|
Bajnoki segítség Kővárynak Április
2. Kőváry
Barna és csapata 2007-ben, a pilóta ralis karrierjének újraindításakor
hároméves tervet dolgozott ki. Akkor az első évben egy szériaközeli
kocsival néhány versenyen indult, majd tavaly már egy valódi
versenyautóval a sebesség megszerzése volt a cél az évad összes
futamát teljesítve. Idén a terv szerint egy újabb lépcső következik.
"Tavaly az év második felére megjött az
életkedvünk, kezdtünk jól menni. Idén magasabbra helyezzük a
lécet. Szeretnénk megnyerni a bajnokságot" - summázza a
lényeget Kőváry Barna. "Úgy gondoljuk a csapattal együtt,
hogy ha valamikor áll a zászló, az most van. Szereztük tapasztalatot,
van megfelelő autónk, itt az ideje, hogy odategyük magunkat."
Barna idén is egy Renault Clio R3-assal indul
a bajnokságban, amely a tél folyamán újjá született. Ami azonnal
látszik, hiszen a korábbi kék helyet most szép fehér az autó.
Új nevet is kapott: Hópihe Ennél azonban több van itt: kikerült belőle
a korábbi bukócső, homokfúvással teljesen letisztították a kasztnit,
majd nulláról építették fel. Megújult a futómű, a motor, a váltó
és egy a Renault Sportéval megegyező bukócső került az autóba,
így külföldön is, akár az IRC-ben is indulhat. "Ezúttal a motorját arra az emberre bíztam,
aki anno Trabantomban egyedüliként volt képes olyat építeni,
ami nem robbant szét alattam. Úgy tűnik, hogy Országh Zsolti
a Renault-hoz is ért. Hibátlan a gép." - mondta el Barna. Nem elég a jó versenyautó, azt ki is kell használni.
Ezért egy izgalmas újítással készül az alakulat az idei évre,
Bútor Robi is velük tart. Mérnökként dolgozik az autón, segít
azt beállítani. Máris túl vannak két közös teszten, ahol a sokszoros
magyar bajnok és Schéfer Zoli, versenymérnök állították élesre
a Cliót. "Amikor beültünk egymás mellé a Robival,
kiderült, nagyon hasonló a vezetési stílusunk, ezért jól tudunk
együtt dolgozni. Egy lezárt útszakaszon fotocellával mértük
az eredményességet. Elsőre a Robi azt mondta, hogy vezethetetlen
az autó. Fél nap után azonban eljutottunk oda, hogy a Robi képes
lett konstans, 2-3 századon belüli, egyenletes időeredményre
a Clióval" - mesélt a tesztről Barna. "Ezután ültem bele én, sikerült hoznom
ugyanazokat az időket, sőt a végére gyorsultam is. Vagyis az
autó beállítása nekem is fekszik. Most már csak az a kérdés,
hogy tudom-e hozni ezt a teljesítményt 27 kilométeren keresztül
és fejben össze tudom-e rakni az egész ralit. Persze így sem számít könnyű menetre a csapat,
hiszen az R3-as kategóriában komoly autók és ügyes pilóták indulnak.
Ugyanakkor idén lehet minuszolni, azaz a legrosszabb eredmény
nem számít bele a bajnokság értékelésébe, kivéve az utolsó versenyt,
a támogatóknak köszönhetően viszont a páros az összes versenyen
indul, ami szintén segíthet. 2009-ben is Szentiványi Szabolcs diktálja az
itinert a Clióban. A két trabantos fenegyerek tavaly már beletanult
az R3-hoz megfelelő pályafelírásba, idén már csak használniuk
kell a tapasztalatot. A tél folyamán, hogy formában maradjanak,
számos alkalommal együtt autóztak a Pilisben. "Ha a Szabi
bírja mondani, én elmerem hinni és fejben ott tudok lenni, akkor
ennek nagyon jónak lenni" - mondta a versenyző, aki azért
kicsit tart az évad első futamától. "Az utóbbi két évben az Eger-ralit nem
sikerült befejezni. A főtámogatónk azt mondta, hogy eddig mindig
elindult Egerbe, de félúton vissza kellett fordulnia, mert hívtam,
hogy felesleges jönnie, ezért most le sem jön. Tehát a rossz
óment kiiktattuk" - mondta viccesen a hétvégén következő
futamra utalva Barna. "Imádom az Eger-ralit. Nagyon jó minőségű
pályákról van szó, ugyanakkor megyünk dobálós, pattogós részen
is. Gyorsan akarunk menni, hogy a lehetőségekhez képest az élmezőnyben
végezzünk. Nagyon várom a rajtot, szombat reggelt akarok"
- zárta gondolatait Kőváry Barna. Barna barátja
a Start autós magazinban megismert Karvai Sándor is ott lesz
a hivatalos, pénteki rajtceremónián Egerben. A vak férfi Semmi-Kis
Tünde szépségkirálynővel együtt vezeti majd fel a párost. Kőváry
Barna
|
|