Tele kanyarral

Október 9.
A GENERALI Nyirád Rallye hivatalos sajtótájékoztatóján már láthattuk az ózdi törést követően újra megszépített - korábban Emese névre keresztelt - Toyota Celica versenyautóját a csapatnak. Az idei év mérlege alapján 2 sikeres murvás futamot 2 „félbehagyott” aszfaltos futam követett. Most újra visszatérnek a murvás pályákra és bizakodnak benne, hogy az eddig rajtuk ülő átok is megtörik végre.

A páros számára minden bizonnyal az eddigi leghosszabb murvás futam közeledik, nagyon komoly, technikás pályákon nem kevés kilométert kell majd megtenniük. A verseny számukra ugyan nem a prológgal indul majd, de végre ők is 2 napos versenyen mérhetik össze tudásukat, a technikát a mezőny többi résztvevőjével.

Bár a rallye 2 mezőnye ezen a versenyen sem döntött nevezési létszámban csúcsot, mégis izgalmas versenyt ígér számukra is az elkövetkezendő hétvégén megrendezésre kerülő esemény.

Lezajlott a pályabejárás a csapat számára. A gyorsasági szakaszok mindegyikén 4-4 alkalommal tudtak végigmenni. Az idő így elégnek bizonyult, és az utcai (pályabejárós) autót nem kímélve, 2 nap alatt sikerült egy füzetet teleírniuk az itinerrel.

Mucsina Tamás: "Rendkívül komoly pályák, és egyben igen hosszúak is. A két nap alatt összesen 100 km-t teszünk meg versenytempóban, 9 gyorsaságin. A pályák egy része ismerős tavalyról, más részei viszont teljesen újak számunkra. Már a pályabejárás alatt is kerülgettük a köveket, erre a verseny alatt is figyelnünk kell majd. Ilyen hosszú murvás versenyen még sosem mentünk, nagy kihívás lesz ez számunkra. Leginkább a biztonsági autózásra fogunk törekedni, és célba szeretnénk érni újra!”

Szombaton 3 gyorsasági szakasz szerepel a programban számukra. Elsőként a vigántpetendi gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük – azaz a rallye első osztályának második köre után, nagyjából délután fél 3-kor – kezdenek ezen a szakaszon. A gyorsasági szakasz egy aszfaltos, visszafordítókkal tűzdelt résszel kezdődik (amely nagyjából 2,5 km hosszú), majd csak ezután érkeznek meg a murvás részre. A pálya gyors, tempós, kemény talajú, 10 km hosszú.

A vigántpetendi gyors után Hegyesd következik, ami több mint 16 km hosszú. A csapat számára tavalyról emlékezetes gyors, hiszen itt estek ki a Hondával.

Csoór Tibor: "Pályabejáráson megnéztük... a tavalyi akciónk eredményeképpen, még mindig kék a fa... Ez a pálya egyébként egy nagyon tempós része a versenynek, hiszen leginkább a hosszú, nyújtott kanyarok jellemzik. A végét találom veszélyesnek leginkább, bár tavaly odáig versenytempóban már nem jutottunk el. A nap zárásaként a Nyirád Motorsport Centrumban „körözünk” párat. Szerintem az lesz a legnézőbarátabb része a versenynek, hiszen amellett, hogy 3 kört kell teljesíteni, a pálya a lelátóról szinte teljes egészében belátható. Rárajtoltatással megyünk, így egyszerre több autó is lesz a pályán. Nekem itt mondjuk a második napi - vasárnapi - nyomvonal jobban tetszik, mint a szombati...”

Szombaton 31 gyorsasági kilométert tesz meg a rallye2, melyet vasárnap újabb 64 km követ majd. A második napon 3 gyorsaságin 2-2-szer halad át a mezőny. Kezdésként a 14 kilométeres szőci gyorsaságin (10 órakor először, majd negyed 2-kor másodszor).

Mucsina Tamás: "A szőci és a lőtéri gyorsasági is teljesen újdonság lesz számunkra, hiszen ezek tavaly nem szerepeltek a rallye2 programjában. A lőtéri gyorsasági szakasz komolyabb, technikásabb pályának tűnik, mint a más versenyekről megszokott "lőtéri gyorsok”. Bukkanókkal tűzdelt, tempós, dobálós, ám egyúttal technikás is.

Mucsina Tamás: "Mindenki szerint ezen a gyorson át kell tolni. Mi az „áttolod” helyett inkább a „megfogod” szavakat írtuk itt az itinerben, így talán ebből is kitűnik, hogy nem leszünk itt olyan bevállalósak... Az utcai autónkkal a pályabejáráson nem tudtuk „lepróbálni” ezeket a részeket... majd a versenyen kiderül, hogy jól döntöttünk-e.”

Maricsek Miklós (csapatvezető): "A csapat számára ez olyan dupla hétvége lesz, hiszen még a rallye2-es párosunk a Toyota Celicánkkal a nyirádi versenyen áll rajthoz, addig Baracskai Zsolt - az általunk felkészített - Suzuki Ignis S1600-ossal a Kassa Rallye-n próbálja megszerezni a kategória bajnoki címét.”

Együttműködő partnereink:
Horváth Rudolf Intertransport Kft., ELGAS Kft., Grepton Informatikai Zrt., SAXOO, Aranycipó Kft., PLASMA DESIGN, HEA PLUS Építőipari Kft., MS MESTER Kft., FIRE BOX Biztonságtechnikai Szolgáltató Kft., VÉPÉ-19. Bt., Tomi-Gumi Bt.,VHT-Emeléstechnika Kft., IGOL, Weko Trade Kft., Crobo Bt., GLOBE Print Kft., Dreher Italdiszkont, Mátra Motorsport, sportre.com