Start Autó Rally N csoportos beszámoló

Április 6.
Az elmúlt hétvégén vehette kezdetét a magyar rally bajnokság a 2009-es évben. A tavalyihoz hasonlóan a legtöbb nevezővel rendelkező csoport továbbra is az N-csoport hazánkban.

A pénteki gépátvételen a nevezők nagy része jelen volt, melyet este 7 óra után a rajtceremónia követett Eger belvárosában.

Az első, szombati versenynapon nyolc gyorsasági szakasz várt a versenyzőkre, melyek közül a legelső Egerszalókról rajtolt el. Ekkor a leggyorsabb Aschenbrenner György volt a szlovák Béres József előtt közel öt másodperccel. Mögöttük Trencsényiék értek be Osváth Péterrel tizedre ugyanannyi időt autózva. Ezen az első részen még 47 célbaérkezőt könyveltek el ebben a csoportban.

A második, nézők elől elzárt szakaszon fordult a kocka, ugyanis a szakaszgyőztes Béres lett Asi előtt több, mint öt másodperccel, így összetettben az élre ugrott a Peugeot 207-essel.

A szervízpark előtt még egy gyorsot kellett teljesíteniük a nevezőknek, ahol tovább folytatódott az adok-kapok az élen Asi és Béres között. Ez alkalommal az előző versenyző jött le jobban a szakaszon, így összetettben az öt másodperc megint mérvadó volt. Érdekes kieséssel végződött ezen a részen Balogh János és Zentai Kornél versenye, akik kormánygondok miatt kényszerültek a pálya szélére.

A negyedik résszel újból kezdődött a kör - Egerszalókon ismét Asi nyert, és az összetettben kétszeresére növelte előnyét - sőt, a nap hátralévő négy részén sem avattak új szakaszgyőztest, így összetettben már nem lehet kérdés, ki állt az élen az N-csoportban: Asi. Béres közel 27 másodperces hátránnyal térhetett nyugovóra szombat este, aki mögé Osváth Péter került 46 másodperccel.

N3-ban az első napot Ábrahám Zoltán Civic Type-R-e zárta az élen, míg mögé Puskádi János Hondája került 24 másodperccel. Ebben a kategóriában egyébként az első napot 6 autó fejezte be a 10-ből.

Az N2-ben 11-en rajtoltak el, melyből az első nap végére 10-en be is értek - közülük a leggyorsabbnak Radó István bizonyult Magyar Miklós Suzukija előtt.

A második, vasárnapi napon már "csak" négy részt kellett a célceremóniáig teljesíteni a pilótáknak. Reggel nyolckor egy 27 kilométeres szakasszal indították utolsó napjukat a versenyben maradottak, amely Sirok és Terpes között került lebonyolításra. Ezen Asi tovább folytatta előnyének növelését Béressel szemben.

Tarnaszentmárián, a tizedik szakaszon Asi és Béres is maradt az első illetve második helyen, a harmadik, Osváth Péterrel szemben Pethő azonban faragott hátrányából közel 5 másodpercet, így 30 másodpercre csökkentette azt.

Az utolsó előtti gyorson a nézők a bátori elágazás után egy nagy bukást láthattak, melyet a miskolci Hankó - Tóth páros szenvedett el.

Az utolsó rész körülbelül második felétől a versenyzők már csak sisak nélkül gurulhattak végig a pályán. Az élen lévők azonban még versenytempóban célba érhettek.

Az Eger rally leggyorsabb N-es párosa Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa lett. Mögöttük a szlovák csapat végzett Béres Jozef vezetésével és Müller Robert navigálásával. A dobogóra harmadikként Osváth Péter került - Pethő István előtt.

N3-ban az első naphoz hasonlóan - az öt célbaérkező közül - Ábrahám Zoli megtartotta első helyét Puskádival szemben.

Az N2-ben szintén a szombati sorrend maradt: Radó első, míg Magyar a második helyre hozta be autóját. Harmadik pedig az idei újonc, Demjén Martin lett Suzuki Swift-jével.

Lara