Az esélyekről

Október 22.
Az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős (Peugeot 207 S2000) túl van a pályabejáráson az IRC-sorozat svájci viadala előtt - a párosnak 10 különböző gyorsasági szakasszal kellett megismerkednie, amelyek közül a leghosszabb 40, a legrövidebb 7.2 kilométer hosszú. Érdekesség a tréninggel kapcsolatban, hogy itt nem azt szabták meg, ki hányszor mehet végig a pályákon, hanem kikötötték, hogy hétfőn és kedden is reggel nyolctól este nyolcig lehet pályát bejárni, és mindenki úgy osztotta be az idejét, ahogyan akarta.

Persze, illúzió lenne azt hinni, hogy így több lehetőséghez jutottak a párosok, a megszokott három helyett maximum négyszer tudtak végigmenni az összes szakaszon - úgy, hogy maximálisan kihasználták a rendelkezésükre álló időt.

A hétszeres abszolút bajnok, aki legutóbbi versenyén (az augusztusi cseh viadalon) három IRC-pontot szerzett, optimista volt a rajt előtt.

- Megnéztük a pályákat, és ami kissé meglepett, hogy egyáltalán nem hasonlítanak a San Remó-i hegyi szakaszokra. Itt szélesebbek az utak (csak helyenként szűkülnek be) és nincs egymás után olyan sok kanyarkombináció, mint az olasz viadalon. A pályák aszfaltja egyenetlen és helyenként két-három kilométert murván is kell mennünk, de éppen ez teszi izgalmassá az egészet - mondta ifjabb Tóth.

Amikor esélylatolgatásra kértük, Janika elmondta, szerinte a helyi menők valószínűleg nem előzik majd meg az IRC-s élversenyzőket, de alighanem ott lihegnek majd a nyomukban a pályaismeretnek köszönhetően. A saját terveiről a szokásos visszafogottságával annyit mondott, a legjobb tíz közé szeretne kerülni. Pedig az erőviszonyokat elnézve akár a pontszerzésre (vagyis a legjobb nyolc közé kerülésre) is esélyes lehet, pláne ha a legutóbbi szerepléséből indulunk ki - augusztusban a cseh viadalon hatodik lett, és három IRC-ponttal gazdagodott.

- A pontszerzés jót tett, előtte már nagyon nyomasztott, hogy nemigen tudtunk eredményt felmutatni. Pedig - és ezt nem álszerénységből mondom - a cseh viadalon sem hoztuk ki az autóból a maximumot, a BF Goodrich gumikban ennél jóval több van, a kanyarsebesség és a féktávok szempontjából is sokkal kiszámíthatóbb, mint a korábbi abroncsaink. Ez a korábbinál jobb eredményeket is ígér, főleg ha a lehető legtöbb időt töltjük el a versenyautónkban. És pontosan ez a célunk, ezért teszteltünk most is a viadal előtt - mondta a hétszeres bajnok.

Ami magát a versenyt illeti: a nagy hagyományokra visszatekintő Valais-rali csütörtöktől szombatig tart, ez alatt 17 gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny. Az össztáv 771.38 kilométer, ebből a gyorsaságik hossza 266.25 kilométer.