|
Start
Autó Rally N csoportos beszámoló Április
6. A pénteki
gépátvételen a nevezők nagy része jelen volt, melyet este 7
óra után a rajtceremónia követett Eger belvárosában. Az első,
szombati versenynapon nyolc gyorsasági szakasz várt a versenyzőkre,
melyek közül a legelső Egerszalókról rajtolt el. Ekkor a leggyorsabb
Aschenbrenner György volt a szlovák Béres József előtt közel
öt másodperccel. Mögöttük Trencsényiék értek be Osváth Péterrel
tizedre ugyanannyi időt autózva. Ezen az első részen még 47
célbaérkezőt könyveltek el ebben a csoportban. A második,
nézők elől elzárt szakaszon fordult a kocka, ugyanis a szakaszgyőztes
Béres lett Asi előtt több, mint öt másodperccel, így összetettben
az élre ugrott a Peugeot 207-essel. A szervízpark
előtt még egy gyorsot kellett teljesíteniük a nevezőknek, ahol
tovább folytatódott az adok-kapok az élen Asi és Béres között.
Ez alkalommal az előző versenyző jött le jobban a szakaszon,
így összetettben az öt másodperc megint mérvadó volt. Érdekes
kieséssel végződött ezen a részen Balogh János és Zentai Kornél
versenye, akik kormánygondok miatt kényszerültek a pálya szélére. A negyedik
résszel újból kezdődött a kör - Egerszalókon ismét Asi nyert,
és az összetettben kétszeresére növelte előnyét - sőt, a nap
hátralévő négy részén sem avattak új szakaszgyőztest, így összetettben
már nem lehet kérdés, ki állt az élen az N-csoportban: Asi.
Béres közel 27 másodperces hátránnyal térhetett nyugovóra szombat
este, aki mögé Osváth Péter került 46 másodperccel. N3-ban
az első napot Ábrahám Zoltán Civic Type-R-e zárta az élen, míg
mögé Puskádi János Hondája került 24 másodperccel. Ebben a kategóriában
egyébként az első napot 6 autó fejezte be a 10-ből. Az N2-ben
11-en rajtoltak el, melyből az első nap végére 10-en be is értek
- közülük a leggyorsabbnak Radó István bizonyult Magyar Miklós
Suzukija előtt. A második,
vasárnapi napon már "csak" négy részt kellett a célceremóniáig
teljesíteni a pilótáknak. Reggel nyolckor egy 27 kilométeres
szakasszal indították utolsó napjukat a versenyben maradottak,
amely Sirok és Terpes között került lebonyolításra. Ezen Asi
tovább folytatta előnyének növelését Béressel szemben. Tarnaszentmárián,
a tizedik szakaszon Asi és Béres is maradt az első illetve második
helyen, a harmadik, Osváth Péterrel szemben Pethő azonban faragott
hátrányából közel 5 másodpercet, így 30 másodpercre csökkentette
azt. Az utolsó
előtti gyorson a nézők a bátori elágazás után egy nagy bukást
láthattak, melyet a miskolci Hankó - Tóth páros szenvedett el.
Az utolsó
rész körülbelül második felétől a versenyzők már csak sisak
nélkül gurulhattak végig a pályán. Az élen lévők azonban még
versenytempóban célba érhettek. Az Eger
rally leggyorsabb N-es párosa Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa
lett. Mögöttük a szlovák csapat végzett Béres Jozef vezetésével
és Müller Robert navigálásával. A dobogóra harmadikként Osváth
Péter került - Pethő István előtt. N3-ban
az első naphoz hasonlóan - az öt célbaérkező közül - Ábrahám
Zoli megtartotta első helyét Puskádival szemben.
Az N2-ben szintén a szombati sorrend maradt: Radó első, míg
Magyar a második helyre hozta be autóját. Harmadik pedig az
idei újonc, Demjén Martin lett Suzuki Swift-jével.
|
|