I. SRT Rally Spint Kupa I. forduló

Március 30.
Sikeresen zajlott az idei SRT Rally Sprint bajnokság I. fordulója. A versenyt a Felsőpetény - Ősagárd összekötő úton rendezték meg. 6 gyorsasági szakaszt terveztek a rendezők, 3x fel és 3x le, de ez sajnos 4 gyorsra csökkent. Az első gyors kicsit nyögvenyelősen indult, voltak technikai hibák, pl: -a historic-os Opel Manta lecsúszott az útról, a kocsi eleje egy kicsit megtört, -és a két "csörögi betyárnak” név szerint: Madarász Lacika és Komlódi Gabi féktávjával és kormányművével is adódtak problémák, de ez nem minden. A Potje - Szabados (Volkswagen Golf) páros a 2. gyorsról lefelé a lassítóban felborultak, de így járt többek között Szabó Krisztián a Zsigulival is. A megfelelő biztonsági bukóketrec megállta a helyét, így személyi sérülés nem történt. Körülbelül hatszor ment a Rescue menteni, és volt hogy háromnegyed órát is állt a verseny. Mégpedig azért mert a 23-as rajtszámú Lada VFTS lecsúszott az útról, és sajnálatos módon a pilóta nem engedte, hogy Rescue lehúzza a pályáról, hogy a verseny folytatódhasson.:( Az egész napra még jócskán rányomta bélyegét a helyi igen sűrű buszjárat, aminek biztonságos átjutását kellett biztosítani. Mondanom sem kell ez nem kevés időt vett igénybe, és a versenyzők és a nézőközönség ezt igen nyűgösen viselte. Ennyit a negatívumokról.

Az időjárás maximálisan támogatta versenyzők jókedvét és gumiválasztását. Rengeteg néző kilátogatott, még a helyi gyermekotthonból is kihozták a kis árvákat. A kis kocsma terasza egész nap zsúfolásig volt, felpezsdítették a rally-t szerető emberek a falu életét.

Szép számban összegyűlt a mezőny, de ezt már az előnevezésből tudni lehetett. A környékbeli fiúk szinte hiánytalanul kivonultak a csapatukkal, de több új pilóta is megmutatkozott. Bővelkedtek nagy nevekben is, mivel a verseny MNASZ által regisztrált volt, tehát lehetőséget nyújtott a közelgő Eger illetve az Ózd Rally tesztlehetőségére is. Találkozhatunk több S1600-as autóval és Mitsubisi Evo 9-el is.

Ivanov Barbara riportot készített Gönczöl Ferenccel, Harsányi Zsolttal, Kozma Györggyel, Kunya Dáviddal és Kiss Józseffel. Ezek megtekinthetők a www.csapassunk.hu videók/riprtok topikjában.

Eredmények: Abszolút:
Szlovák Ferenc /Franci/ Seat Ibiza KIT-CAR 1.8 T
Kiss József - Sirkó Csaba Lada
Kunya Dávid - Hamza Tamás Lada

H9: Ollé Sasa - Czakó Janek -Suzuki Swift S1600
Bíró Péter – Kovács Béla -Suzuki Ignis S1600
Harsányi Zsolt - Csurja János -Renault Clio RS Ragnotti

H7: Kiss József - Sirkó Csaba Lada
Kunya Dávid - Hamza Tamás Lada H/7
Mihalik János - Mihalik Tamás Lada VFTS

H6: Apkó Dániel - Horváth László Lada 21074
Vida Gábor - Horváth Lajos Balázs Lada 2107
Kozma György - Kovács Tibor Lada 21074

H5: Szlovák Ferenc /Franci/ Seat Ibiza KIT-CAR 1.8 T

H4: Hock Pál – Kemény Viktor Peugeot 306
Tóth Károly - Szegvári Júlia Alfa 155
Köteles József – Nagy Zoltán Honda Civic 1.6

H2: Mészáros József - Járadi Gábor Suzuki Swift GTI
Bandúr Attila - Petyánszki Gergő Peugeot 106
Chrén Lajos - Turbucz Gábor Trabant 601

Volt alkalmam két gyors között Csurja Jánost pár mondat erejéig szóra bírni. Nem túlzok, ha azt mondom Jánosunknak az egész verseny alatt fülig ért a szája. Annak ellenére, hogy az esélytelenek nyugalmával indultak neki ennek a rally sprintnek, a verseny végén kategóriájuk III. helyén végeztek.

Elmondta: "Autónk az előző nap este készült el. Társam Harsányi Zsolt éjszakákba nyúlóan szögelte csapatával. Ugyan még van pár hiányosság rajta, de semmiféleképp nem hagytuk volna ki ezt a versenyt. Tesztelni, ismerkedni jöttünk az új Renault Clio RS versenyautónkkal, készülünk a közelgő Eger Rallyra. Autónk most veszítette el szüzességét, most tettük meg vele az első kilométereket. A szervizeseink a tavalyi kocsinkat kerítették hatalmukba, de sajnos uralmuk alá nem, így fejtetőn végezte a kocka Lada”. Végül elmondta: ez számára az igazi „hazai pálya” és a szervezésben nem észlelt semmiféle hiányosságot.

A következő, májusi fordulóról talán annyit már elárulhatok, hogy komoly tétje lesz a versenynek. A H9 és a H5 kategórián kívül elért legjobb eredmény a Lavina Autó Kft. által felajánlott 100 ezer forint értékű vásárlási utalvány tulajdonosa lehet. A II.-III. helyezés sem távozik üres kézzel, ők 50 illetve 30 ezer forintos utalvánnyal lehetnek gazdagabbak. Azt hiszem ezért már érdemes lesz nevezni és nem utolsó sorban célba érni.

A felsőpetényi verseny úgy érzem nem hazudtolta meg önmagát ismét egy jó versenyen, vagyunk túl.
További pontos információk a versenykiírásban olvashatók (www.csapassunk.hu).

Írta és képek:
Szijártó Anikó