{

 

 

Ilyen még nem volt!

November 17.
Úgy tűnik, valóban megtört az átok a Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor - Toyota Celica trió fölött, hiszen ebben a felállásban, az idei évben először sikerült aszfaltos versenyen célba érniük. Nem csupán a célig jutottak el, de még a dobogó harmadik fokára is felállhattak, egyúttal megszerezve a géposztály 2008-as bajnoki címét is!

Az időjárás ismét egy új helyzetet teremtett számukra, hiszen az eddigi két aszfaltos verseny száraz időben zajlott, most viszont nem csupán a szinte újdonságnak számító aszfalton kellett teljesíteniük, de mindezt csúszós, saras, vizes pályán.

A 41. Allianz Rallye a pénteki koradélutáni prológgal kezdődött számukra, mely során 1,3 km-t megtéve szlalomoztak a kijelölt pályán a Pécs Pláza parkolójában, több ezer ember előtt. Jól sikerült a mutatvány, hiszen az F csoport abszolút második idejét szerezték meg itt.

Mucsina Tamás: "A legutóbbi ilyen jellegű prológ előtt azt hiszem túlizgultam magam... nagyjából úgy előre 10 évre :-) Bár a kicsit rövidre sikerült teszt miatt ez volt szinte az első autózgatásunk a verseny előtt, így megpróbáltuk kissé óvatosabban teljesíteni. Most már abszolút nem izgultam, a pályára koncentráltam, arra, hogy ne hibázzak, ne borogassunk gumikat, ne csússzunk neki a padkának… és végül még az is kiderült, hogy igen jó idővel zártuk ezt a szakaszt.”

5 gyorsasági szakasz, 85 km versenytáv várta őket a szombati napon, és persze mindez kissé extrém időjárási körülmények között.

Mucsina Tamás: "Várakozásokkal teli verseny volt ez. Egyrészt, mert nem tudtuk, hogy mit sikerül produkálnunk az aszfaltos pályákon, másrészt, mert tényleg mindenhol várakoztunk: az első gyors rajtjától kezdve a céldobogón való áthaladásig.”

Reggel óta esett a mecsekei pályák fölött, így az első gyorsasági szakasz fél 11-re meghirdetett rajtja előtt, a szervizben esőgumikat raktak fel az autóra. A szakasz rajtja 1 órás csúszással indult. Az eső közben elállt, a pályák kezdtek felszáradni.

Csoór Tibor: "Kétféle gumink volt: esőre és szárazra. Köztes állapotokra semmilyen. Mivel a szervizben még esett, és az információk alapján még a pályákon is, így arra számítottunk, hogy jó döntés lesz az eső gumi. Az egy órás csúszással nem számoltunk, és azzal sem, hogy sok helyen száraz lesz a pálya, mire odaérünk. Félő volt, hogy a megváltozott pályákon ez a gumi el fog melegedni...”

Az első gyorsasági szakaszt olyannyira elóvatoskodták, hogy az F csoportban mindössze egy abszolút 7. időt autóztak, majd a hosszú (orfűi) gyorson szintén csak egy 7. időre volt elegendő a tempó egy műszaki hibának köszönhetően.

Mucsina Tamás: "Esőgumival mentünk, szinte száraz pályákon. Az első gyorsot végigcsúszkáltuk, ráadásul megpróbáltuk óvatosra venni, hiszen már előtte jöttek a rémhírek, hogy mennyien kicsúsztak itt, borultak, és ugye volt egy nagyobb baleset is már előttünk. Az orfűi pálya már jó lett volna - annak ellenére is, hogy itt is hosszas várakozás előzte meg a rajtunkat - de itt meg az első kör végéhez már váltóproblémákkal érkeztünk. Nem volt csak 1-es, 3-as és 5-tös fokozatunk, a pályából meg még 2 kör hátra volt. Próbálgattunk menni, de igazából még a kiállás gondolata is megfordult a fejünkben.”

Az orfűi célban majdnem feladták, de arra taktikáztak, hogy az előzetes hírek alapján a harmadik gyorsasági szakasz (a nézők elől elzárt fekedi pálya) úgyis etap lesz, hiszen az első osztályt sem engedték rajta végig versenytempóban, és így nagy hátrány begyűjtése nélkül érkezhetnek majd be az első szervizbe. A szakasz mégsem lett etap…

Csoór Tibor: "Nagyon sokat kaptunk ezen a gyorson. Végig szenvedtünk a váltóval... És ahhoz képest, hogy nézők elől elzárt gyors volt, annyi szurkolót, mint ezen a pályán, szerintem Nyirádon összesen nem láttunk. :-)”

A páros váltóproblémáját a 40 perces szervizben orvosolták a szerelők, és bár kissé sietőssé vált a szervizidő vége, mégis egy újra tökéletesen működő versenyautóval folytathatták a versenyzést, még ha a gumik ekkor sem voltak teljes egészében megfelelőek a pályák állapotához.

A második körre két gyorsasági szakasz teljesítése maradt a mezőny számára. Már a szervizből lámpasorral gurultak ki a versenyzők, és az utolsó kört lámpafényben teljesítették. A kissé problémásra sikerült első kör után, és a behozhatatlannak tűnő hátrány mérlegelése után a páros egyetlen célja volt, hogy befejezzék a versenyt, és egy igazán jót autózzanak év végi zárásként.

Mucsina Tamás: "A negyedig gyorson (Bakonyán), egy nagyon jót sikerült autóznunk. Emese megkapta a gyári lámpasort. Teljesen sötétben, lámpasorral mentünk. Sosem autóztunk még így, ez is egy új dolog volt számunkra. Az autó kívülről nézve nagyon brutálisan nézett ki. Azt nem mondanám, hogy sokat láttam, újdonság volt ez még nekünk. Nem láttam igazából lámpafényben azt a pályán, hogy hol száraz, hol vizes vagy saras. De lehet, hogy éppen emiatt mentünk ilyen jót :-) Ha láttam volna rendesen, lehet nem lettem volna ilyen bátor :-). Volt egy beforgásunk is, de még így is harmadik időt autóztunk itt, az F abszolút értékelésében.”

Az utolsó, orfűi kör-jellegű gyorsasági szakasz előtt ismételten várakozott a mezőny, majd a várva várt elrajtolást követően a párosnak ismét sikerült egy harmadik időt autózni az F abszolútban, és ezzel feljöttek az összesítettben is az ötödik helyre, illetve az F/3 géposztályban továbbra is biztosított volt számukra a negyedik hely.

Mucsina Tamás: "Az idei aszfaltos gyorsok közül ez tetszett a legjobban! A várakozás alatt visszahűltek a gumik, a fékek... és erről a rutintalanságom miatt megfeledkeztem teljesen, mikor elrajtoltunk. Ennek köszönhetően hamar részesévé váltunk egy beforgásnak… megérkeztünk az orfűi pályán a parkolós részhez, ötödikben, óriási tempóval. Majd a lassulás helyett elkezdtünk csúszni, és egyetlen kiútnak a kézifékezést tartottam. Forogtunk össze-vissza, majd visszataláltunk a pályára :-) Innét kezdve tudtuk, hogy abszolút tét nélkül autózunk, a célig viszont el kell érnünk. A pálya fennmaradó részét látványos autózással teljesítettük, és ahol csak lehetett kézifékkel fordultunk. Nagyon tetszett az utolsó két gyors, de főként ez. Az autó is arra ment, amerre én akartam (leszámítva a beforgásokat). Jól éreztük magunkat... nagyon!”

Bár a versenyt valójában az F abszolút ötödik, ill. az F/3 géposztály negyedik helyén fejezték be, mégis módosult a hivatalos végeredmény, hiszen az első helyen végző párost a technikai ellenőrzést követően kizárták, így a 41. Allianz Rallye hivatalos végeredményén a Mucsina-Csoór páros az F abszolút 4. helyén, ill. az F/3 géposztály 3. helyén zárta az évet.

Az év végi értékelésben az F csoport ezüstérmes helyezése lett a Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor párosé, az F/3 géposztályban viszont övék lett 2008-ban a bajnoki cím!

Mucsina Tamás: "Nagyon örülünk, hogy végre magunknak is bizonyítani tudtuk, hogy aszfaltos, sőt akár vizes-aszfaltos pályán is képesek vagyunk célba érni. Örülünk a bajnoki címnek, és szeretnénk megköszönni a csapat segítségét, és külön köszönetet mondani Kökőnek és Tüdőnek, akik ezen a versenyen is tökéletesen megoldották a problémát!”

Országos Rallye2 Bajnokság 2008. évi végeredménye:
F csoport:
1. Schweizer Dániel - Répás Zoltán (BMW M3) 79 pont
2. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-4) 70 pont
3. Kovács Lóránt - Bata Zsolt Lada (VFTS) 50 pont
4. Kiss Róbert - Kiss Péter Lada (VFTS) 45 pont
5. Borbás Szabolcs - Borbás Attila (Mitsubishi Lancer Evo VII) 32 pont

F/3 géposztály:
1. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-Four) 26 pont
2. Borbás Szabolcs - Borbás Attila (Mitsubishi Lancer Evo VII) 18 pont
3. Gombás László - Gombás Béla (Audi 80 Quattro) 16 pont
4. Zsiros Gábor - Elek Zoltán (Subaru Impreza WRX STI) 10 pont
5. Horváth Tibor - Tolnai János (Subaru Legacy Turbo) 8 pont

Együttműködő partnereink:
Horváth Rudolf Intertransport Kft., ELGAS Kft., Grepton Informatikai Zrt., SAXOO, Aranycipó Kft., PLASMA DESIGN, HEA PLUS Építőipari Kft., MS MESTER Kft., FIRE BOX Biztonságtechnikai Szolgáltató Kft., VÉPÉ-19. Bt., Tomi-Gumi Bt.,VHT-Emeléstechnika Kft., IGOL, Weko Trade Kft., ODEX Outdoor Expert Kft., Crobo Bt., GLOBE Print Kft., Dreher Italdiszkont, Mátra Motorsport, sportre.com