Ha ledob a ló...

Április 26.
Azt mondják, hogy ha valakit ledob a ló, akkor minél hamarabb vissza kell rá ülni. Minket 250 ló dobott le az Eger Rally-n, de a sűrű versenynaptárnak köszönhetően, mire kettőt pislogtunk, már itt is volt a következő futam, a 16. Miskolc Rally. Tavaly igen nagy szerencsével ugyan, de sikerült a második helyen célba érnünk, most ezt az eredményt szerettük volna megismételni, esetleg még javítani is egy kicsit. Az elvárásaink nem tűntek túlzottnak magunkhoz képest, hiszen már az egri versenyen kiderült, hogy fel tudjuk venni a versenyt a többi R3-as autóval.

A miskolci prológ mindig egy hangulatos esemény számunkra, de miután eddig még sosem sikerült igazán látványosan autóznunk a salakon, úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk szép tempósan teljesíteni a három kört. Ez annyira sikerült is, hogy egy tized másodperccel megnyertük a salakos karikázást.

A szombati nap elején, azért még nagyon darabosan és görcsösen autóztunk, talán egy kicsit még bennünk maradt az egri kaland is. Az is elég kellemetlen volt, hogy a nézők rendszeresen elhúzgálták a rendező által kihelyezett gumikat, így eléggé kiszámíthatatlan lett elég sok kanyar. Olyan is előfordult, hogy egy-egy kanyarba lapáttal hordták ki a földet, ami miatt több versenyző az út mellett végezte. Ennek ellenére egyáltalán nem maradtunk le a többiektől, sőt a hatodik szakaszon sikerült feljönnünk a kategóriánk második helyére, mindössze 12 másodpercre a vezető Hering-Spitzer-Honda triótól. Mögöttünk azonban még szorosabb volt a mezőny, hiszen a negyedik helyezett is 5 másodpercen belül volt. Vasárnap aztán még szorosabb lett a verseny, hiszen a vezető páros defektje miatt, a 8. szakasz után már négyen voltunk 5 másodpercen belül. Sajnos minket a 9. gyorsaságin ért utol a balszerencse. Ezen a szakaszon szinte mindegyik lassító szűkebb volt, mint a korábbiak, az utolsóval pedig meggyűlt a bajunk. Olyan szerencsétlen szögben találtuk el a teherautó gumikat, hogy becsúsztunk az árokba, és csak 35 másodperc elteltével tudtunk tovább haladni. Szerencsénkre az autónak nem lett komolyabb baja, mi azonban visszacsúsztunk a negyedik pozícióba, ahonnan már semmi esélyünk nem volt előrébb jutni. A győzelemért továbbra is folyt a drámai küzdelem, ebbe azonban mi már nem tudtunk beleszólni. Sokat gondolkodni a történteken már nem érdemes, örülünk a megszerzett 5 pontunknak és teljes erővel készülünk a Salgó Rally-ra, amire ismét alig három hetet kell várnunk.

Lévai Ferenc-Schweighardt Gábor