|
Újoncok és nagy öregek Egerben Április
6. Maréknyi,
ám annál lelkesebb historic mezőny állt össze a szezonnyitó
Start Autó-Eger Ralira. A hét nevezőből a Hajtós–Pongrácz páros
nem tudott rajthoz állni a már-már legendás Wartburgjukkal.
A hatfős mezőnyt azonban kiegészítette a szlovák bajnokságban
induló két páros. A magyar
értékelésből már a szombati napon búcsúznunk kellett Varga József
Ford Escortjától, miután az első komolyabb kanyarban, huszonöt
méter repülés után egy betontömbön alaposan átalakították az
Mk 1-es alját. Szerencsére ők maguk kisebb sérüléssel megúszták
és a pilóta elmondása szerint Miskolcon már egészen biztosan
ott lesznek. A verseny
legnagyobb esélyese, a Wirtmann Ferenc-Schneer László páros
sem kezdett jól, hiszen egy defektnek köszönhetően két és fél
percet veszítettek, de aztán minden hátrányukat ledolgozták,
sőt még két perc előnyre is szert tettek és magabiztosan nyerték
a versenyt. Életük első
versenyén a második helyen végzett a Varga Roland-Varga Sándor
páros a Lada 2101-sel. A Varga testvérek még maguk is meglepődtek
rajta, hogy milyen sima versenyük volt szombaton a gruppe 2-es
Zsigulival. Egy versennyel
volt csak több tapasztalata a 147 éves (a két versenyző és az
autó együttvéve) Varga István-Keresztes István, Volkswagen Scirocco
triónak, akik 28 év kihagyás után, tavaly Pécsen indultak először.
Most is a tanulságokat, no meg a kupákat gyűjtötték, lévén harmadikok
lettek szombaton. A mezőny
talán legnépszerűbb autójával az Abarth 1000-essel a negyedik
helyet szerezte meg Kubinyi Gábor és Diós Dániel, akik számára
nagy kihívás volt a versenyen már a célba érés is, hiszen az
Abarth-ot leginkább pályára tervezték, de semmiképpen sem a
töredezett magyar aszfaltra, ami alaposan megviselte a kis olasz
autót. Az első
napi versenyből a második gyorsaságin búcsúzott Nagy István
és Tóth Tibor az egyes Golf GTI-vel, miután a második gyorsaságin
beestek, és eltört a lengővillájuk. Másnap,
újabb futam várt a Historic mezőnyre, miután ebben a bajnokságban
mind a két versenynapot külön értékelik. Ekkor sokkal
szorosabb verseny alakult ki Wirtmann és Nagy között, de Wirtmann
folyamatosan el tudott húzni Ford Escortjával, így a második
futamot is megnyerte. Sőt ő nevezett a szlovák bajnokságba is,
ahol a két napot egy versenyként értékelték, amit szintén megnyert,
úgyhogy még az is előfordulhat, hogy a jövőben egy szlovák futamon
is rajthoz áll. Az elsőnapi
kiesés után a Nagy-Tóth kettős a második helyre hozta a Golf
GTI-t. A Varga-Keresztes duó ezúttal is harmadik lett a Sciroccóval.
A Kubinyi-Diós kettős Abarth-ja is becsülettel teljesítette
a távot, és negyedik helyre hozta be gazdáját. Az első
napon remeklő Varga testvérek a második gyorsaságin a lefogazott
difi miatt estek ki a gruppe 2-es Zsigulival. Az Iharos
és Goller Országos Historic Rally Bajnokság következő futamát
Miskolcon rendezik, április 24-26 között. Start Autó-Eger
Rali első futam végeredménye: Start Autó-Eger
Rali második futam végeredménye: Az Iharos
és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
|
|