Mesterhármassal az 50.-ik győzelemért

Március 15.
A másodvirágzását élő Petter Solberg mellett megőrizte százszázalékos teljesítményét Sebastien Loeb Cipruson. A futam egyetlen magyar párosának, a Mayer-Tagai kettősnek is volt miért ünnepelni, első világbajnoki pontjukat szerezték meg Cipruson, az N csoportos világkupában.

Egy aszfalt és egy havas verseny után egy vegyes talajú ralival tért vissza a Rali Világbajnokság Ciprusra. A verseny első napját aszfaltos pályákon teljesítette a mezőny, így nem meglepő, hogy Loeb már pénteken komoly előnyre tett szert üldözőivel szemben. Loebnek azért volt szüksége a szokásosnál is nagyobb előnyre, hogy ezzel kompenzálja a murván rá váró takarító szerepet. Loeb azonban elszámolta magát, mivel ellenfelei sem szombaton, sem vasárnap nem tudtak hozzá igazán közel kerülni, pénteki negyven másodperces előnyét a célig megőrizte, ahol pályafutása 50. futamgyőzelmét ünnepelhette.

Bár még csak három versenyen vagyunk túl, talán nem túl nagy felelőtlenség kijelenteni, hogy az idei világbajnokság kérdése nem az, hogy kié lesz a cím, hanem hogy sikerül e megszerezni a győzelmet Sebastien Loebnek a sorozat valamennyi állomásán? ”Hihetetlen!”- nyilatkozta Loeb.”Nemrég állítottuk be Carlos Sainz és Colin McRae rekordját és most már az 50. győzelmünket ünnepelhetjük. Ez nagyon nagy és nagyon szép szám! Mint egy álom! Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült ezt elérni, de nem állunk le, jöhet az 51.!” Daniel Elena azonban kimondja azt is, amire mindenki gondol:” Csodaszép érzés. Mostantól a legfontosabb, hogy megpróbáljuk megszerezni mind a 12 győzelmet!”

Ahogy Sebastien Loebnek lassan már a rajtnál ki lehetne osztani az első helyet, úgy Mikko Hirvonennek is a nyakába lehetne akasztani az ezüstérmet, legalábbis murván. A Ford fiatal finnje az első nap ugyan csak a harmadik helyen állt, a murvára érkezve azonban hamar, két gyorsasági alatt túllépett Dani Sordón. Mivel érezte, hogy Loebhöz nem tud közelebb kerülni, hamar beletörődött sorsába, és biztonsággal könyvelte a második helyért járó nyolc pontot.” Ezt a versenyt pénteken vesztettük el”- értékel Hirvonen.”Száraz körülmények közt más lehetett volna az eredmény, de most így alakult.

Dani Sordóról köztudott, hogy az aszfalt az igazi otthona, nem is csodálkozott senki pénteki második helyén. A murván viszont van még mit tanulnia, nem elég hogy szombaton Hirvonen tessékelte hátrébb, vasárnap a verseny meglepetés embere, Petter Solberg taszította le a dobogóról. Petter a rali második napjára lendül bele igazán, Latvala kiesésének köszönhetően jött fel a negyedik helyre, majd délután megszerezte első privát szakaszgyőzelmét is, amit a nap utolsó szakaszán meg is ismételt. Szombaton közel másfél percet faragott Sordóval szembeni hátrányából, a nap végén 16 másodperc választotta el egymástól a privát és a gyári versenyzőt. A mérleg nyelvét Petternek a rali leghosszabb, 40 kilométeres szakaszán sikerült átbillenteni saját javára, csak ezen a szakaszon több mint negyven másodpercet osztott le a spanyolnak. Nem csoda hogy a célban madarat lehetett fogatni Petterrel, privát versenyző utoljára a 2005-ös Montén álhatott a dobogón.”Már a Norvégiéban aratott szakaszgyőzelmünknek is nagyon örültem, de ez fantasztikus! A csapat minden egyes tagja, valamennyi szerelő hihetetlen munkát végzett. Csapatunk csupán 11 főből áll, mindenkinek hihetetlenül kemény munkát kellett végezni, hogy eljussunk idáig.”

Matthew Wilson a murvával még csak ismerkedő Sebastien Ogier vívott háromnapos csatát, kettejük drámai párharca az utolsó gyorsaságin dőlt el. A befejező napnak Wilson félperces előnnyel vághatott neki, a maratoni szakaszon azonban becsúszott egy hiba és Ogier öt másodperces előnnyel vághatott neki a rali utolsó gyorsaságijának. Wilson mindent egy lapra tett fel, hogy visszaszerezze ötödik helyét, és holtversenyben Latvalával megszerezte a szakaszgyőzelmet, Ogier pedig nem bírta a nyomást, a szakasz áldozatává válva le kellett mondania a célba érésről. A hatodik helyre Conrad Rautenbach futott be, a pontszerzők névsorát két Fordos, Federico Villagra és Khalid Al-Quassimi zárta.

Taktikus versenyzésüknek köszönhetően az N csoportos világkupa nyolcadik helyén fejezte be szezonbeli első versenyét a Mayer Gábor-Tagai Róbert duó, amivel első világbajnoki pontjukat szerezték meg Cipruson.

Az N-es első helyért a Skodás Patrik Sandell és Mitsu-s Armindo Araujo vívott kiélezett csatát. A verseny nagy részében a portugálnak állt a zászló, Sandell azonban tartotta a lépést és egy gyorssal a rali célja előtt az élre ugrott és a célig már ott is maradt. A haramdik helyre idén már két közel-keleti győzelmet szerző Nasser Al-Attiyah futott be.

A Junioroknál csupán a sorrend volt kérdés, hiszen Cipruson mindössze három páros alkotta a mezőnyt. Az első, aszfaltos napon Prokop és Kosciuszko élt az adott előnnyel, a juniorok ugyanis felrakhatták a slickeket az aszfaltra, de így is kisebb csoda hogy a két versenyző WRC-ket verve benne voltak az első nyolcban, sőt Prokop még egy negyedik helyet is villantott. A győzelmet is a cseh fiú szerezte meg, a magyar csapattal versenyző Kosciuszko lett a második, kizárásos alapon pedig Nicolai Burkart kapta meg a bronzérmet.

Loebék április elején Portugáliában folytathatják diadalmenetüket, ahol egy régi ellenfél, Marcus Grönholm is megpróbál borsot törni az orruk alá.

Fri