helyet jelentette a számára. Baksay-Szabó Ádám ezen a gyorson búcsúra kényszerült – ugyanis közel 160 km/h-s tempóval, négy pörgést követően tetőn állt csak meg az autója… A versenyzők szerencsére nem sérültek, de az eset pikantériája, hogy a navigátor, Géczy Tomi ezen a napon ünnepelte születésnapját.

A második, viszlói, részen az élen nem változott a helyzet, Asi növelte előnyét, azonban a szakasz második legjobbja Pethő István lett Matics előtt - ezzel az eredménnyel összetettben igen közel kerültek egymáshoz.

A harmadik gyorson Asi folytatta szakaszgyőzelmeinek növelését - mögötte pedig megint egy új név állt, jelen esetben Hadik András. Közöttük mindössze 3 másodperc volt a különbség.

Egy szervízparkos kitérő után ismét kezdődött előlről a kör, Hernádvécséről. Asi utolérhetetlen volt továbbra is, Hadik pedig a második szakaszidejével zárkózott fel az összetett harmadik helyére, Trencsényit és Pethőt is maga mögé utasítva.

A Gy5-ösön újból Asi neve olvasható a legjobb idő mellett, mely után Matics következett, aki, úgy tűnt, visszanyerte nap eleji formáját és szárnyra kapott. Hadik András a szakasz negyedik idejét autózta, így hét másodperccel az összetett harmadik helyére szorította le Matics a miskolci Subarus pilótát.

A szombati utolsó megmérettetésén sem volt nagy villanás a versenyzők részéről: első Asi, második Hadik, mellyel az összetettben 1 másodpercet faragott hátrányából Maticcsal szemben.

Az éjszaka nem ütött be Asinak, így folytatta legjobb helyezéseinek begyűjtését Maticcsal szemben a vasárnapi első (rakacai) részen - már közel másfél perc választotta el őket. Hadik szépen autózgatott, és a második szakaszidejével már 3 másodpercre csökkentette hátrányát (összetettben).

A Gy8-as - bódvalenkei gyors - már sorsfordító szakasz volt, nem kell meglepődni, nem konkrétan az élen, hanem a második illetve harmadik hely tekintetében: Hadik az összesített táblázatban 8 másodperccel került Matics elé. A kilencediken azonban Misi faragott a hátrányból, de a tizedik, rakacai rajt után közvetlen váltógondok miatt kényszerült feladni a versenyt, így Hadik egy kicsit egyedül maradt... nem sokáig, hiszen Trencsényi férhetett fel így a harmadik helyre, 21 másodperces hátránnyal. Az utolsó két gyorsaságin már csak a dobogó harmadik helyéért folyt a csata, melyből győztesen végül Pethő jött ki Trencsényivel szemben, aki ezzel egy emlékezetes bronzot és pontokat vihetett haza.

Janika érkezésével változtak picit az N csoport szabályai, ugyanis egészen eddig, ahogy világon bárhol máshol a Super2000-es autókat az N-csoportban, az N4-es géposztályban értékelték. Az elmúlt hétvégén viszont az ifj. Tóth János - Patkó Gergely páros külön Super2000-es kategóriában győzedelmeskedett, mellyel az Országos Rally Bajnokság második helyét szerezte meg, Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa mögött.

A dobogó másodikja tehát a miskolci Hadik András lett, míg a csoport győztese rajt-cél győzelemmel: Aschenbrenner György.

A kisebb kategóriákban is nagy küzdelmek folytak a helyezések kialakításáért: N3-ban Bessenyey Zoltán diadalmaskodott a Németh família előtt. Az N2-esek között Magyar Miki volt a leggyorsabb, akit Alberti Szabolcs követett Hondájával, 19 másodperccel elmaradva.

Lara