Újoncok és nagy öregek Egerben

Április 6.
A szezonnyitó mindkét futamát a Wirtmann-Schneer páros nyerte az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokságban, a Start Autó-Eger Ralin. Hat historic páros állt rajthoz a futamon, amelyből mindkét napon négyen-négyen értek célba.

Maréknyi, ám annál lelkesebb historic mezőny állt össze a szezonnyitó Start Autó-Eger Ralira. A hét nevezőből a Hajtós–Pongrácz páros nem tudott rajthoz állni a már-már legendás Wartburgjukkal. A hatfős mezőnyt azonban kiegészítette a szlovák bajnokságban induló két páros.

A magyar értékelésből már a szombati napon búcsúznunk kellett Varga József Ford Escortjától, miután az első komolyabb kanyarban, huszonöt méter repülés után egy betontömbön alaposan átalakították az Mk 1-es alját. Szerencsére ők maguk kisebb sérüléssel megúszták és a pilóta elmondása szerint Miskolcon már egészen biztosan ott lesznek.

A verseny legnagyobb esélyese, a Wirtmann Ferenc-Schneer László páros sem kezdett jól, hiszen egy defektnek köszönhetően két és fél percet veszítettek, de aztán minden hátrányukat ledolgozták, sőt még két perc előnyre is szert tettek és magabiztosan nyerték a versenyt.

Életük első versenyén a második helyen végzett a Varga Roland-Varga Sándor páros a Lada 2101-sel. A Varga testvérek még maguk is meglepődtek rajta, hogy milyen sima versenyük volt szombaton a gruppe 2-es Zsigulival.

Egy versennyel volt csak több tapasztalata a 147 éves (a két versenyző és az autó együttvéve) Varga István-Keresztes István, Volkswagen Scirocco triónak, akik 28 év kihagyás után, tavaly Pécsen indultak először. Most is a tanulságokat, no meg a kupákat gyűjtötték, lévén harmadikok lettek szombaton.

A mezőny talán legnépszerűbb autójával az Abarth 1000-essel a negyedik helyet szerezte meg Kubinyi Gábor és Diós Dániel, akik számára nagy kihívás volt a versenyen már a célba érés is, hiszen az Abarth-ot leginkább pályára tervezték, de semmiképpen sem a töredezett magyar aszfaltra, ami alaposan megviselte a kis olasz autót.

Az első napi versenyből a második gyorsaságin búcsúzott Nagy István és Tóth Tibor az egyes Golf GTI-vel, miután a második gyorsaságin beestek, és eltört a lengővillájuk.

Másnap, újabb futam várt a Historic mezőnyre, miután ebben a bajnokságban mind a két versenynapot külön értékelik.

Ekkor sokkal szorosabb verseny alakult ki Wirtmann és Nagy között, de Wirtmann folyamatosan el tudott húzni Ford Escortjával, így a második futamot is megnyerte. Sőt ő nevezett a szlovák bajnokságba is, ahol a két napot egy versenyként értékelték, amit szintén megnyert, úgyhogy még az is előfordulhat, hogy a jövőben egy szlovák futamon is rajthoz áll.

Az elsőnapi kiesés után a Nagy-Tóth kettős a második helyre hozta a Golf GTI-t. A Varga-Keresztes duó ezúttal is harmadik lett a Sciroccóval. A Kubinyi-Diós kettős Abarth-ja is becsülettel teljesítette a távot, és negyedik helyre hozta be gazdáját.

Az első napon remeklő Varga testvérek a második gyorsaságin a lefogazott difi miatt estek ki a gruppe 2-es Zsigulival.

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság következő futamát Miskolcon rendezik, április 24-26 között.

Start Autó-Eger Rali első futam végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort MK1 RS2000 47:16,6
2. Varga Roland-Varga Sándor Lada 2101 Gr 2 +2:03,0
3. Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco +2:27,8
4. Kubinyi Gábor-Diós Dániel Abarth/Zastava 1000 TC Berlina +4:15,5

Start Autó-Eger Rali második futam végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort MK1 RS2000 44:42,4
2. Nagy István-Tóth Tibor Volkswagen Golf I GTI +49,7
3. Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco +3:58,2
4. Kubinyi Gábor-Diós Dániel Abarth/Zastava 1000 TC Berlina +5:36,2

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei:
Iharos és Goller Kft, Kumho