Murván aranyat

Október 17.
A rallye2 mezőnyének is az év utolsó murvás futamát rendezték meg a hétvégén, Nyirádon és környékén. A Mucsina Tamás - Csoór Tibor páros ezzel megszerezte az idei évben a harmadik aranyérmét, hiszen az F csoport első helyén végeztek a Toyota Celicával. Bár 2 sikertelen aszfaltos versenyt is maguk mögött tudhatnak már a 2008-as évben, a murvás futamokon 100%-os teljesítménnyel, háromból három alkalommal zártak a dobogó legfelső fokán.

2 napos verseny várta most a másodosztály mezőnyét, melynek során szombaton 3 gyorsasági szakaszon mérték össze erejüket a mezőny többi tagjával, míg vasárnap újabb 6 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük.

Szombaton a vigántpetendi gyorsaságin kezdett a páros, ahol egy óvatos autózásnak köszönhetően csupán kategória hatodik időt sikerült autózniuk.

Mucsina Tamás: "Bennem volt még nagyon a tavalyi élmény - amikor ezen a gyorson lecsúsztunk az útról a Hondával - így mindenképpen a biztonságra törekedtem, ráadásul az aszfaltos részeken a murvagumikkal nehéz volt közlekedni, féktávokon úgy csúszott, mintha jégen autóztunk volna, kigyorsításoknál meg sokszor kiforogtak a kerekek.”

A következő szakasz a hegyesdi gyors volt, melyen már sikerült kicsit jobb időt autózniuk, hiszen az F csoport harmadik idejét autózták. Nem volt mégsem teljesen problémamentes ez a szakasz számukra, hiszen egy kicsúszás során megütötték a futóművet, a felniből is kitört egy darab, de végülis megúszták defekt nélkül.

Csoór Tibor: "A gyors elején az első dobbantón repültünk egy nagyot... egyszer az autó is megúszott olyannyira, hogy félő volt, hogy odacsapjuk a korlátnak. Erre mondtam utána, hogy nem csuktam be a szemem, csak nagyon hosszút pislogtam :-). A végét - mint mindenki - mi is nagyon óvatosan tettük meg, mivel már a pályabejáráskor is úgy ítéltük meg, hogy ez a legveszélyesebb része a gyorsnak.”

A szombati nap utolsó gyorsaságija a Nyirád Motorsport Centrumban zajlott, ahol egy második időt autózva, feljöttek így az F csoport második helyére.

Mucsina Tamás: "Szerencsére egész nap jó volt az információ-áramlás a pályák állapotát illetve, az azon bekövetkezett változásokat illetően. Még az első gyors rajtja előtt a rallye1-es Német-Szegő párostól kaptunk információt, a 3. gyors előtt pedig Kondor Lajoséktól, akiknek ezúton is külön köszönjük! Így tudtuk, hogy pontosan hol vannak nagy gödrök és óvatosan is haladtunk át rajtuk, de még így is nagyot ütöttek az autón.”

Vasárnap az F csoport második helyéről rajtoltak, kezdésként a szőci gyorsaságin. Ezen a gyorsaságin aznap előttük már többen elestek, így ők megpróbáltak egy biztonsági, óvatos autózással végigmenni, így csupán 3. időt autóztak, egálban az előttük rajtoló Mitsubishis (Borbás-Borbás) párossal.

Mucsina Tamás: "A lőtéri pályán már sikerült egy igazán jót autóznunk, ami meg is látszott az eredményen, hiszen első időt futottunk. Azt hiszem itt én is bátrabban mentem - nem voltak fák, nem zavartak :-) Itt sikerült végrehajtanom életem legnagyobb ugrását is - ezt a nyakamon azóta is érzem -, bár Tibinek azt ígértem az első gyorson történt ugratásunk után, hogy attól nagyobb már nem lesz... hááát... ez nagyobb volt... sokkal! :-)”

Az ötödik gyors (Lőtér) után sikerült átvenniük a vezetést az F csoportban, és bár a nyirádi rallycross pályán (hatodik gyors) csupán harmadik idővel értek be, továbbra is vezető helyen álltak.

A verseny hetedik gyorsasági szakaszaként ismét Szőc következett, melyen aznap már másodszor versenyeztek. Ennek köszönhetően egy sokkal nyugodtabb, pontosabb autózással első időt mentek, így már 20 másodperccel vezették a kategóriát.

Csoór Tibor: "A lőtéri gyorsasági előtt egy rövidke időre szervizesnek álltunk. Szerencsére nem a mi autónkkal volt probléma, hanem a Borbás-Borbás páros Mitsubishijével. Mikor észrevették, hogy gondjuk van a futóművel, ki akartak állni. Nagy rábeszélésünknek köszönhetően meggyőztük őket arról, hogy segítünk, és legalább döcögjenek be a célig, hiszen már csak két gyors van hátra. Az utánunk jövő néhány párossal együtt segítettünk visszarakni nekik az autóban a gólyalábat, cserében ők megígérték, hogy nagyon figyelnek majd a gyorson, hogy ne tartsanak fel minket. Nem tartottak fel, és nemhogy „bedöcögtek” a célig, de még az F csoport bronzérme is az övék lett.”

Az utolsó előtti (lőtéri) gyorsaságin tovább növelték előnyüket, bár rosszabb időt autóztak itt, mint az első körben. Ez egyrészt köszönhető volt annak, hogy a pályák minősége ekkorra sokat romlott, másrészt pedig annak, hogy az igen nagy előnyük miatt megpróbálták kicsit óvatosabbra venni a versenyzést. Bár az óvatos versenyzésnek majdnem borulás lett a következménye, mivel a navigátor egyik „fogod” utasítása helyett egy kicsúszással teljesítették a kanyart, melyet a helyszínen álló operatőr is csak úgy értékelt utólag a versenyzőpárosnak, hogy „ezzel a mutatvánnyal bearanyoztátok a napomat” :-)

Csupán, hogy ne zárhassák abszolút nyugodtan a versenyt, az utolsó gyorsaságin felfigyeltek arra, hogy valami kopog az autóban.

Mucsina Tamás: "Rögtön az jutott eszembe, hogy amikor gond volt a futóművel Veszprém Rallye-n, akkor is valahogy így kezdődött. Bár jelentős volt az előnyünk, mégis megijedtünk, hogy gond lesz, nem érünk be a célig... aztán végül kiderült, hogy csupán a kerékkulcs lazult meg a helyén, és onnét jött a fura hang.”

Jól zárult tehát ez a futam is a páros számára, megszerezték ezzel idei harmadik győzelmüket. Változatos, kemény, technikás pályákon versenyezhettek ezen a hétvégén, lezárva ezzel a 2008-as murvás futamokat.

Csoór Tibor: „Nekem az első kör lőtéri gyorsaságija tetszett a legjobban. Azon valahogy nagyon letaláltunk. Egy ugratón repültünk is egy hatalmasat, bár a fűben is többször jártunk, mégis úgy érzem, hogy azon nagyon „letaláltuk”! Tominak a második szőc tetszett, bár az az egy zavarta kicsit, hogy még akkor másodszorra sem sikerült ott a bukkanón egy nagyot repülnünk :-). Az utolsó gyorson már nyugtattam, hogy mostmár csak át kell gurulnunk, nagyon óvatosan, minden kaland nélkül. És nem megyünk keresztben sehol. Ez utóbbira Tomi csak annyit mondott: "Noooo... csak az aszfalton!?” :-)”

A nyirádi futam után a páros az F csoport második helyén áll a bajnokságban, míg az F/3 géposztályt vezetik. Egy verseny van még hátra a bajnokságból, a novemberben megrendezésre kerülő Mecsek Rallye.

ORSZÁGOS RALLYE2 BAJNOKSÁG
2008. ÉVI ÁLLÁSA
F csoport
1. Schweizer Dániel - Répás Zoltán (BMW M3) 67 pont
2. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-4) 60 pont
3. Kiss Róbert - Kiss Péter (Lada VFTS) 45 pont

F/3 géposztály
1. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-Four) 20 pont
2. Gombás László - Gombás Béla (Audi 80 Quattro) 11 pont
3. Zsíros Gábor - Elek Zoltán (Subaru Impreza WRX STI) 10 pont

Együttműködő partnereink:
Horváth Rudolf Intertransport Kft., ELGAS Kft., Grepton Informatikai Zrt., SAXOO, Aranycipó Kft., PLASMA DESIGN, HEA PLUS Építőipari Kft., MS MESTER Kft., FIRE BOX Biztonságtechnikai Szolgáltató Kft., VÉPÉ-19. Bt., Tomi-Gumi Bt.,VHT-Emeléstechnika Kft., IGOL, Weko Trade Kft., Crobo Bt., GLOBE Print Kft., Dreher Italdiszkont, Mátra Motorsport, sportre.com