Kőváry behúzta az elsőt

Április 6.
Nagy lépést tett az áhított bajnoki cím felé a Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs páros, az első versenyen rögtön a maximális pontszámmal zártak. Ám a pilóta a győzelem ellenére sem teljesen elégedett.

Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs megtette, amiért az Eger-ralira érkezett: megnyerték az A7-es kategóriát a Renault Clio R3-mal. Szombaton az első gyorsaságin nagyon jól nyitott a páros, hiszen a leggyorsabb volt az R3-as modellek között, de tempójukat hozták a második és a harmadik gyorsaságin is. Mindez pedig - a délután visszakapott másodpercek ellenére is - elég volt arra, hogy szombat este úgy mehettek pihenni, hogy az ellenfeleiket maguk mögött tudhatták.

"Vezetjük a mezőnyt a magyar A7-es bajnokságban, hiszen az előttünk menő Tárnok Tomiék a nyílt bajnokságba neveztek. A Lévai Ferkóék vannak mögöttük, előnyünk kilenc másodperc, de a negyedik helyen álló Janzer Gyuri is csak 12-re van, úgyhogy nem épp megnyugtató a helyzetünk" - összegzett szombat este Kőváry Barna. "Szerencsére Hópihének semmi baja, szenzációsan üzemel. Az autó kifinomultabb, sokkal vezethetőbb lett. Tényleg sokkal tartozunk Bútor Robinak, aki ilyen remekül beállította a Cliót."

Bár a csapat komoly harcra számított a vasárnapra kiírt 80 versenykilométeren, a vérre menő csata elmaradt. Az első, 27 kilométeres gyorsaságin Janzeréknak felrobbant a motorjuk, Lévaiék pedig megcsúsztak egy felhordáson és összetörték a kocsit. Így üldözők nélkül maradt a páros, de kiesett a jóval erősebb Kit-Carral induló Tárnok is.

"Tudtuk, hogy az első szakasz vízválasztó lesz, ennek ellenére mi biztonságit próbáltunk menni, ami be is jött. A versenynek a célban van a vége, nem az ellenfeleink hibái miatt nyertünk, hiszen mi voltunk elől" - értékelt már vasárnap Barna, aki elárulta, azután sem lassított, amikor már csak a célba érésre kellett koncentrálnia.

"Én nem tudok, olyat csinálni, hogy visszavegyek, ugyanúgy mentünk a többi szakaszon is, miután az ellenfeleink kiestek. Ugyanazt diktálta a Szabi, a pályák pedig iszonyatosan felhordásosak voltak, úgyhogy észnél kellett lenni."

Nemcsak a golyóscsapágyszerű rengeteg apró kavics, de a hosszú egyenesek is feladták a leckét, főleg a kocsinak. Mivel rövid váltóáttételt választott a csapat, a motor ezeken a helyeken eléri a maximális fordulatszámát, és így tiltáson robognak hosszú másodpercekig.

Bár az autó általában tökéletesen üzemel, ezúttal csak szinte, az utolsó gyorsaságira már törött féltengellyel érkezett a páros. Így kissé izgulós lett a vége, de célba értek. Az eredmény pedig magáért beszél: megnyerték az A7-es kategóriát illetve az F2-es kategóriában harmadikként és az abszolút 28. helyen hajthattak át a céldobogón.

"Abszolút elégedettek vagyunk azok után, hogy az utóbbi két évben mindannyiszor nulla ponttal mentünk haza Egerből, ennél jobban aligha kezdődhetett volna az év. Most már van tíz pont a zsebünkben, a két legnagyobb riválisunknak viszont nulla" - beszélt a futamról a korábban Trabanttal hírnevet szerző versenyző. "Várom már a Miskolc-ralit, vannak még kérdőjelek. Sokat fejlődtünk, de még kell is, túlságosan elfáradunk a nap második felére és gyorsulnunk is kell. Most azonban csak a győzelem számít."

Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs