|
Fél másodperc Szeptember
1. Kőváry
Barna és Szentiványi Szabolcs a Veszprém-ralin elért második
helyük után arra készültek, hogy a hétvégén Ózdon ismét dobogóra
állnak az A7-es kategóriában. Ez sikerült is, hiszen a páros
végül a harmadik helyen zárt. Ha valaki ezt az eredményt előre
garantálta volna, a fiúk biztos elfogadják, de ahogy mondani
szokták: evés közben jön meg az étvágy. "Ahogy
azt előre elterveztük a nézőké volt a prológ, ott bohóckodtunk
egy kicsit, viszont szombat reggeltől maximálisan a versenyre,
az időkre koncentráltunk. Konkrétan nem húztam meg egyszer
sem a kéziféket a hétvégén. Folyamatosan ment az adok-kapok,
végig az élmezőnyben autóztunk" - mesélte Kőváry Barna. Ennek
eredményeként a Renault Clio R3-al versenyző páros szombat
este az A7-es kategória második helyén tanyázott. Bár korábban
is volt ilyen eredményük, ám ezúttal nem szerencsével, hanem
erőből hozták a helyezést, megelőzve az összes R3-as modellt.
Előttük már csak egy jóval erősebb Kit-Car volt, amelyet reálisan
nem is volt esélyük befogni. "A
nap végére már kezdtük elhinni, hogy valami közünk a történethez,
hiszen éles meccsben is ott tudunk lenni az elején. Úgy érzem,
hogy sokat fejlődtünk, mí az év elején azt mondtam van egy
vadászgépünk, sárkányrepülő jogsival, most már talán egy Cesnára
van papírunk" - viccelt szombat este a pilóta. Sajnos
a vasárnap azonban nem kezdődött túl jól a páros számára.
Nem sikerült tartaniuk az öt üldöző duót, akik apránként ledolgozták
a hátrányukat. "Napközben elherdáltuk, elfecséreltük
a megszerzett előnyünket, mert fizikailag és mentálisan is
nagyon elfáradtunk" - világított rá a problémára Barna.
Nem hibáztak ugyan nagyokat, de voltak pontatlanságok, ez
pedig pont elég volt ahhoz, hogy Janzer Gyuri utolérje őket. Ám az
utolsó három gyorsasági előtt a szervizparkban a csapat feltüzelte
a párost. "Úgy engedetek ki a fiúk, hogy szegyem össze
magam és mutassam meg, hogy meg tudom csinálni. Felszívtam
magam és felálltunk a mélypontról" - mondta Barna. A
páros felvette a ritmust és újra támadásba lendült, olyannyira
hogy a legjobb időt autózták a következő gyorsaságin az A7-ben,
ami nem kis szó, hiszen a Kit-Carral induló Tárnok Tomi, amúgy
a 18-ból 16-ot nyert meg. S bár az utolsó két szakaszon is
gyorsabbak voltak ellenfelüknél, a fordítás már nem jött össze.
"Sikerült
mindhárom szakaszon jobbnak lennünk a Gyuriéknál, de nem eléggel,
végül marad egy..-nek a fele. Így harmadikak lettünk, de nem
vagyunk elkeseredve. Érezhetném magam úgy is, hogy kikaptunk
0,5 másodperccel, de én inkább azt mondom, amit a Szabi is,
hogy feljöttünk fél másodpercre. Korábban ennél sokkal többet
is kaptunk. A Gyuri ezzel az eredménnyel bajnok lett, amihez
ezúton is gratulálunk" - értékelt keserédes hangon Barnus.
Bár az
ezüst nem jött össze, ez a bronz most nagyon fényesen csillog,
hiszen nemcsak a páros, de az autó is remekül vizsgázott.
A 170 gyorsasági kilométeren folyamatosan hajtották az utolsó
pillanatig, sehol nem kímélték, mégis hibátlanul üzemelt a
jármű. "Jó
lett volna a második hely, főként a szervizes fiúk miatt.
De nem akarunk telhetetlenek lenni, mert az önbizalom az orrbukás
előtti utolsó pillanat. Mi még továbbra is tanuljuk a dolgokat.
Nagyon sokat fejlődtünk, de van még min változtatni. Hátra
van még két versenyünk, ahol az a célunk, hogy megszerezzük
a második helyet a bajnoki értékelésben. Bár már nincs rá
szükségük, reméljük, hogy a Janzer Gyuriék - akiktől amúgy
sok segítséget kaptunk - elindulnak a hátralévő futamokon,
hogy újra ilyen izgalmas csatát vívhassunk" - zárta gondolatait
Kőváry Barna. A következő
verseny október 10-12. között kerül megrendezésre Nyírád környékén.
|
|