|
Mesterhármassal
az 50.-ik győzelemért Március
15. Egy aszfalt
és egy havas verseny után egy vegyes talajú ralival tért vissza
a Rali Világbajnokság Ciprusra. A verseny első napját aszfaltos
pályákon teljesítette a mezőny, így nem meglepő, hogy Loeb már
pénteken komoly előnyre tett szert üldözőivel szemben. Loebnek
azért volt szüksége a szokásosnál is nagyobb előnyre, hogy ezzel
kompenzálja a murván rá váró takarító szerepet. Loeb azonban
elszámolta magát, mivel ellenfelei sem szombaton, sem vasárnap
nem tudtak hozzá igazán közel kerülni, pénteki negyven másodperces
előnyét a célig megőrizte, ahol pályafutása 50. futamgyőzelmét
ünnepelhette. Bár még
csak három versenyen vagyunk túl, talán nem túl nagy felelőtlenség
kijelenteni, hogy az idei világbajnokság kérdése nem az, hogy
kié lesz a cím, hanem hogy sikerül e megszerezni a győzelmet
Sebastien Loebnek a sorozat valamennyi állomásán? ”Hihetetlen!”-
nyilatkozta Loeb.”Nemrég állítottuk be Carlos Sainz és Colin
McRae rekordját és most már az 50. győzelmünket ünnepelhetjük.
Ez nagyon nagy és nagyon szép szám! Mint egy álom! Nagyon boldog
vagyok, hogy sikerült ezt elérni, de nem állunk le, jöhet az
51.!” Daniel Elena azonban kimondja azt is, amire mindenki gondol:”
Csodaszép érzés. Mostantól a legfontosabb, hogy megpróbáljuk
megszerezni mind a 12 győzelmet!” Ahogy Sebastien
Loebnek lassan már a rajtnál ki lehetne osztani az első helyet,
úgy Mikko Hirvonennek is a nyakába lehetne akasztani az ezüstérmet,
legalábbis murván. A Ford fiatal finnje az első nap ugyan csak
a harmadik helyen állt, a murvára érkezve azonban hamar, két
gyorsasági alatt túllépett Dani Sordón. Mivel érezte, hogy Loebhöz
nem tud közelebb kerülni, hamar beletörődött sorsába, és biztonsággal
könyvelte a második helyért járó nyolc pontot.” Ezt a versenyt
pénteken vesztettük el”- értékel Hirvonen.”Száraz körülmények
közt más lehetett volna az eredmény, de most így alakult. Dani Sordóról
köztudott, hogy az aszfalt az igazi otthona, nem is csodálkozott
senki pénteki második helyén. A murván viszont van még mit tanulnia,
nem elég hogy szombaton Hirvonen tessékelte hátrébb, vasárnap
a verseny meglepetés embere, Petter Solberg taszította le a
dobogóról. Petter a rali második napjára lendül bele igazán,
Latvala kiesésének köszönhetően jött fel a negyedik helyre,
majd délután megszerezte első privát szakaszgyőzelmét is, amit
a nap utolsó szakaszán meg is ismételt. Szombaton közel másfél
percet faragott Sordóval szembeni hátrányából, a nap végén 16
másodperc választotta el egymástól a privát és a gyári versenyzőt.
A mérleg nyelvét Petternek a rali leghosszabb, 40 kilométeres
szakaszán sikerült átbillenteni saját javára, csak ezen a szakaszon
több mint negyven másodpercet osztott le a spanyolnak. Nem csoda
hogy a célban madarat lehetett fogatni Petterrel, privát versenyző
utoljára a 2005-ös Montén álhatott a dobogón.”Már a Norvégiéban
aratott szakaszgyőzelmünknek is nagyon örültem, de ez fantasztikus!
A csapat minden egyes tagja, valamennyi szerelő hihetetlen munkát
végzett. Csapatunk csupán 11 főből áll, mindenkinek hihetetlenül
kemény munkát kellett végezni, hogy eljussunk idáig.” Matthew
Wilson a murvával még csak ismerkedő Sebastien Ogier vívott
háromnapos csatát, kettejük drámai párharca az utolsó gyorsaságin
dőlt el. A befejező napnak Wilson félperces előnnyel vághatott
neki, a maratoni szakaszon azonban becsúszott egy hiba és Ogier
öt másodperces előnnyel vághatott neki a rali utolsó gyorsaságijának.
Wilson mindent egy lapra tett fel, hogy visszaszerezze ötödik
helyét, és holtversenyben Latvalával megszerezte a szakaszgyőzelmet,
Ogier pedig nem bírta a nyomást, a szakasz áldozatává válva
le kellett mondania a célba érésről. A hatodik helyre Conrad
Rautenbach futott be, a pontszerzők névsorát két Fordos, Federico
Villagra és Khalid Al-Quassimi zárta. Taktikus
versenyzésüknek köszönhetően az N csoportos világkupa nyolcadik
helyén fejezte be szezonbeli első versenyét a Mayer Gábor-Tagai
Róbert duó, amivel első világbajnoki pontjukat szerezték meg
Cipruson. Az N-es első helyért a Skodás Patrik Sandell
és Mitsu-s Armindo Araujo vívott kiélezett csatát. A verseny
nagy részében a portugálnak állt a zászló, Sandell azonban tartotta
a lépést és egy gyorssal a rali célja előtt az élre ugrott és
a célig már ott is maradt. A haramdik helyre idén már két közel-keleti
győzelmet szerző Nasser Al-Attiyah futott be. A Junioroknál csupán a sorrend volt kérdés,
hiszen Cipruson mindössze három páros alkotta a mezőnyt. Az
első, aszfaltos napon Prokop és Kosciuszko élt az adott előnnyel,
a juniorok ugyanis felrakhatták a slickeket az aszfaltra, de
így is kisebb csoda hogy a két versenyző WRC-ket verve benne
voltak az első nyolcban, sőt Prokop még egy negyedik helyet
is villantott. A győzelmet is a cseh fiú szerezte meg, a magyar
csapattal versenyző Kosciuszko lett a második, kizárásos alapon
pedig Nicolai Burkart kapta meg a bronzérmet. Loebék április elején Portugáliában folytathatják
diadalmenetüket, ahol egy régi ellenfél, Marcus Grönholm is
megpróbál borsot törni az orruk alá.
|
|