Pethő hat percet töltött az árokban

Szeptember 1.
Az A csoport első helyéről adta fel a Hell Energy Drink Ózd Ralit Pethő István és Rubóczky Attila, miután a 12. gyorsasági szakaszon árokba csúsztak. A versenyzők nem sérültek meg, és a Mitsubishi Lancer is működőképes volt, de hat perc késéssel tudtak csak visszajönni a pályára. Az ezt követő szervizparkban, a rendelkezésre álló harminc perc alatt nem lehetett volna az autót biztonságosan megjavítani, ezért a csapat a verseny feladása mellett döntött.

Pethő István: - Az első nap jól alakult. Volt ugyan egy kis futómű beállítási problémánk, de Hideg Krisztiánnak is műszaki hibája volt, így az első napot az A csoport élén zártuk.

- Másnapra elég nagy előnyünk volt, amit már csak be kellett volna osztani. Ezért nem is raktunk fel új gumikat. A szervizben nem húzták meg a hűtősapkánkat, ami miatt egy pillanatra azt hittem, hogy hengerfejes lett az autónk.

- Reggel az első szervizben volt egy kis gondunk az N-es autónkkal, amivel Balogh Jani versenyez. Azt is próbáltam felügyelni. Ezek miatt összességében nem voltam igazán ott fejben. Az első gyorsaságit kivették, a másodikon megforogtunk, a harmadikon pedig beestünk.

- A féktávot is elmértem és a kanyart is elég rosszul közelítettem meg. Lecsúsztunk az útról, bele egy árokba. Az autón sok minden összetört, de működőképes volt. Sajnos csak két néző volt ott, akik nagy nehezen kinavigáltak minket, de mire újra úton voltunk, hat percet veszítettünk.

- A szervizparkig eljutottunk, de a harminc perc kevés volt ahhoz, hogy az autót biztonsággal meg tudjuk javítani, ezért a verseny feladása mellett döntöttünk. Egyértelműen az én hibám volt. Be kell látnom, hogy nem lehet egyszerre a két autónkkal és a versenyzéssel is foglalkozni.

- A célul kitűzött bajnoki címre így már matematikai esélyünk sincs, a második helyért viszont még harcolhatunk. Gratulálunk Hideg Krisztiánnak az újabb győzeleméhez. Szijj Zsolt is nagyon jól ment a versenyen, teljesen felnőtt ehhez a feladathoz.

Rubóczky Attila: - Nagy reményekkel vágtunk neki a versenynek. Nagyon szerettünk volna nyerni. Az első két körben az autó nem úgy viselkedett, ahogy megszoktuk, ezért folyamatosan állítottunk a futóművön. A harmadik körre tökéletes lett az autónk.

- Másnap elsőnek rajtoltunk és tulajdonképpen csak be kellett volna osztanunk az előnyünket. Próbáltunk nyerni, de nem jött össze.

- A verseny egyébként nagyon jól szervezett volt. Nagyon tetszettek a pályák, nagyon jó volt az időjárás, kiszámíthatóak voltak a körülmények, úgyhogy tényleg nem foghatjuk semmire, hogy azért nem nyertünk.

- A következő versenyig van hat hetünk, addig sok mindent kell átgondolnunk. A bajnoki címért már nem versenyezhetünk, de továbbra is győzni szeretnénk.

A csapat együttműködő partnerei:
NAGOYA KFT, LAVINA SZERVÍZ KFT - MOBIL 1, Visegrádi Ásványvíz Kft. Bálint Sped, International Logistic Gateway Kft. Fülöp Transport, STIHL Jegenye Kft, Dafusz Kft, Car&Car Bt, NEOCONS Kft, SZOFA, AP Motorsport Kft, JRJ Bt. Autóvizsgáztatás Fót, PartnerCabel Kft, Alumatik Kft. Metrirep Kft, PERPETUUM MOBILE KFT, DUNA-DOM 2003 KFT, ABW Kft Vác, Crew Print, Shx-Gold Kft, H-Reklám Bt, Cola Trans Kft, HUD-TECH KfT Dunakeszi