Sordo tesztelte a Hibrid C4-est

Április 10.
Egy nappal a Portugál Rally után a Citroen Racing Dani Sordóval aszfalton tesztelte a Hibrid C4 WRC-t.

A Citroen C4 WRC HYbrid4 a Citroen által a Rally Világbajnokság futamain használt versenyautó alapjaira épül. A mérnökök a belsőégésű motort villanymotorral egészítették ki, a váltó és a hajtáslánc pedig megörökölte a hagyományos World Rally Carét. A 125 KW teljesítményű villanymotornak egy 990 cellás lítium akksira van szüksége, amely 150 kilóval a hátsó tengelyt terheli.

"A Citroen Sport által kifejlesztett rendszer négyféle választási lehetőséget nyújt a pilóta számára”- avat be a részletekbe Didier Clement, az autó kifejlesztő mérnökcsapat tagja.” A belsőégésű motort használva a Citroen C4 WRC HYbrid4 teljesen ugyanúgy működik, mint a hagyományos WRC. A második lehetőség, hogy a belsőégésű módban bekapcsoljuk az energia visszatáplálás kapcsolót, ilyenkor a fékezéskor keletkező energiát visszatápláljuk az akkumulátorba. Etap módban és a szervizparkban elektromos mód energia visszatáplálással üzemmódot használunk, ilyenkor az autó javarészt az elektromos motorról üzemel. Végezetül van a „Boost” üzem, ekkor mindkét erőforrás hajtja a kereket, ami további 300 Nm extra nyomatékot biztosít a versenyzőink számára.”

Az elektronikáért felelős Didier Raso a következőket tartotta fontosnak elmondani: ”Ennek a projektnek a feladata, hogy az etapokon benzines helyett elektromos motort használhassunk. A Citroen Sport szeretné megmutatni, hogy ezt a technikát a versenysportban is alkalmazhatjuk. Ha a jövőbeni szabályok lehető fogják tenni a hibrid technológiát, akkor mi arra azonnal reagálni tudunk.”

A Portugál Rallyt követően az autót a csapat spanyol versenyzője, Dani Sordo is kipróbálhatta.” Elektromos módban lopakodva hajthatunk át a falvakon, az autót ilyenkor a legkisebb zaj sem hagyja el, ami elég szokatlan egy versenyautótól.” Számolt be tapasztalatairól Sordó. „Amellett, hogy óvjuk a környezetünket, a versenyzőpárosok is kényelmesebb helyzetbe kerülnek, a közúton sokkal kellemesebben érezzük magunkat.”

Sordó természetesen nemcsak utcai tempóban közlekedett a hibriddel.” A pályán teljesen más érzés vezetni ezt az autót, hiszen sokkal több terhelés kerül hátra. A „Boost” funkcióban a gázpedál lenyomásakor extra nyomatékot kapunk, ami lenyűgöző hatást kelt! A rali autó érzésből összességében nem veszítünk, az kifejezetten tetszik ahogy az autó aszfalton viselkedik”

Képek a Citroen C4 WRC HYbrid4 tesztről

Fri