{

 

 

Otthon, édes otthon...

November 17.
"Hál’ Istennek, újra itt a Mecsek Rallye. Mindent megtettünk, úgy érzem maximálisan felkészültünk. A holnapi nap lesz igazán érdekes, főleg az új pálya miatt, ami legalább olyan jó, mint amilyen veszélyes. Óriási meccsre számítok a többiekkel.”

Ezt nyilatkozta Laci a Prológ előtti rajtdobogón. Később igaza is lett, tényleg nagyot meccselt a csoporttársakkal, de hogy az abszolút 6. és N csoport első helyen végez, azt ő sem gondolta volna, pláne nem így...de hogyan is?

Kezdődött egy nem túl jól sikerült szombati első körrel, ami minden ralis rémálma, etap-etap hátán. Így az első kör után Laci csak ennyit nyilatkozott elkeseredettségében: „Rosszul sikerült ez a kör, nem úgy, ahogy terveztük, ’slick’ gumikkal mentünk ki, úgy, mint az eleje, csak mi elóvatoskodtuk az egészet. Valószínűleg rossz a ’difink’, ki kell cserélni a hátsót, mert nagyon szorul, és így fogja az autót.”

A második kör már jobban alakult, nem volt etap, és végre az új gyorson is mindenki megmutathatta, mit is tud. Sok múlt a beállításokon, és azon milyen gumit választottak a versenyzők. Laciék ebből a szempontból nagyon szerencsések voltak.

" Felszáradt a pálya, és úgy látszik szárazon bátrabban tudunk menni, talán kicsivel. Nyomjuk neki! Nagyon jó volt a gumiválasztásunk, most egy kicsit variálunk a gumikkal, de be kellene érni a negyedik helyen. Hadikékkal küzdünk érte! Autó hibátlan, talán ilyen jó még sosem volt.”

Laciéknak a szombati napot abszolút 13. és N csoport 5. helyen sikerült befejezni.

A vasárnapi első gyorsok mindjárt akadályt állítottak a versenyzők elé, köd, nyálkás útviszonyok nehezítették a dolgukat. Laciék a klasszikus Camping - Árpádtető gyorson abszolút 7. és N csoport 2. időt autóztak, és vasárnap megállíthatatlan volt ez a lendület, a legjobb időt a nyárásvölgyi gyorson teljesítették, abszolút 6. és N csoport 2-ként, és meg sem álltak egészen a verseny végi abszolút 8. és N csoport 3. helyig. Laciéknak tényleg bejött a hazai pálya, de egyáltalán nem jellemezte őket a lazaság, nagyon is komolyan vették ezt a versenyt. A céldobogón abszolút 8. és N csoport 3-ként haladtak át, de később megváltozott a helyezésük. A verseny közbeni és a verseny végi technikai ellenőrzéseknek „köszönhetően” kiderült hogy több N-es autónál nem volt minden rendben, így kizárásra került többek között az N csoport első és második helyén célba érkezett két páros is. Így nem csak csoporthelyezésben, de abszolútban is kettővel jobb helyen végeztek, így lett a 8-ból abszolút 6. és N csoport 3-ból egy első hely.

"Büszkék vagyunk arra, hogy az általunk elért eredményt egy, a Technikai Bizottság által is szabályosnak minősített versenyautóval értük el, amiért köszönet a Topp-Cars-nak, elsősorban Topp Zolinak, aki nemcsak egy szabályos, de egy nyerő autót biztosított a versenyre. Versenyzők vagyunk, számunkra a pályán elért eredmény az elsődleges, nem foglalkoz(t)unk a vetélytársaink autójával (ez a Technikai Bizottság feladata). Szerintünk a jövőt illetően mind a versenyzők, mind a nézők érdeke, hogy mindenki a szabályoknak megfelelő autóval mérkőzzön meg egymással, mert akkor alakulhat ki korrekt, izgalmas küzdelem."

Laciéknak ez volt az eddigi legjobb eredménye abszolútban és N csoportban is, és az, hogy ezt hazai pályán érték el külön öröm.

A Topp-Cars Rally Team versenyzőpárosai ezúton is köszönik az egész éves támogatást a szponzoroknak, a csapatnak a munkát, és a nézőknek a kitartó szurkolást!

Köszönjük!
Ifj. Ranga László - Benkő András,
Baksay-Szabó Ádám - Ranga Péter