|
Murván
aranyat Október
17. 2 napos
verseny várta most a másodosztály mezőnyét, melynek során
szombaton 3 gyorsasági szakaszon mérték össze erejüket a mezőny
többi tagjával, míg vasárnap újabb 6 gyorsasági szakaszt kellett
teljesíteniük. Szombaton
a vigántpetendi gyorsaságin kezdett a páros, ahol egy óvatos
autózásnak köszönhetően csupán kategória hatodik időt sikerült
autózniuk. Mucsina
Tamás: "Bennem volt még nagyon a tavalyi élmény
- amikor ezen a gyorson lecsúsztunk az útról a Hondával -
így mindenképpen a biztonságra törekedtem, ráadásul az aszfaltos
részeken a murvagumikkal nehéz volt közlekedni, féktávokon
úgy csúszott, mintha jégen autóztunk volna, kigyorsításoknál
meg sokszor kiforogtak a kerekek.” A következő
szakasz a hegyesdi gyors volt, melyen már sikerült kicsit
jobb időt autózniuk, hiszen az F csoport harmadik idejét autózták.
Nem volt mégsem teljesen problémamentes ez a szakasz számukra,
hiszen egy kicsúszás során megütötték a futóművet, a felniből
is kitört egy darab, de végülis megúszták defekt nélkül. Csoór
Tibor: "A gyors elején az első dobbantón repültünk
egy nagyot... egyszer az autó is megúszott olyannyira, hogy
félő volt, hogy odacsapjuk a korlátnak. Erre mondtam utána,
hogy nem csuktam be a szemem, csak nagyon hosszút pislogtam
:-). A végét - mint mindenki - mi is nagyon óvatosan tettük
meg, mivel már a pályabejáráskor is úgy ítéltük meg, hogy
ez a legveszélyesebb része a gyorsnak.” A szombati
nap utolsó gyorsaságija a Nyirád Motorsport Centrumban zajlott,
ahol egy második időt autózva, feljöttek így az F csoport
második helyére. Mucsina
Tamás: "Szerencsére egész nap jó volt az információ-áramlás
a pályák állapotát illetve, az azon bekövetkezett változásokat
illetően. Még az első gyors rajtja előtt a rallye1-es Német-Szegő
párostól kaptunk információt, a 3. gyors előtt pedig Kondor
Lajoséktól, akiknek ezúton is külön köszönjük! Így tudtuk,
hogy pontosan hol vannak nagy gödrök és óvatosan is haladtunk
át rajtuk, de még így is nagyot ütöttek az autón.” Vasárnap
az F csoport második helyéről rajtoltak, kezdésként a szőci
gyorsaságin. Ezen a gyorsaságin aznap előttük már többen elestek,
így ők megpróbáltak egy biztonsági, óvatos autózással végigmenni,
így csupán 3. időt autóztak, egálban az előttük rajtoló Mitsubishis
(Borbás-Borbás) párossal. Mucsina
Tamás: "A
lőtéri pályán már sikerült egy igazán jót autóznunk, ami meg
is látszott az eredményen, hiszen első időt futottunk. Azt
hiszem itt én is bátrabban mentem - nem voltak fák, nem zavartak
:-) Itt sikerült végrehajtanom életem legnagyobb ugrását is
- ezt a nyakamon azóta is érzem -, bár Tibinek azt ígértem
az első gyorson történt ugratásunk után, hogy attól nagyobb
már nem lesz... hááát... ez nagyobb volt... sokkal! :-)” Az ötödik
gyors (Lőtér) után sikerült átvenniük a vezetést az F csoportban,
és bár a nyirádi rallycross pályán (hatodik gyors) csupán
harmadik idővel értek be, továbbra is vezető helyen álltak.
A verseny
hetedik gyorsasági szakaszaként ismét Szőc következett, melyen
aznap már másodszor versenyeztek. Ennek köszönhetően egy sokkal
nyugodtabb, pontosabb autózással első időt mentek, így már
20 másodperccel vezették a kategóriát. Csoór
Tibor: "A
lőtéri gyorsasági előtt egy rövidke időre szervizesnek álltunk.
Szerencsére nem a mi autónkkal volt probléma, hanem a Borbás-Borbás
páros Mitsubishijével. Mikor észrevették, hogy gondjuk van
a futóművel, ki akartak állni. Nagy rábeszélésünknek köszönhetően
meggyőztük őket arról, hogy segítünk, és legalább döcögjenek
be a célig, hiszen már csak két gyors van hátra. Az utánunk
jövő néhány párossal együtt segítettünk visszarakni nekik
az autóban a gólyalábat, cserében ők megígérték, hogy nagyon
figyelnek majd a gyorson, hogy ne tartsanak fel minket. Nem
tartottak fel, és nemhogy „bedöcögtek” a célig, de még az
F csoport bronzérme is az övék lett.” Az utolsó
előtti (lőtéri) gyorsaságin tovább növelték előnyüket, bár
rosszabb időt autóztak itt, mint az első körben. Ez egyrészt
köszönhető volt annak, hogy a pályák minősége ekkorra sokat
romlott, másrészt pedig annak, hogy az igen nagy előnyük miatt
megpróbálták kicsit óvatosabbra venni a versenyzést. Bár az
óvatos versenyzésnek majdnem borulás lett a következménye,
mivel a navigátor egyik „fogod” utasítása helyett egy kicsúszással
teljesítették a kanyart, melyet a helyszínen álló operatőr
is csak úgy értékelt utólag a versenyzőpárosnak, hogy „ezzel
a mutatvánnyal bearanyoztátok a napomat” :-) Csupán,
hogy ne zárhassák abszolút nyugodtan a versenyt, az utolsó
gyorsaságin felfigyeltek arra, hogy valami kopog az autóban. Mucsina
Tamás: "Rögtön az jutott eszembe, hogy amikor
gond volt a futóművel Veszprém Rallye-n, akkor is valahogy
így kezdődött. Bár jelentős volt az előnyünk, mégis megijedtünk,
hogy gond lesz, nem érünk be a célig... aztán végül kiderült,
hogy csupán a kerékkulcs lazult meg a helyén, és onnét jött
a fura hang.” Jól zárult
tehát ez a futam is a páros számára, megszerezték ezzel idei
harmadik győzelmüket. Változatos, kemény, technikás pályákon
versenyezhettek ezen a hétvégén, lezárva ezzel a 2008-as murvás
futamokat. Csoór
Tibor: „Nekem az első kör lőtéri gyorsaságija tetszett
a legjobban. Azon valahogy nagyon letaláltunk. Egy ugratón
repültünk is egy hatalmasat, bár a fűben is többször jártunk,
mégis úgy érzem, hogy azon nagyon „letaláltuk”! Tominak a
második szőc tetszett, bár az az egy zavarta kicsit, hogy
még akkor másodszorra sem sikerült ott a bukkanón egy nagyot
repülnünk :-). Az utolsó gyorson már nyugtattam, hogy mostmár
csak át kell gurulnunk, nagyon óvatosan, minden kaland nélkül.
És nem megyünk keresztben sehol. Ez utóbbira Tomi csak annyit
mondott: "Noooo... csak az aszfalton!?” :-)” A nyirádi
futam után a páros az F csoport második helyén áll a bajnokságban,
míg az F/3 géposztályt vezetik. Egy verseny van még hátra
a bajnokságból, a novemberben megrendezésre kerülő Mecsek
Rallye. ORSZÁGOS
RALLYE2 BAJNOKSÁG F/3 géposztály Együttműködő
partnereink:
|
|