{

 

 

Ilyen a rali!

November 17.
A sikeres Eb-szereplések után az idei szezon első hazai versenyét teljesítette az Iharos & Goller Historic Rali bajnokságban Gáll Csaba és Ferjáncz András. A tizenegy elrajtolt párosból a harmadik helyen zárták az Allianz Mecsek Rali szombati versenynapját. Vasárnap a váltójuk meghibásodása miatt nem rajtoltak el.

Gáll Csaba: - Szeretem a pécsi pályákat, változatosak gyorsak. A novemberi időpont miatt sejtettük, hogy egy jó kis locs-poccsos verseny lesz. Minden lehetőséget kezünkbe adott a sors, hogy jó eredményt érjünk el, hiszen esett az eső, ami nekünk fekszik.

- Jól indult a verseny a prológon megpróbáltunk szépen menni, nem kíméltem a Büszkét! Ilyen "riszálom -úgy is, úgy is" stílusban kapartattuk végig. Csapatfőnököm haját az égnek állítva, hiszen megígértem neki, hogy nem bántom nagyon a Büszkét. De bevallom, nekem fontosak a nézők! Én sem szeretem, ha valaki időre megy a prológon, annak a látványról kell szólnia!

- Az első körre esőgumival mentünk ki. Az első Bakonyai gyorsasági szakaszon sikerült 23, 5 másodperces előnyre szert tenni. Az volt a tervünk, hogy az első körben nagyon sietünk, aztán beosszuk az előnyt. Ezt keresztülhúzta a csúszás, az Órfűi szakasz előtt majd egy órát várakoztunk, elált az eső és a pálya felszáradt. A vizes gumink nagyon hamar elmelegedett és csúszott. Autózásunk látványos volt és ezt néha túl is színeztem, kicsit belefeledkeztem, hogy ez most időre megy! Andrissal együtt borzasztóan élveztük a kapartatást! Ennek eredménye egy túlcsúszás és egy megpördülés volt, bent hagytunk legalább 30 másodpercet.

- Következett a fekedi pálya, ami előtt megbeszéltük, hogy okosan, de tempósan megyünk. Ez majdnem sikerült is, a szakasz vége felé egy hosszú jobbosban bevágódtunk egy árokba orral. Szerencsénk volt, mert sok néző volt és ki tudtak minket szedni, amit ezúton szeretnék megköszönni nekik! Itt kb. 40 másodpercet, vesztettünk el.

- A következő körre intermédiákat tettünk fel, amik beváltak nyertük a bakonyai szakaszt ismét. Az orfűi gyors előtt ismét álltunk egy órát és ránk esteledett. Lámpával nem készültünk, így érdekes volt a sötétben kanyarodni néha a semmibe. Az esti ködpárától csúszóssá, szappanossá vált aszfalton, nagyon nehezen tudtam az úton tartani a Büszkét.

- A fekedi gyors a végére még sarasabb, még csúszósabb lett, mint elsőre. Ráadásul a váltónk is kezdte megadni magát, mint utóbb kiderült a harmadik fokozat szinkrongyűrűje kettétört, de hiba nélkül sikerült teljesíteni így ismét csak a harmadik helyre volt elég az időnk.

- Mivel mindkét napot egy-egy külön versenynek értékelték a historicban, így a harmadik helyen, végeztünk a szombati napon. 24 másodperces hátránnyal, ami így utólag az elvesztegetett több mint egy percet figyelembe véve bosszantó.

- Az esti szervizben úgy döntöttünk, hogy vasárnap már nem rajtolunk el, a váltó miatt. Tartalékváltónk nem volt, és ha a szinkron bepottyan a fogaskerekek közé, akkor ott elég jól lerendezi a dolgokat.

Ferjáncz András: - Az időjárás hasonló volt, mint az Elba Rali, esős-saras. Nagyon jól tudtunk kezdeni, Csabának az erőssége, hogy a verseny elejét jól meg tudja húzni. Az orfűi körgyors előtt sokat kellett várni, hogy elrajtolhassunk, az eső is elállt a pálya is felszáradt. Így a vízre való gumikon kellett menni. Ezek elég hamar elmelegedtek és nagyokat csúszkáltunk.

- Kétszer hibáztunk, de mégsem ez miatt vesztettük el a versenyt, hanem a fekedi gyorson becsúsztunk az árokba és túl sok időt veszítettünk. Harmadikok lettünk szombaton, de nem vagyok elkeseredve, iszonyatosan, élveztem a versenyt! Nagyon sok jó verseny élménnyel lettem gazdagabb. Sajnos a vasárnapot a váltógond miatt nem teljesítettük, de ilyen a rali.

- Idén nagyon megszerettem a "Büszkét"! Egy ízig-vérig versenyautó, üvölt, csattog, zörög. A mostani gondot leszámítva nagyon megbízható, hálás versenyautó. Nagyon élvezem a hátsókerék hajtást, amellett, hogy látványos nagyon gyorsan is lehet vele menni. Mindenféleképpen nagy köszönet a bíztatásért és a segítségért a nézőknek!

Nagy köszönet, hogy az Allianz Mecsek Ralin is velünk voltak támogatóink: WATT22 Kft, IP Park Kft, Gyuszi-Gumi, Planumcomp Kft, Motorex Kft, Rally&Racing