Indul a Rallye Sprint bajnokság

Február 4.
Megérkeztek a mi szerkesztőségünkhöz is a mecsek környéki Rallye Sprint bajnokság idei dokumentumai, és a szervezők beharangozó interjúja, lássuk

RSB 2009 Alapkiírás | RSB 2009 Technikai szabályok | RSB 2009 Technikai szabályok A-1,6
RSB 2009 Technikai szabályok N1 | Díjtábla | Versenynaptár |

Rallye Sprint Bajnokság 2009 - Évadnyitó és Tesztverseny egyben
A rali sorozatok közül idén is a Rallye Sprint Bajnokság indul elsőként, március közepén. Az egyik főszervezivel, Markó Tiborral beszélgettünk az idei évről, tervekről, újdonságokról, és az első, orfűi versenyről.

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.

- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat. A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezinyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. Nem egy tál ingyen levesért. Az idei év legnagyobb újdonsága egy új kategória életre hívása. A kategória neve: A-1,6, jelentése, küldetése: közel azonos teljesítményű, de nem széria autók versenyeztetési lehetőségének megteremtése egy kategóriában. A kategória technikai szabályzata sok minden változtatást lehetővé tesz a technikákon, de száműzi az úgy nevezett "űrtechnikát”, azaz már rég nem utcai, de mégis ütőképes, versenyzésre fejlesztett alkatrészekkel szerelt, tuningolt autók kapnak itt lehetőséget, egy önálló kategóriában. A versenyzők ötleteire épített kategória is az idei első versenyünkön mutatkozik be. A visszajelzések alapján már az idei évben is szép számú A-1,6 képviselivel bivül a Rallye Sprint család. Talán kevésbé szorosan kapcsolódik a bajnoksághoz, de egy új lehetiség is kínálkozik az idei évben. A Rallye Sprint Bajnokság egyik szervezőjeként a Marco Racing Team lehetőséget kíván biztosítani a sorozatban indulók számára, hogy egy egyedi, kedvezményes konstrukcióval belekóstolhassanak a "nagy" versenyek hangulatába. A csapatomhoz köthető Baranya Kupa (R2 és RTE OB) futamon adunk lehetőséget néhány sprintes versenyzőnknek, hogy egy külön a számukra életre hívott kategóriában elindulhassanak a versenyen, ahol 3 különböző pálya (Kisvaszar, Árpádtető és Zobákpuszta), és sok-sok versenykilométer vár rájuk.

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők...

- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

· Orfő: nálunk tavaly debütált, a Mecsek Rallye népszerő pályája, 8km tökéletes miniségő aszfalt, gyönyörű környezetben, az idei évben Prológgal. Fontos kiemelnem, hogy az idipontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, és a Rallye2 versenyzői számára az egri nyitány előtt.

· Vajszló: VADONATÚJ HELYSZÍN! A helyiek példátlan hozzáállásának köszönhetően itt egy mini OB-t tudunk lebonyolítani versenyközponttal, parc fermével, prológgal, szombat esti "rally party"-val, és egy remek 8,5 km-es aszfaltos pályával, mely több lakott területet is érint. Fergeteges hétvégének ígérkeznek a
vajszlói Rallye Sprintes napok.

· Magyarbóly: több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya várja a versenyzőinket idén is.

· Kurd: sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást.

· Bakóca: a kevés nem szilárd burkolatú versenyek egyike, amely az elmúlt esztendőben komoly változásokon esett át és elnyerte az "Év Versenye" címet. A 6 km-es pálya jó miniségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

· Árpádtető: MEGÚJULT HELYSZÍN! A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

· Tolna megye: MEGÚJULT HELYSZÍN! Pár év szünet után térünk vissza Tolnába. A pontos helyszín egyenlőre titok, de annyit elárulhatok, hogy az aszfaltos pálya 100%-ig lakott területen kerül kialakításra, és a helyiek vendégszeretetében idén sem fogunk csalódni. ...és hát azok a szombat esték...

· Nagypall: VADONATÚJ HELYSZÍN! Nagypall és Geresdlak között tekereg a 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! Remélhetőleg hosszú távon mősoron maradhat.

· Bakonya: szintén klasszikus. Ismertségét a Mecsek Rallye-nak köszönheti, és szerencsére már több éve szerepel a Rallye Sprint programjában is. A több mint 7km-es pálya két irányban is megrendezésre kerül. Van itt minden, mi ralis szemszájnak ingere: kanyar hátán kanyar, és végsebességgel utazás is.

· Királyszentistván: a sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi idipontjának köszönhetien az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk: a verseny ideje? És mikor van az előnevezési zárlat?

- 2009. március 14-15-én kezdünk Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2009. március 06. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úgy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten.

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is...

- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 14- 15.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-n versenyeztek már itt. A pálya minisége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- A tavalyi tapasztalatok alapján akad, akiril már most tudni, hogy ott lesz?

- Tavaly többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között két WRC Vizin Laci bácsival és Turi Tomival, valamint akadt N4-es Subaru Zsíros Gabival, R3-as Honda Hering Gyulával és A6-os 206 is Wágner Györggyel. Várhatóan az idén is lesz WRC, és további "nagyobb” autók, egyelőre ennyit tudunk.

- Milyen miniségű, és merre kanyarog majd a pálya?

- A gyorsasági nagyon jó miniségű aszfalt felületű. Orfőril indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfőre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandnál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, nem fogunk unatkozni, abban biztos vagyok!

- Győzz meg! Miért érdemes 2009-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?

- Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfeleli referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsijeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?