|
Új év, új autók, új párosok Március
31. A Korda Racing és az Érdi Rally Team versenyzői
az elmúlt héten két napot töltöttek a Subaru versenyautóit készítő
Prodrive főhadiszállásán, ahol ünnepélyes keretek közt vehették
birtokba a Subaru Impreza WRC S12b versenyautót. Az autó korábban
a Subaru World Rally Team színeiben komoly sikereket ért el
a Rally Világbajnokságon, Chris Atkinson tavaly ugyanezzel az
Imprezával szerzete meg a Mexikó Rally ezüstérmét. Az autót
a csapat azóta teljesen újjáépítette, a Korda Racingnél 2009-ben
így egy vadonatúj, teljesen gyári specifikációjú versenyautó
áll szolgálatba. A bemutatkozására a Korda Racing színeiben
az Országos Rally Bajnokság első állomásán kerül sor, ahol az
Érdi Rally Team versenyzőpárosa, ifjabb Érdi Tibor és Csökő
Zoltán ismerteti meg a magyar aszfalttal. Idén is a Korda Racing sorait erősíti a tavalyi
bajnokság hetedik helyezettje, Borsi Gergely, aki régi-új navigátorával,
Diebel Andrással és a már megszokott 2003-as Subaru Impreza
WRC-vel vág neki a 2009-es szezonnak. Korda
Erik: - A versenysportban és üzletben is egy cél vezérel
minket, a legjobbra törekedni, amihez elengedhetetlen a folyamatos
fejlődés. Idén eljutottunk oda, hogy van egy olyan autónk, mellyel
a világ bármely pontján a győzelemért harcolhatunk! A Subaru
Impreza WRC S12b-t a Subaru és a Prodrive 2007-ben fejlesztette
ki, de igazából 2008-ra ért be, Chris Atkinson az első hat versenyen
állt rajthoz ilyen autóval, ebből négyszer állhatott dobogóra.
Hozzánk már teljesen újjáépítve érkezett, tulajdonképpen valamennyi
alkatrésze vadonatúj. A Prodrive-nál lehetőségünk volt egy rövid
teszten megkóstolni az autót: Az első tapasztalatok alapján
elmondhatom, hogy az autó fantasztikus, nedves aszfalton 3,4
másodperc alatt gyorsult százra, a rajtprogram pedig még a második
sebességi fokozatot is elváltja. Kezelhetőség szempontjából
sokkal barátságosabb, mint a 2003-as autó, annak ellenére is,
hogy egy picit gokartosabban viselkedik. - Az autóval
Egerben az Érdi Rally Team párosa, ifjabb Érdi Tibor és Csökő
Zoltán mutatkozik be. Bár még sosem versenyeztek együtt, Tibi
és Zoli kapcsolata nem új keletű, más-más oldalán, de már tavaly
is Korda Racinges autóval versenyeztek. A sors úgy hozta, hogy
idén egyesítik erőiket és immár egymást erősítve, közösen folytatják
pályafutásukat. Tibi fiatal kora ellenére, komoly WRC-s tapasztalattal
bír, a versenyzés pedig a vérében van. Zoliról köztudott hogy
az ország egyik legnagyobb Subaru fan-ja, emellett pedig profi
navigátor, két évtizedes pályafutása során mindent megtanult
a magyar pályákról és olyan versenyzőknek diktálta az itinert,
mint Tóth „Gili” Ferenc, Vizin László, Turán Frigyes és Herczig
Norbert. A sikerhez tehát minden feltétel adott, bízom benne,
hogy vasárnap a dobogón fogadhatjuk őket. - Borsi Gergő egyéves tapasztalattal a háta
mögött idén is a 2003-as autónkkal száll harcba. A változás
szele azonban őt sem kerülhette el és idén régi-új navigátorával,
Diebel Andrissal osztja meg a Subaru WRC fedélzetét. - A Prodrive-val kötött szerződés értelmében
kapunk egy saját mérnököt, akit az első futamra egy versenyszerelő
is elkísér Magyarországra. Rob Taylor mérnök, a gyári csapatnál
Petter Solbergnek segédkezett, az elmúlt két évben pedig a norvég
Adapta World Rally Team versenyzőjével, Mads Ostberggel gyűjtött
be két norvég bajnoki címet. De nem ő lesz az egyedüli angol
mérnök a magyar versenyeken, Gergő és Zoli autóját az a Terry
Stamper felügyeli, akivel harmadik közös évünket kezdjük, és
akinek munkáját csapatunk mellett versenyzőink is maximálisan
elismerik. - A fentiekből kiderült, hogy minden poszton
számos változás történt és hogy a Start Autó Rallyn ne érjen
minket meglepetés, a versenyt megelőzően beiktatunk egy egész
napos tesztet. A Korda
Racing együttműködő partnerei: Korda
Racing
|
|