Másoké lett Kőváry főztje

Április 26.
Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs az Eger-ralin szerzett győzelmüktől fellelkesülve, sikerre éhesen érkezett a miskolci futamra. A verseny azonban nem sikerült túl jól, a Salgó-ralin vigasztalódnának.

Komoly elvárásokkal, mondhatni győzelmi kényszerrel érkezett a hétvégén megrendezett Miskolc-ralira, az Országos Rallye Bajnokság második futamára a Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs páros. A rajt előtt nagyon bizakodóak voltak, ám már az első gyorsaságin elszálltak a reményeik, hogy megismételhetik az évad első versenyén szerzett győzelmüket.

"Nincs jó kedvem. Próbálok precízen menni, nem hibázunk, mégis kapunk. Rögtön az első gyorson betáraztunk legalább 25 másodpercet, amit végig megőriztünk, ez a legnagyobb baj. Azt hittük, hogy gond van a motorral, olyan hangot adott, azt gondoltuk, hogy megragad és szétrobban, ezért lelassítottunk és csak átgurultunk a gyorson. De így utólag már látom, hogy túlparáztuk az egészet" - mondta Kőváry Barna.

Bár ettől kezdve a páros megpróbált maximális odafigyeléssel autózni, nem tudtak közelebb kerülni az élen állókhoz. Siettek, mégis nőtt a hátrányuk. Az autó beállítása rendben volt, ugyanakkor a váltó nem volt tökéletes. A hosszú egyenesekben a Hondák, a hosszabb végáttételüknek köszönhetően 180-as tempóra is képesek, a csapat Renault Cliója viszont már 160-nál leszabályoz. A pilóta szerint azonban sokkal inkább fejben dőlt el a dolog.

"Úgy tűnik, hogy egy kicsit túl görcsösen akartuk ezt az egészet. Agyilag nem tudtuk rendbe rakni a mai napot úgy, ahogy kell. Az a legszörnyűbb, hogy nem megyünk rosszul, úgy érezzük, rendben van a dolog, de valamiért mégsem jó a történet. Az ötödik helyen vagyunk. Vasárnapra sincs más tervünk: halál vagy győzelem. Más megoldás nincs. Nem játszunk a többiek hibájára" - értékelt még szombaton Barna.

Vasárnap megpróbáltak közelebb kerülni a többiekhez, ami hellyel-közzel sikerült is, pár másodpercen belül autózott az egész mezőny. Barna és Szabolcs odatették magukat, de nem tudták csökkenteni a hátrányt. Sőt, a versenyt keretbe foglalva az utolsó gyors is kalandosra sikerült párosunk számára.

"Miután az egész napos hajtásunkkal nem jutottunk előrébb, az utolsó szakasznak úgy vágtunk neki, hogy mindent egy lapra feltéve megpróbálunk a legjobb három közé kerülni. Csakhogy az egyik jobbkanyarban volt egy félméteres kő, amit annak rendje és módja szerint telibe találtunk. Akkorát csattant az eleje, azt hittem, hogy kiszakad a futóművünk, de "megúsztuk" egy defekttel. Nem láttam értelmét, hogy az utolsó szakaszon klaffogó gumival menjünk 12 kilométert, így megálltunk és kicseréltük, de ez hat percbe telt. 19-re ászt húztunk. Nem jött be" - mondta kissé elkeseredve a pilóta, aki hozzátette:

"Ha az első és az utolsó gyorsaságit kivenném nem is volna semmi baj, de a haval kezdődő mondatoknak nincs értelmük. És a defektet sem kapod, hanem szerzed. Nem keresünk mentséget, most az ellenfelek jobbak voltak. Nagyon komoly brigád jött össze az A7-ben, öt R3-as autó autózott itt másodperceken belül."

A csapat máris gőzerővel készül a Salgó-ralira, ahol teljesen új, mindenki számára ismeretlen pályák lesznek. A várható kacskaringós szakaszok fekszenek a Cliónak."Remélem, ott oda tudunk pirítani, mert úgy indultunk el Miskolcon, hogy Kőváry Barna éhes és most nem laktam jól."

Pedig összességében nem ment rosszul a páros akár előrébb is kerülhettek volna, ehelyett viszont az utolsó szakaszon történtek miatt visszacsúsztak a hetedik helyre. Ezzel elfogyott az az előny, amivel a csapat a futam előtt rendelkezett. Ismét teljesen nyílt a bajnokság. A hetedik helyért járó két ponttal jelenleg a másodikak az A7-es kategóriában. Ami még mindig bizakodásra ad okot a bajnokságot illetően.

"Mindenképpen gratulálunk az ellenfeleknek, főként Janzer Gyurinak, aki megmentette a francia autók becsületét, hiszen az utolsó gyorson végül 0,2 másodperccel a Hondák elé férkőzött, s megnyerte a Miskolc-ralit. A mezőny többi tagja ezúttal nagyon jól ment, miközben nekünk nem jött ki a lépés. Nem adjuk fel, legközelebb ismét megpróbáljuk"- zárta gondolatait Kőváry Barna.

Kőváry Barna Szentiványi Szabolcs