Spitzmüller százszázalékos Murva Kupa győztes

Október 13.
Zsinórban negyedik győzelmét aratta az idén Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóján, a Nyirád Ralin. A Hell Racing Team párosa ezzel százszázalékos teljesítményt nyújtva, mindhárom murvás versenyen az első helyen végezve, megnyerte a Murva Kupát, a bajnokságban pedig, egy futammal a vége előtt, kilenc pont előnnyel vezetnek.

Spitzmüller Csaba: Nagyon örülök, hogy sikerült megnyernünk a Murva Kupát, és hogy nem csak az ölünkbe hullott, hanem tényleg megdolgoztunk érte.

- Nagyon kemény verseny volt. Az első napon volt egy kisebb problémánk. A második gyorsaságin, Vigántpetenden már a rajttól éreztem egy kis füstszagot. Ahogy ráfordultunk a murvára már csak vészprogramon ment az autó. Kicsit meg is ijedtünk, hogy ki fogunk esni, de szerencsére 2006-ban olyan jól felkészítettek minket az autó javításából, hogy még a mérnököt sem kellett felhívnunk, egyedül is megtaláltam a hibát. A generátor főkábele lazult le. Egy gumiharang tartotta időnként a helyén, ez égett folyamatosan. Gyakorlatilag ennek a gumiharangnak az önfeláldozó munkájának köszönhető, hogy nem estünk ki. Szerencsére volt nálunk pont olyan csavar, amivel meg lehetett javítani, és a harmadik gyorsaságin már minden rendben volt.

- Úgy gondoltuk, hogy ez után tényleg száz százalékot kell nyújtanunk, és fel kell zárkóznunk. A következő gyorsaságin sok kockázatot vállaltunk, megnyertük, és vissza kerültünk az élre. Turán Frici ekkor kapott defektet, ami miatt visszaesett. Mi pedig arra törekedtünk, hogy Benik Balázzsal lőtávolon belül maradjunk. Az első nap végén 0,5 másodperc hátránnyal másodikok lettünk, amit ha akartunk volna sem tudtunk volna jobban alakítani.

- Másnap így (Benik) Balázs rajtolt elsőnek és ő takarította a murvát a pályáról, mi már tisztább nyomban tudtunk autózni. Az első gyorsaságin megelőztük őt és az első kör végére 19 másodperc előnnyel vezettünk. Tudtam Balázsról, hogy soha sem adja fel, most is nagyon kemény ellenfél volt, ezért még az utolsó kör elejét is nagyon megnyomtuk. (Kazár) Miki többször is mondta nekem, hogy fél perccel vezetünk, ne siessek.

- Nagyon örülök ennek a győzelemnek. Nagyon sok munkánk fekszik ebben az eredményben, és azt mondhatom, hogy a második napunk tökéletes volt. A Mitsubishi-csapat is nagyon odatette magát, ők legalább annyira szeretnének győzni, mint mi.

- Most kilenc ponttal vezetjük a bajnokságot, de ez nem jelent semmit. Pécsen nagyon nehéz verseny lesz, és nagyon meg kell küzdenünk a bajnoki címért.

Kazár Miklós: - Nagyon jól sikerült a felkészülésünk és a versenyen is sikerült mindent megvalósítani, amit terveztünk. Egyedül a ködben volt egy kis problémám, ott nem tudtam olyan teljesítményt nyújtani, mint amilyet szerettem volna. Mivel Spici sem nagyon látott, két kanyarral előre kérte az információt, de amikor felnéztem semmi támpontot nem találtam.

- A pályák nagyon jók voltak. Sokszor kérdezik tőlünk, hogy melyik a kedvenc gyorsaságink. Hát ezek azok. Szerintem az egész bajnokságban itt lehet a legjobban menni. Nagyon tetszett, hogy végre voltak nézők a versenyen. A lőtéren szinte végig álltak a szurkolók, ami már nagyon kellett a ralinak.

- Az angol csapat is nagyon elégedett volt. Itt volt a Mitsubishi-csapat főnöke, John Easton is, aki megígérte, hogy a Mecsek Ralira is feltétlenül eljön.

- Nagyon örülünk annak is, hogy csapattársunk, Balogh Jancsi és Németh László ilyen jól szerepeltek és megnyerték a Murva Kupa N4-es értékelését, így kettős sikerrel zárta a Hell Racing Team a murva szezont.