|
Cunico újra a pályán Március
23. Az ifjú
Cunico húszévesen, 1979-ben kezdte pályafutását, a világbajnokságon
két évvel később, egy Ford Fiestával tette le névjegyét. Már
ekkor felfigyelt rá a Lancia csapata, és 83-ban már egy 037-sel
kergethette ellenfeleit. A Lancia-s kitérő után 88-ban tért
vissza a kék oválhoz és különböző típusokkal 10 éven keresztül
hű maradt hozzá. Nevére akkor kapta fel fejét igazán a nagyvilág,
amikor 1993-as Sanremo Rallyn, privát színekben hódította el
a világbajnoki futamgyőzelmet. A Martini-s ruhába öltöztetett
Escort máig is a világ egyik legszebb raliautója, de nemcsak
szép, sikeres is volt, Franco a Cosworthal 1994 és 96 között
sorozatban három olasz bajnoki címet szerzett. Cunico 1999-ben
intett búcsút a Fordnak, pályafutását az Aimont Racing Subarujával
folytatta. A váltás nem okozott gondot, 2000-ben és 2001-ben
murva bajnoki címekkel lett gazdagabb. Ezt követően szinte mindent
kipróbált, ment Szuper 1600-os Clioval, N-es Mitsubishikkel,
de még dízel Ibizával is, az utóbbi időkben azonban már inkább
csak Historic versenyeken tűnt fel. Az 52 éves
Cunico azonban még mindig érzi magában a tüzet, és úgy döntött,
idén ismét harcba száll az olasz International Rally Cup néhány
állomásán, és a nagy IRC Sanremo-i állomásán is ott szeretne
lenni. A bemelegítésre az elmúlt hétvégén került sor, a Ronde
del Grifo futamon, ahol tíz év után ismét egy csúcskategóriás
Fordban láthattuk. Cunico az Errepi Racing 2007-es Focus WRC-jével
állt rajthoz, és megmutatta, hogy nem felejtett el vezetni,
két ugyanilyen Focust megelőzve, győzelemmel tért vissza.
|
|