{
|
Ilyen
még nem volt! November
17. Az időjárás
ismét egy új helyzetet teremtett számukra, hiszen az eddigi
két aszfaltos verseny száraz időben zajlott, most viszont nem
csupán a szinte újdonságnak számító aszfalton kellett teljesíteniük,
de mindezt csúszós, saras, vizes pályán. A 41. Allianz
Rallye a pénteki koradélutáni prológgal kezdődött számukra,
mely során 1,3 km-t megtéve szlalomoztak a kijelölt pályán a
Pécs Pláza parkolójában, több ezer ember előtt. Jól sikerült
a mutatvány, hiszen az F csoport abszolút második idejét szerezték
meg itt. Mucsina
Tamás: "A
legutóbbi ilyen jellegű prológ előtt azt hiszem túlizgultam
magam... nagyjából úgy előre 10 évre :-) Bár a kicsit rövidre
sikerült teszt miatt ez volt szinte az első autózgatásunk a
verseny előtt, így megpróbáltuk kissé óvatosabban teljesíteni.
Most már abszolút nem izgultam, a pályára koncentráltam, arra,
hogy ne hibázzak, ne borogassunk gumikat, ne csússzunk neki
a padkának… és végül még az is kiderült, hogy igen jó idővel
zártuk ezt a szakaszt.” 5 gyorsasági
szakasz, 85 km versenytáv várta őket a szombati napon, és persze
mindez kissé extrém időjárási körülmények között. Mucsina
Tamás: "Várakozásokkal
teli verseny volt ez. Egyrészt, mert nem tudtuk, hogy mit sikerül
produkálnunk az aszfaltos pályákon, másrészt, mert tényleg mindenhol
várakoztunk: az első gyors rajtjától kezdve a céldobogón való
áthaladásig.” Reggel óta
esett a mecsekei pályák fölött, így az első gyorsasági szakasz
fél 11-re meghirdetett rajtja előtt, a szervizben esőgumikat
raktak fel az autóra. A szakasz rajtja 1 órás csúszással indult.
Az eső közben elállt, a pályák kezdtek felszáradni. Csoór
Tibor: "Kétféle
gumink volt: esőre és szárazra. Köztes állapotokra semmilyen.
Mivel a szervizben még esett, és az információk alapján még
a pályákon is, így arra számítottunk, hogy jó döntés lesz az
eső gumi. Az egy órás csúszással nem számoltunk, és azzal sem,
hogy sok helyen száraz lesz a pálya, mire odaérünk. Félő volt,
hogy a megváltozott pályákon ez a gumi el fog melegedni...” Az első
gyorsasági szakaszt olyannyira elóvatoskodták, hogy az F csoportban
mindössze egy abszolút 7. időt autóztak, majd a hosszú (orfűi)
gyorson szintén csak egy 7. időre volt elegendő a tempó egy
műszaki hibának köszönhetően. Mucsina
Tamás: "Esőgumival
mentünk, szinte száraz pályákon. Az első gyorsot végigcsúszkáltuk,
ráadásul megpróbáltuk óvatosra venni, hiszen már előtte jöttek
a rémhírek, hogy mennyien kicsúsztak itt, borultak, és ugye
volt egy nagyobb baleset is már előttünk. Az orfűi pálya már
jó lett volna - annak ellenére is, hogy itt is hosszas várakozás
előzte meg a rajtunkat - de itt meg az első kör végéhez már
váltóproblémákkal érkeztünk. Nem volt csak 1-es, 3-as és 5-tös
fokozatunk, a pályából meg még 2 kör hátra volt. Próbálgattunk
menni, de igazából még a kiállás gondolata is megfordult a fejünkben.” Az orfűi
célban majdnem feladták, de arra taktikáztak, hogy az előzetes
hírek alapján a harmadik gyorsasági szakasz (a nézők elől elzárt
fekedi pálya) úgyis etap lesz, hiszen az első osztályt sem engedték
rajta végig versenytempóban, és így nagy hátrány begyűjtése
nélkül érkezhetnek majd be az első szervizbe. A szakasz mégsem
lett etap… Csoór
Tibor: "Nagyon
sokat kaptunk ezen a gyorson. Végig szenvedtünk a váltóval...
És ahhoz képest, hogy nézők elől elzárt gyors volt, annyi szurkolót,
mint ezen a pályán, szerintem Nyirádon összesen nem láttunk.
:-)” A páros
váltóproblémáját a 40 perces szervizben orvosolták a szerelők,
és bár kissé sietőssé vált a szervizidő vége, mégis egy újra
tökéletesen működő versenyautóval folytathatták a versenyzést,
még ha a gumik ekkor sem voltak teljes egészében megfelelőek
a pályák állapotához. A második
körre két gyorsasági szakasz teljesítése maradt a mezőny számára.
Már a szervizből lámpasorral gurultak ki a versenyzők, és az
utolsó kört lámpafényben teljesítették. A kissé problémásra
sikerült első kör után, és a behozhatatlannak tűnő hátrány mérlegelése
után a páros egyetlen célja volt, hogy befejezzék a versenyt,
és egy igazán jót autózzanak év végi zárásként. Mucsina
Tamás: "A
negyedig gyorson (Bakonyán), egy nagyon jót sikerült autóznunk.
Emese megkapta a gyári lámpasort. Teljesen sötétben, lámpasorral
mentünk. Sosem autóztunk még így, ez is egy új dolog volt számunkra.
Az autó kívülről nézve nagyon brutálisan nézett ki. Azt nem
mondanám, hogy sokat láttam, újdonság volt ez még nekünk. Nem
láttam igazából lámpafényben azt a pályán, hogy hol száraz,
hol vizes vagy saras. De lehet, hogy éppen emiatt mentünk ilyen
jót :-) Ha láttam volna rendesen, lehet nem lettem volna ilyen
bátor :-). Volt egy beforgásunk is, de még így is harmadik időt
autóztunk itt, az F abszolút értékelésében.” Az utolsó,
orfűi kör-jellegű gyorsasági szakasz előtt ismételten várakozott
a mezőny, majd a várva várt elrajtolást követően a párosnak
ismét sikerült egy harmadik időt autózni az F abszolútban, és
ezzel feljöttek az összesítettben is az ötödik helyre, illetve
az F/3 géposztályban továbbra is biztosított volt számukra a
negyedik hely. Mucsina
Tamás: "Az idei aszfaltos gyorsok közül ez tetszett
a legjobban! A várakozás alatt visszahűltek a gumik, a fékek...
és erről a rutintalanságom miatt megfeledkeztem teljesen, mikor
elrajtoltunk. Ennek köszönhetően hamar részesévé váltunk egy
beforgásnak… megérkeztünk az orfűi pályán a parkolós részhez,
ötödikben, óriási tempóval. Majd a lassulás helyett elkezdtünk
csúszni, és egyetlen kiútnak a kézifékezést tartottam. Forogtunk
össze-vissza, majd visszataláltunk a pályára :-) Innét kezdve
tudtuk, hogy abszolút tét nélkül autózunk, a célig viszont el
kell érnünk. A pálya fennmaradó részét látványos autózással
teljesítettük, és ahol csak lehetett kézifékkel fordultunk.
Nagyon tetszett az utolsó két gyors, de főként ez. Az autó is
arra ment, amerre én akartam (leszámítva a beforgásokat). Jól
éreztük magunkat... nagyon!” Bár a versenyt
valójában az F abszolút ötödik, ill. az F/3 géposztály negyedik
helyén fejezték be, mégis módosult a hivatalos végeredmény,
hiszen az első helyen végző párost a technikai ellenőrzést követően
kizárták, így a 41. Allianz Rallye hivatalos végeredményén a
Mucsina-Csoór páros az F abszolút 4. helyén, ill. az F/3 géposztály
3. helyén zárta az évet. Az év végi
értékelésben az F csoport ezüstérmes helyezése lett a Mucsina
Tamás - Csoór J. Tibor párosé, az F/3 géposztályban viszont
övék lett 2008-ban a bajnoki cím! Mucsina
Tamás: "Nagyon
örülünk, hogy végre magunknak is bizonyítani tudtuk, hogy aszfaltos,
sőt akár vizes-aszfaltos pályán is képesek vagyunk célba érni.
Örülünk a bajnoki címnek, és szeretnénk megköszönni a csapat
segítségét, és külön köszönetet mondani Kökőnek és Tüdőnek,
akik ezen a versenyen is tökéletesen megoldották a problémát!” Országos
Rallye2 Bajnokság 2008. évi végeredménye: F/3 géposztály: Együttműködő
partnereink:
|
|