Portugál Rally 1. nap: Hirvonen, Sordo, Loeb

Április 3.
Másféléves szünet után is a dobogóért harcol és taktikázik a Subaruval visszatérő Marcus Grönholm, a két Citroennel és az egyetlen talpon maradt gyári Forddal néz farkasszemet. A Mayer-Tagai kettős a nap második gyorsaságiján a verseny feladására kényszerült.


Mikko Hirvonen

Csütörtök este egy szuperspeciállal vette kezdetét a Világbajnokság programjába egy év szünet útán visszatérő Portugál Rally. Az Algarve-i stadionban némi meglepetésre a Stobart norvég versenyzője, Henning Solberg állt az élre.

Péntek reggel aztán nagyjából helyre állt az erősorrend, a nap első szakasza után Jari-Matti Latvala ragadta magához a vezetést. Latvala két reggeli szakaszgyőzelmével 10 másodperce növelte előnyét Dani Sordóval szemben, a legnagyobb rivális, Sebastien Loeb pedig már fél percnél is többet kapott minden idők legifjabb futamgyőztesétől. Ebben az is közrejátszott, hogy az idén eddig százszázalékos Loeb a nyitó szakaszon hibázott. ”Egy fékezésnél lecsúsztam az útról.” - meséli Loeb. "Csak egy méterre hagytam el a pályát, de akkora volt körülöttünk a por, hogy azt sem tudtam hol vagyunk. Meg kellett várnom, hogy kicsit leszálljon, hogy visszataláljak a pályára.”

A 24. születésnapját ünneplő Latvala nem örülhetett sokáig első helyének, a nap harmadik gyorsaságiján pályafutása legnagyobb bukásával ajándékozta meg magát. A finn Focus WRC-jével lerepült egy szakadékba és körülbelül 15 szaltó után a pályától 150 méterre álltak meg. A balesetet a két versenyző sértetlenül megúszta, az autót viszont kidobósra törték. Latvala kiesését követően Dani Sordo foglalta el az első helyet, mögötte pedig a visszatérő Marcus Grönholm érkezett 1,2 másodperccel lemaradva.


Dani Sordo

Na de mi történt mindeközben Mikko Hirvonennel? A Ford üdvöskéje az első körben nem volt elégedett autója beállításaival, a szünetben kért is egy hátsó difi cserét. A változtatás bejött, Hirvonen szárnyalt a nap második felében, már a kör nyitó szakaszán helyet cserélt Sordóval. Grönholm tartotta magát a második helyen, hátránya ekkor sem érte el a két másodpercet. A napvégen, murvás raliról lévén szó, ezúttal is a taktika jutott szóhoz. Loeb a pénteki utolsó gyorson megszerezett szakaszgyőzelmével felkapaszkodott Hirvonen és Sordo mögé a harmadik helyre. Grönholm, aki saját bevallása szerint, még nagyon korán kezd el fékezni, lecsúszott a dobogóról a nap végére, de nem véletlenül, Marcus a kedvező szombati rajtpozíció érdekében lassult le a záró gyorsaságin.

Grönholm azonban egy másik csatában is érdekelt fél, a fél világ arra figyel ki kerül ki győztesen a Grönholm-Solberg párharcból. Marcus az első napon magabiztos választ adott a Subaruban kétkedőknek, bár Petter Solberg követi ötödikként, Citroen Xsarájával nem tudta felvenni a versenyt a Prodrive Subarujával.


Sebastien Loeb

Alapos fejmosásban kellett, hogy részesüljön ciprusi produkciója után Sebastien Ogier, de megérte, a francia tehetség egy abszolút haramdik időt autózott az ötödik gyorosn és a hatodik helyről várhatja a folytatást. Szombaton azonban lesz még baja, 10 másodperccel mögötte érkezik az idei szezon egyik legkellemesebb meglepetése, Matthew Wilson. Wilson mögött egy leheletnyi szünettel jön Jevgenyij Novikov, aki csupán két másodpercnek köszönheti, hogy ő és nem Henning Solberg fejezte be a napot pontszerző helyen.


Marcus Grönholm

Ciprus után Portugália is mindkét kisvilágbajnokságot vendégül látja, a juniorok és az N-esek is pontokért küzdenek. A fiataloknál végre valami mezőnyféle is verbuválódott, igaz az első hely sorsa pénteken nem volt kérdéses. A lengyel Michal Kosciuszko 40 másodperccel vezet Yoann Bonato előtt, aki negyed percet adott a harmadik helyre érkező Kevin Abbringnek.

Változatos küzdelem, a szuper 2000-esek megsemmisülése és hazai siker született a szériások első napi küzdelmében. A mesterhármasra készülő Patrik Sandell a pénteki első szakaszon bukott és a nap feladására kényszerült. Az élen ekkor a hazai pályán autózó portugál bajnok, Bruno Magalhaes autózott, de a második szakaszon elfőtt Peugeot-jának motorja, ő is búcsúzott. A mezőny másik két S2000-ese Bernardo Sousa és Jaromir Tarabus Puntója már a verseny előtti teszten beadta a kulcsot, ezzel a Mitsukra és a Subarukra maradt a döntés a helyezésekről. Egy ideig a Hungarian Baja tavalyi győztese, a katari Nasser Al-Attiyah uralta a mezőnyt, de kormányproblémák miatt helyét a hazaiak kedvence, Armindo Araujo vette át. A portugál pilóta az első nap után 15 másodperccel vezet Patrik Flodin és félperccel Eyvind Brynildsen előtt. Sajnos nincsenek jó híreink a mezőny egyetlen magyar párosáról, a Cipruson első világbajnoki pontjait szerző Mayer Gábor - Tagai Róbert kettős nagyon hamar, a mai nap második gyorsaságiján búcsúzott.

Fri