|
Indul
a Rallye Sprint bajnokság Február
4. RSB
2009 Alapkiírás | RSB
2009 Technikai szabályok | RSB
2009 Technikai szabályok A-1,6 Rallye
Sprint Bajnokság 2009 - Évadnyitó és Tesztverseny egyben -
Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is
tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek
egyaránt. - Fontosnak
tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal.
Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink
és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén
több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek
látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba
építünk párat. A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál
mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett,
és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot
az ország legerősebb sprint mezinyével. A visszajelzések alapján
hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. Nem egy tál
ingyen levesért. Az idei év legnagyobb újdonsága egy új kategória
életre hívása. A kategória neve: A-1,6, jelentése, küldetése:
közel azonos teljesítményű, de nem széria autók versenyeztetési
lehetőségének megteremtése egy kategóriában. A kategória technikai
szabályzata sok minden változtatást lehetővé tesz a technikákon,
de száműzi az úgy nevezett "űrtechnikát”, azaz már rég
nem utcai, de mégis ütőképes, versenyzésre fejlesztett alkatrészekkel
szerelt, tuningolt autók kapnak itt lehetőséget, egy önálló
kategóriában. A versenyzők ötleteire épített kategória is az
idei első versenyünkön mutatkozik be. A visszajelzések alapján
már az idei évben is szép számú A-1,6 képviselivel bivül a Rallye
Sprint család. Talán kevésbé szorosan kapcsolódik a bajnoksághoz,
de egy új lehetiség is kínálkozik az idei évben. A Rallye Sprint
Bajnokság egyik szervezőjeként a Marco Racing Team lehetőséget
kíván biztosítani a sorozatban indulók számára, hogy egy egyedi,
kedvezményes konstrukcióval belekóstolhassanak a "nagy"
versenyek hangulatába. A csapatomhoz köthető Baranya Kupa (R2
és RTE OB) futamon adunk lehetőséget néhány sprintes versenyzőnknek,
hogy egy külön a számukra életre hívott kategóriában elindulhassanak
a versenyen, ahol 3 különböző pálya (Kisvaszar, Árpádtető és
Zobákpuszta), és sok-sok versenykilométer vár rájuk. -
De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években,
úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen
a nézők... - Igen,
ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz,
mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali
pálya. Kezdjük elölről: · Orfő:
nálunk tavaly debütált, a Mecsek Rallye népszerő pályája, 8km
tökéletes miniségő aszfalt, gyönyörű környezetben, az idei évben
Prológgal. Fontos kiemelnem, hogy az idipontja okán kitűnő teszt
lehetőség a Rallye1, és a Rallye2 versenyzői számára az egri
nyitány előtt. · Vajszló:
VADONATÚJ HELYSZÍN! A helyiek példátlan hozzáállásának köszönhetően
itt egy mini OB-t tudunk lebonyolítani versenyközponttal, parc
fermével, prológgal, szombat esti "rally party"-val,
és egy remek 8,5 km-es aszfaltos pályával, mely több lakott
területet is érint. Fergeteges hétvégének ígérkeznek a · Magyarbóly:
több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata.
A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen
kialakított pálya várja a versenyzőinket idén is. · Kurd:
sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely
mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál
a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal
rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást. · Bakóca:
a kevés nem szilárd burkolatú versenyek egyike, amely az elmúlt
esztendőben komoly változásokon esett át és elnyerte az "Év
Versenye" címet. A 6 km-es pálya jó miniségű föld és murva
keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat
sem utolsó. · Árpádtető:
MEGÚJULT HELYSZÍN! A sorozat talán legpatinásabb rali pályája.
Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben
picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik.
Igazi bevállalós verseny ínyenceknek. · Tolna
megye: MEGÚJULT HELYSZÍN! Pár év szünet után térünk vissza Tolnába.
A pontos helyszín egyenlőre titok, de annyit elárulhatok, hogy
az aszfaltos pálya 100%-ig lakott területen kerül kialakításra,
és a helyiek vendégszeretetében idén sem fogunk csalódni. ...és
hát azok a szombat esték... · Nagypall:
VADONATÚJ HELYSZÍN! Nagypall és Geresdlak között tekereg a 8km
hosszúságú aszfaltos pálya. Sportszakmailag szuper lehetőség,
finom falat a Rallye Sprint étlapján! Remélhetőleg hosszú távon
mősoron maradhat. · Bakonya:
szintén klasszikus. Ismertségét a Mecsek Rallye-nak köszönheti,
és szerencsére már több éve szerepel a Rallye Sprint programjában
is. A több mint 7km-es pálya két irányban is megrendezésre kerül.
Van itt minden, mi ralis szemszájnak ingere: kanyar hátán kanyar,
és végsebességgel utazás is. · Királyszentistván:
a sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k
tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen
az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás
kanyarokig minden található benne, és novemberi idipontjának
köszönhetien az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal
kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt. -
Ha már az első versenynél tartunk: a verseny ideje? És mikor
van az előnevezési zárlat? - 2009.
március 14-15-én kezdünk Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken
kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2)
érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2009. március 06.
Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni.
A verseny hivatalos dokumentumai (úgy mint: kiírás, nevlap,
végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten.
- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is... - Így van!
Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának
(március 14- 15.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az
"első" és "másod" osztályú versenyzők is
tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között.
Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen
számukra, hiszen a Mecsek Rallye-n versenyeztek már itt. A pálya
minisége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások
kikísérletezésére.
- A tavalyi tapasztalatok alapján akad, akiril már most tudni,
hogy ott lesz? - Tavaly
többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között két
WRC Vizin Laci bácsival és Turi Tomival, valamint akadt N4-es
Subaru Zsíros Gabival, R3-as Honda Hering Gyulával és A6-os
206 is Wágner Györggyel. Várhatóan az idén is lesz WRC, és további
"nagyobb” autók, egyelőre ennyit tudunk. -
Milyen miniségű, és merre kanyarog majd a pálya? - A gyorsasági
nagyon jó miniségű aszfalt felületű. Orfőril indulnak, Remeterét
irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét
Orfőre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így
teszik meg a nyolc kilométert, és a strandnál lesz a vége a
gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, nem fogunk
unatkozni, abban biztos vagyok! -
Győzz meg! Miért érdemes 2009-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot
választani? - Remélem,
hogy az elmúlt egy évtized megfeleli referencia. A sorozat több
szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsijeként.
Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan
a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki
a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán
nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek.
Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből
csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni
fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú
pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért,
pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó
sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben
a sorozatban. Miért versenyezne bárki is színvonaltalan tucat
versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint
Bajnokságot választani?
|
|