Tesz után, Start előtt!

Március 30.
Egy komoly teszttel készült az egri szezonnyitóra Baksay-Szabó Ádám és Ranga Péter.

Hogy sikerült a teszt?

- Remekül. Domaháza környékén rendezett teszten próbálhattam ki az új autót és azt mondhatom, hogy nagyon hasznos napunk volt, rengeteget tudtam menni az autóval. Tényleg a csapat abszolút segítőkészen állt rögtön az elejétől kezdve hozzám, mint a programozás, mint a hajtásbeállítás, futómű, motor szempontjából. Tehát egy igen komoly teszt után vagyunk, ami tanulságos is egyben. Egy kicsit még ülepednie kell a sok információnak, de alapvetően teljesen pozitív a mai nap.

Milyen hangulatban telt a nap?

- Roppant jól éreztük magunkat, sikerült olyan embereket is vinnem, akik eddig nem jutottak sorra, és segítettek abban, hogy versenyezhessek, néhány szponzoromat, DuEn-t és Bóta Robit, aki az autó design-ját készítette, amit ezúton is köszönünk.

Mennyire volt érezhető, hogy majdnem fél éve nem ültél autóban?

- Nem volt érezhető a különbség, hogy őszinte legyek, olyan minthogyha csak tegnap szálltam volna ki a kocsiból, csak most egy másikba ültem vissza. Az első körben nyilván kicsit bizonytalanabbul mentem, de a végére már abszolút tetszett. Nem hinném, hogy ezzel baj lett volna. Izgatottan várjuk az Eger Rallye-t, sikerült egy megfelelő alapbeállítást találni a pályákra, de még egyszer fogunk tesztelni, mert még úgy érzem, hogy valami még mindig nem tökéletes. Zsolti ebben abszolút partner, hogy egészen addig csináljuk, amíg kifogástalan nem lesz az autó.

A mai napon mire fektettétek a legnagyobb hangsúlyt?

- A mai napon a futóművet próbáltuk beállítani, de vele együtt minden mást is, a hajtásprogramot, a féket és a gátlókat. Egy nagyon komoly, SACHS futóművel rendelkezik a kocsi, ami ma Magyarországon talán egy vagy két embernek van. Baumschlager-ék mennek vele külföldön, nagyon jó gátló, de rendkívül nehéz beállítani, viszont ha sikerül, akkor sokkal könnyebben úton tartható a kocsi.

Egerben mivel lehet a legnagyobb előnyt megszerezni?

- Szerintem egy folyamatos tempóval lehet a legtöbbet kihozni. Úgy érzem, hogy annak lesz most előnye, aki az első körben el tud húzni, és tartani tudja ezt a tempót. Az elejétől kezdve kell versenyezni! A mai magyar rallye mezőnyben nincs olyan, hogy téli szünet, mindenki annyit foglalkozik a kocsijával, hogyha a rajt elindult, onnantól kezdve 100%-on tud autózni.

Baksay-Szabó Ádám - Ranga Péter