|
A legkurtább szakasz Január
8. A
tegnapi, iszonyú nehézre sikerült etapot végül csak a mezőny
egy elenyésző hányada tudta teljesíteni, emiatt azok eredményeit
is úgy vették, mintha egyáltalán nem mértek volna a szakaszon.
Az éjszakai beszámolónkban már nem tudtunk hírt adni a Szalay
Dakar Team horvát párosáról, akik a csapat Opel Antara V6 autót
irányítják. Daniel Saskin és Damir Bruner helyi idő szerint
3 óra körül értek be a táborba, és a rengeteg homokon túl még
a kuplungjukkal is problémáik voltak, ami szintén lassította
a versenyzőinket. Mivel a
versenyzők az éjszaka folyamán úgy szállingóztak be a bivouacba,
mintha a szél fújdogálta volna be őket, így a ma reggeli rajtidőt
is többször módosították, végül az első motoros helyi idő szerint
09:05-kor rajtolt el. Más is változott,
az égiek ismét beleszóltak a David Casteu által tervezett útvonalba,
mert a sok esőzésnek köszönhetően járhatatlanná vált az a gázló,
ahol eredetileg a mezőnynek át kellett volna haladnia. Így a
CP2 ellenőrző pont lett a célvonal, a teljes szelektív szakasz
hosszát pedig leredukálták 178 km-re az eredeti 395-ről. Nos, a fentiek
tudatában vágtak neki a résztvevők a San Rafaelből Mendozaba
tartó útvonalnak, melynek végén elérték az Andok-hegység lábát.
A mért szakaszt ugyan megkurtították, ám a pályán így is bent
maradt az a 60 km hosszú, finomszemcsés homokból álló szürke
dűnesor, amely sokaknak keserves küzdelmet okozott, miközben
szüntelenül igyekeztek kimászni belőle. A homok után pedig jött
a mocsár, ahol egymás után ragadtak be a sárba a járművek, szó
szerint az elemekkel küzdöttek a résztvevők, főleg, ha a tegnapi
villámokat és szakadó esőt is figyelembe vesszük. A Szalay
Balázs-Bunkoczi László kettős az Opel Antara RR-rel helyi idő
szerint 4 órakor száguldott át a fotocellán, amivel a napi 23.
helyet sikerült megkaparintaniuk. Hogy ez összetettben mit jelen?
Nos arról még korai lenne nyilatkozni, mivel eddig 33 autós
egység futott be a célba és Szalayék a két nappal ezelőtt kirótt
négy órás büntetése folyamatosan hátrább nyomja őket az abszolút
ranglistán a beérkezők idejének megfelelően. "Velünk
ma minden rendben volt. Az első pár kilométer rendkívül gyorsan
ment, majd a szakasz 18. kilométerénél már elértük a dűnéket,
ahol az első nagyobb dűneátkelésen egy fa került elénk, ahogy
átfordultunk a tetején és hátrafele kellett trepnizni az autót.
Ez egy jó órát igénybe vett. - mesélte az Opel pilótája. - Utána
már problémamentesen autóztunk, de navigáció szempontjából kritikus
volt a napunk. A dűnesorok között kellett keresni a GPS pontokat,
egyet biztosan ki is -hagytunk." Daniel Saskinnak
a mai szakaszon a CP1 ellőtt leállt a vízpumpája, nem tud továbbmenni,
jelen pillanatban még mentésre vár. A nap legjobb
magyarja a Palik-Darázsi kettős volt, akik Balázséknak 13 másodpercet
adva a 22. helyen fejezték be a napot, ezzel összetettben előrébb
lavírozva az előkelő 13. helyre. Kamionjuk, Szaller Zoltán vezetésével
a 13. helyen futott be, az abszolút listán a 11. helyet birtokolva. Az élmezőnnyel
kibabrált a mai nap. Luc Alphand (Mitsubishi) navigátora, Gilles
Picard a 12. km-nél rosszul lett a szakaszon és elszállították
Mendozaba, a táborba. Állapota már javult, de Alphand feladta
a küzdelmet, az emberi egészség többet ér egy jó helyezésnél.
Az élen autózó quatari versenyző, Nasser Al-Attiyah (BMW) pedig
az első időellenőrző pontot kihagyva menetelt tovább a dűnéket
megkerülve, mert nem akarta autóját veszélyeztetni, a motorja
rendkívül melegedett, mert leállt a hűtése. Döntése miatt a
versenyigazgatóság a BMW csapat reménységét kizárta a versenyből. Kemény nap
vár holnap a mezőnyre. A szombati pihenőnap előtt kemény kiképzést
kapnak majd az Argentína és Chile határán húzódó Andok-helységen
való átkelés közben, ahol az eddigi Dakarokon nem tapasztalt
ritka, oxigénszegény levegő is nehezíti a szakaszt. Előtte persze
kapnak még az elmaradhatatlan dűnékből és a füves szakaszokból.
Az Andok hegygerincét 3000 m magasságban átszelve érik el a
chilei határt, a nap végén pedig beérnek Valparaisoba, a Csendes-óceán
partjára. Szalay
Dakar Team
|
|