|
Itthon Toyota, külföldön S1600 Október
4. Bár új
csapatként jelentek meg nemrégiben a rallyesportban - már
itthon is kiemelkedő eredményt értek el, hiszen a rallye2-ben
a Mucsina-Csoór páros két versenyen is megszerezte az F csoport
abszolút első helyezését. A Toyoták mellett két Suzuki Ignis
S1600-as versenyautó felkészítésével is foglalkozik a csapat,
melyek szintén kiemelkedő eredményeket érnek el a külföldi
bajnokságokban. Az egyik Suzuki Ignis-szel Baracskai Zsolték
versenyeznek, míg a másik autóval Pénzes Zsolték. Az immár
két éves együttműködés során nem csupán az MKRD csapata elégedett
maximálisan - hiszen 100 %-os teljesítményt nyújtottak - de
a versenyzőpárosok is, mivel ez idő alatt egyszer sem álltak
ki műszaki hiba miatt az autók. Baracskai
Zsolték a 2008-as évben eddig négy versenyen vettek részt
a szlovák bajnokságban, ahol jelenleg vezetik a S1600-as kategóriát,
ám a bajnoki cím majd csupán a Kassa Rallye-n fog eldőlni.
Legutóbbi versenyük a 39. AquaCity Rally Tatry - Poprad volt,
ahol 15 gyorsasági szakasz teljesítését követően az abszolút
10. helyen, ill. a S1600-as kategória második helyén zárták
a versenyt. Baracskai
Zsolt: "A
verseny első 5 gyorsasági szakasza után az A/6 kategória harmadik
helyén álltunk, majd a 6. gyorsasági szakaszon átvettük a
második helyet. A 10. gyorsasági szakaszt követően újból visszacsúsztunk
egy hellyel, de szerencsére az utolsó két gyorson sikerült
olyan időt autóznunk, hogy végül a kategóriában a második
helyen végeztünk. Ez az abszolút értékelésben a 10. helyet
jelentette számunkra. Még egy futam van hátra a bajnokságból,
az októberben megrendezésre kerülő Kassa Rallye.” A csapat
másik Suzuki Igins-es pilótája: Pénzes Zsolt, akit szintén
külföldi futamon láthatott idén a közönség. Egy futamon vettek
részt Horvátországban, egy futamon pedig a csehországi Barum
Rally-n. Pénzes
Zsolt:
"Úgy döntöttünk, hogy 2008-ban kizárólag kedvtelésből
állunk rajthoz, csupán a saját szórakoztatásunkra, hogy jól
érezzük magunkat. Külföldi futamokra esett a választásunk,
és idén még egy horvátországi verseny van tervben.” Bár az
MKRD új csapatként jelent meg a hazai autósportban, a cégvezetők
tapasztalatának köszönhetően mégis komoly múlttal rendelkeznek.
Maricsek Miklós mind versenyzőként, mind csapatvezetőként
helytállt már ebben a sportágban. Versenyzői pályafutását
1995-ben kezdte egy Ladával. Az első osztályban versenyzett
egészen 2002-ig. Majd csapatvezetőként dolgozott a Budai Teamnél
és a Master Cars csapatánál. Kovács
Krisztián több éves navigátor múltja után, 2003-tól a Suzuki
Sport Europe-nál első számú szerelőként és műhelyvezetőként
vette ki a részét a csapat WRC-s sikereiből. Az ott eltöltött
négy év alatt 20 világbajnoki futamon vettek részt. Az általuk
felkészített és üzemeltetett autóval Urmo Aava három év alatt
egy 3. és két 2. helyet szerzett a Junior Világbajnokságon. Kovács
Krisztián:
”Büszkék vagyunk rá hogy az autóinkkal versenyző párosok többnyire
sikerrel zárják a futamokat. A rallyesportban megszerzett
tapasztalatunk garancia arra, hogy versenyzőink minden alkalommal,
precízen felkészített autókkal állhatnak rajthoz. Fontos számunkra,
hogy elégedettek legyenek az általunk nyújtott szolgáltatásokkal,
teljesítményünkkel. Úgy gondolom, hogy bár kezdő csapat vagyunk,
már most sikeresnek mondhatjuk magunkat.”
|
|