|
Tele kanyarral Október
9. A páros
számára minden bizonnyal az eddigi leghosszabb murvás futam
közeledik, nagyon komoly, technikás pályákon nem kevés kilométert
kell majd megtenniük. A verseny számukra ugyan nem a prológgal
indul majd, de végre ők is 2 napos versenyen mérhetik össze
tudásukat, a technikát a mezőny többi résztvevőjével. Bár a
rallye 2 mezőnye ezen a versenyen sem döntött nevezési létszámban
csúcsot, mégis izgalmas versenyt ígér számukra is az elkövetkezendő
hétvégén megrendezésre kerülő esemény. Lezajlott
a pályabejárás a csapat számára. A gyorsasági szakaszok mindegyikén
4-4 alkalommal tudtak végigmenni. Az idő így elégnek bizonyult,
és az utcai (pályabejárós) autót nem kímélve, 2 nap alatt
sikerült egy füzetet teleírniuk az itinerrel. Mucsina
Tamás: "Rendkívül
komoly pályák, és egyben igen hosszúak is. A két nap alatt
összesen 100 km-t teszünk meg versenytempóban, 9 gyorsaságin.
A pályák egy része ismerős tavalyról, más részei viszont teljesen
újak számunkra. Már a pályabejárás alatt is kerülgettük a
köveket, erre a verseny alatt is figyelnünk kell majd. Ilyen
hosszú murvás versenyen még sosem mentünk, nagy kihívás lesz
ez számunkra. Leginkább a biztonsági autózásra fogunk törekedni,
és célba szeretnénk érni újra!” Szombaton
3 gyorsasági szakasz szerepel a programban számukra. Elsőként
a vigántpetendi gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük – azaz
a rallye első osztályának második köre után, nagyjából délután
fél 3-kor – kezdenek ezen a szakaszon. A gyorsasági szakasz
egy aszfaltos, visszafordítókkal tűzdelt résszel kezdődik
(amely nagyjából 2,5 km hosszú), majd csak ezután érkeznek
meg a murvás részre. A pálya gyors, tempós, kemény talajú,
10 km hosszú. A vigántpetendi
gyors után Hegyesd következik, ami több mint 16 km hosszú.
A csapat számára tavalyról emlékezetes gyors, hiszen itt estek
ki a Hondával. Csoór
Tibor: "Pályabejáráson
megnéztük... a tavalyi akciónk eredményeképpen, még mindig
kék a fa... Ez a pálya egyébként egy nagyon tempós része a
versenynek, hiszen leginkább a hosszú, nyújtott kanyarok jellemzik.
A végét találom veszélyesnek leginkább, bár tavaly odáig versenytempóban
már nem jutottunk el. A nap zárásaként a Nyirád Motorsport
Centrumban „körözünk” párat. Szerintem az lesz a legnézőbarátabb
része a versenynek, hiszen amellett, hogy 3 kört kell teljesíteni,
a pálya a lelátóról szinte teljes egészében belátható. Rárajtoltatással
megyünk, így egyszerre több autó is lesz a pályán. Nekem itt
mondjuk a második napi - vasárnapi - nyomvonal jobban tetszik,
mint a szombati...” Szombaton
31 gyorsasági kilométert tesz meg a rallye2, melyet vasárnap
újabb 64 km követ majd. A második napon 3 gyorsaságin 2-2-szer
halad át a mezőny. Kezdésként a 14 kilométeres szőci gyorsaságin
(10 órakor először, majd negyed 2-kor másodszor). Mucsina
Tamás: "A
szőci és a lőtéri gyorsasági is teljesen újdonság lesz számunkra,
hiszen ezek tavaly nem szerepeltek a rallye2 programjában.
A
lőtéri gyorsasági szakasz komolyabb, technikásabb pályának
tűnik, mint a más versenyekről megszokott "lőtéri gyorsok”.
Bukkanókkal tűzdelt, tempós, dobálós, ám egyúttal technikás
is. Mucsina
Tamás: "Mindenki
szerint ezen a gyorson át kell tolni. Mi az „áttolod” helyett
inkább a „megfogod” szavakat írtuk itt az itinerben, így talán
ebből is kitűnik, hogy nem leszünk itt olyan bevállalósak...
Az utcai autónkkal a pályabejáráson nem tudtuk „lepróbálni”
ezeket a részeket... majd a versenyen kiderül, hogy jól döntöttünk-e.” Maricsek
Miklós (csapatvezető): "A csapat számára ez
olyan dupla hétvége lesz, hiszen még a rallye2-es párosunk
a Toyota Celicánkkal a nyirádi versenyen áll rajthoz, addig
Baracskai Zsolt - az általunk felkészített - Suzuki Ignis
S1600-ossal a Kassa Rallye-n próbálja megszerezni a kategória
bajnoki címét.” Együttműködő
partnereink:
|
|