|
Másoké
lett Kőváry főztje Április
26. Komoly
elvárásokkal, mondhatni győzelmi kényszerrel érkezett a hétvégén
megrendezett Miskolc-ralira, az Országos Rallye Bajnokság második
futamára a Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs páros. A rajt
előtt nagyon bizakodóak voltak, ám már az első gyorsaságin elszálltak
a reményeik, hogy megismételhetik az évad első versenyén szerzett
győzelmüket. "Nincs jó kedvem. Próbálok precízen menni,
nem hibázunk, mégis kapunk. Rögtön az első gyorson betáraztunk
legalább 25 másodpercet, amit végig megőriztünk, ez a legnagyobb
baj. Azt hittük, hogy gond van a motorral, olyan hangot adott,
azt gondoltuk, hogy megragad és szétrobban, ezért lelassítottunk
és csak átgurultunk a gyorson. De így utólag már látom, hogy
túlparáztuk az egészet" - mondta Kőváry Barna. Bár ettől kezdve a páros megpróbált maximális
odafigyeléssel autózni, nem tudtak közelebb kerülni az élen
állókhoz. Siettek, mégis nőtt a hátrányuk. Az autó beállítása
rendben volt, ugyanakkor a váltó nem volt tökéletes. A hosszú
egyenesekben a Hondák, a hosszabb végáttételüknek köszönhetően
180-as tempóra is képesek, a csapat Renault Cliója viszont már
160-nál leszabályoz. A pilóta szerint azonban sokkal inkább
fejben dőlt el a dolog. "Úgy tűnik, hogy egy kicsit túl görcsösen
akartuk ezt az egészet. Agyilag nem tudtuk rendbe rakni a mai
napot úgy, ahogy kell. Az a legszörnyűbb, hogy nem megyünk rosszul,
úgy érezzük, rendben van a dolog, de valamiért mégsem jó a történet.
Az ötödik helyen vagyunk. Vasárnapra sincs más tervünk: halál
vagy győzelem. Más megoldás nincs. Nem játszunk a többiek hibájára"
- értékelt még szombaton Barna. Vasárnap megpróbáltak közelebb kerülni a többiekhez,
ami hellyel-közzel sikerült is, pár másodpercen belül autózott
az egész mezőny. Barna és Szabolcs odatették magukat, de nem
tudták csökkenteni a hátrányt. Sőt, a versenyt keretbe foglalva
az utolsó gyors is kalandosra sikerült párosunk számára. "Miután az egész napos hajtásunkkal nem
jutottunk előrébb, az utolsó szakasznak úgy vágtunk neki, hogy
mindent egy lapra feltéve megpróbálunk a legjobb három közé
kerülni. Csakhogy az egyik jobbkanyarban volt egy félméteres
kő, amit annak rendje és módja szerint telibe találtunk. Akkorát
csattant az eleje, azt hittem, hogy kiszakad a futóművünk, de
"megúsztuk" egy defekttel. Nem láttam értelmét, hogy
az utolsó szakaszon klaffogó gumival menjünk 12 kilométert,
így megálltunk és kicseréltük, de ez hat percbe telt. 19-re
ászt húztunk. Nem jött be" - mondta kissé elkeseredve a
pilóta, aki hozzátette: "Ha az első és az utolsó gyorsaságit kivenném
nem is volna semmi baj, de a haval kezdődő mondatoknak nincs
értelmük. És a defektet sem kapod, hanem szerzed. Nem keresünk
mentséget, most az ellenfelek jobbak voltak. Nagyon komoly brigád
jött össze az A7-ben, öt R3-as autó autózott itt másodperceken
belül." A csapat máris gőzerővel készül a Salgó-ralira,
ahol teljesen új, mindenki számára ismeretlen pályák lesznek.
A várható kacskaringós szakaszok fekszenek a Cliónak."Remélem,
ott oda tudunk pirítani, mert úgy indultunk el Miskolcon, hogy
Kőváry Barna éhes és most nem laktam jól." Pedig összességében nem ment rosszul a páros
akár előrébb is kerülhettek volna, ehelyett viszont az utolsó
szakaszon történtek miatt visszacsúsztak a hetedik helyre. Ezzel
elfogyott az az előny, amivel a csapat a futam előtt rendelkezett.
Ismét teljesen nyílt a bajnokság. A hetedik helyért járó két
ponttal jelenleg a másodikak az A7-es kategóriában. Ami még
mindig bizakodásra ad okot a bajnokságot illetően. "Mindenképpen
gratulálunk az ellenfeleknek, főként Janzer Gyurinak, aki megmentette
a francia autók becsületét, hiszen az utolsó gyorson végül 0,2
másodperccel a Hondák elé férkőzött, s megnyerte a Miskolc-ralit.
A mezőny többi tagja ezúttal nagyon jól ment, miközben nekünk
nem jött ki a lépés. Nem adjuk fel, legközelebb ismét megpróbáljuk"-
zárta gondolatait Kőváry Barna. Kőváry
Barna Szentiványi Szabolcs
|
|