Janikáék pontszerző helyen!

Október 24.
Az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős (Peugeot 207 S2000) a nyolcadik helyen, vagyis az egy IRC-pontot érő pozícióban áll az IRC-sorozat svájci viadalának második napja után. Kiváló eredmény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a magyar párosnak ez az első versenye itt - a pilótának nemcsak a pályákról nem volt fogalma korábban, de azt se tudta, milyen jellegűek.

Persze, azt gondolta, hogy magas hegyek között vezetnek az utak - ez itt természeti adottság - de az talán még őt is meglepte, hogy egy-egy gyorsasági szakaszon belül akár 1200 méteres szintkülönbség is volt... - Az utolsó körben egyszer bedugult a fülem, de egyébként nem okozott gondot a szintkülönbség - mondta ifjabb Tóth. - Az már jobban bánt, hogy az élmezőnyhöz képest egy-másfél másodpercet kaptam kilométerenként, és az rettenetesen sok. Biztos megvan az oka, de egyelőre még nem tudom, mi az...

Ez a nap sem múlt el kalandok nélkül: az első, negyven kilométeres szakaszon ("Ennél kellemesebb ébresztőt is el tudtam volna képzelni” - jegyezte meg Janika...) utolérték az egyik svájci pilótát, akinek a kormányművel lehettek gondjai, mert alig tudott befordulni a kanyarokban. Az már csak hab volt a tortán, hogy túlmelegedtek a fékek, úgyhogy a szakasz végén beesett a fékpedál, pumpálni kellett, hogy a következő szakaszon, amely újból jó néhány kilométeren keresztül vezetett hegyről lefelé, lehessen lassítani a Peugeot-val.

- Érdekesek voltak a pályák, az egyiken például három kilométeres murvás szakasz szakította meg az aszfaltos pályát. Na az tényleg izgalmas volt, mert a ritmusról, amiben addig autóztunk, pillanatok alatt át kellett állni egy egészen másra. Annak viszont nagyon örülök, hogy a második körre sikerült javulnunk, és már meg sem próbáltam spórolni a kézifékes kanyarokban, úgy voltam vele: hadd sikítsanak az emberek… Nézőbarát hozzáállás a pilóta részéről.

A nyolcadik helyről várhatja tehát a folytatást a magyar Peugeot-páros, amelyre újabb hét gyorsasági szakasz vár a zárónapon. - A holnapi szakaszok közül az első Jani kedvence, legalábbis ezt mondta a tréning során - mondta a navigátor, Tagai Róbert. -

- Jellegükben egyébként hasonlóak a pályák a maiakhoz, van egy, amelyben sziklák között kell száguldani egy autó szélességű úton, az kissé defektveszélyes, de összességében tetszettek nekünk. Ja, és van egy nagy ugrató, az is eléggé izgalmas, mert ott sem túl széles az út, pontosan el kell találni, hogy hová érkezünk, mert a jobb oldalon szakadék, a bal oldalon sziklafal... Meg is beszéltük, hogy ott próbálunk nem kockáztatni. Nos, a fentiekből kiderül, a záró nap sem lesz izgalommentes a Valais-rali résztvevői számára.

VALAIS-RALI, AZ IRC-SOROZAT 9. FUTAMA, Abszolút sorrend 10 gyorsasági szakasz után:
1. Nicolas Vouilloz, Nicolas Klinger (francia, Peugeot 207 S2000) 1:35:41.7,
2. Loix, Buysmans (belga, Peugeot 207 S2000) 11.7 másodperc hátrány,
3. Rossetti, Chiarossi (olasz, Peugeot 207 S2000) 41.9 mp h.,
...8. ifjabb Tóth János, Tagai Róbert (magyar, Peugeot 207 S2000) 3:45.3 p h.,
...13. Bútor Róbert, Tóth Imre (magyar, Suzuki Swift S1600) 7:50.8 p h.