Új felállásban a régi célokért

Április 2.
Az újnak mindig van valami varázsa. A Subaru Rally Team Hungary életében szinte minden új, csak az eltökéltség, az akarat és a célok változatlanok. Új az autó, új a navigátor és új a csapat. A Subaru Impreza WRC S11-est az olaszországi Aimont Racing Team készíti fel az idei szezonra. A versenygép 2005-ös fejlesztésű ex-gyári autó. A csapatról csak annyit, hogy vb-menő toppilóták: Hirvonen, Duval és Galli vezették az általuk felkészített autókat.

Herczig Norbert mellett idén új navigátor, Baranyai László diktálja az itinert, akit nem kell bemutatni a rali rajongóknak. A páros túl van a pályabejárás első napján az idénynyitó Eger Rali előtt. A pilóta összefoglalta tapasztalatait.

"Az látszik, hogy a tél nem kedvezett az aszfalt minőségének, de a Rendező megpróbálta javíttatni az utakat a gyorsasági szakaszokon. Ennek ellenére sok helyen defektveszélyes a pálya, tehát körültekintően kell majd autózni a nagy tempó mellett. Az én kedvencem a Parádsasvár-Szuha gyorsasági. Nagyon a szívemhez nőtt ez a szakasz, mert korábban sikerült itt mindig jó időket autózni. Ez lesz az első közös versenyünk az új felállásban, és mondhatom, nagyon-nagyon várjuk már a szezonnyitót. Az első verseny előtt amúgy is bizsereg az ember tenyere, ám most még a szokásosnál is nagyobb, felfokozottabb bennem a várakozás. Nagyon sok munkánk van ebben a projektben, úgy fél éve dolgozunk azért, hogy összeálljon a teljes idényre a kép. Ebben a gazdasági helyzetben, úgy gondolom, ez rendkívül nagy dolog, hogy ilyen autóval, azaz egy World Rally Car-ral tudunk rajthoz állni a teljes bajnokságban" - nyugtázza elégedetten Herczig Norbert.

A Subaru Rally Team Hungary új párosának az Eger Rali lesz az első megmérettetése, de előtte még tesztelnek egy alaposat a versenyre.

"Baranyai Lacival sokat dolgoztunk azért, hogy ott legyünk a rajtnál, és hogy ilyen autóval legyünk ott. Laci is rendkívül elszánt, az ügy iránt elkötelezett embert ismertem meg személyében, aki ugyanúgy akarja a sikert, mint én, mondhatni közösek a céljaink. A Subaruval csütörtökön olyan 70-80 kilométert tesztelünk, ami nagyon jó, és rendkívül fontos az idénykezdet előtt. A cél nem is lehet más, mint belerázódni, és megtalálni a helyes beállításokat. Azon leszünk, hogy a versenyen is kamatoztassuk a tapasztalatokat. Őszintén bevallom, talán még sosem vártam ennyire felfokozott állapotban a rajtot, hiszen nem múlt el úgy nap az elmúlt fél esztendőben, hogy ne foglalkozzak a ralival. Bízom benne, hogy a sok munka már az egri célban megtérül." - zárja mondandóját Norbi.

SRTH