|
Korai búcsú! Augusztus
31. Ollé
Sasa- Czakó Janek: "A verseny előtt ismét megbetegedettem,
lázasan még a viadal kihagyása is megfordult a fejünkben.
Szombat reggel úgy éreztem, hogy a betegségem miatt kapok
a többiektől jó pár másodpercet. Délben ezért a gyógyszereket
be sem vettem, nehogy tompa legyek. Aztán kiderült, hogy a
hiba nem bennünk volt, hanem az autó az, ami valami miatt
nem úgy ment, ahogy kellene. Forgott, hörög és nem halad,
így folyamatosan elvertek a kategóriatársaink. Hiába mentünk
nagyon odafigyelve, minden lehetséges helyzetet elvállalva
a határon, mégsem tudtunk egy vállalható eredményt produkálni.
Hiába gyorsultunk a második körre magunkhoz képest pár másodperceket,
ugyanúgy kaptunk a többiektől. Igaz,
a magyar bajnokságban volt egy kéthónapos pihenő, de mivel
ez egy bérautó egyéb futamokon folyamatosan menetek vele.
Béres Józsi is említette, hogy kezd gyengülni a Swift, és
mivel semmilyen felújításon nem esett át, így lehet, hogy
már elfáradt. Sajnos ez a bérautók átka! A szervizben azonban,
szerencsére fény derült a probléma okára, nem bennünk volt
a hiba, hanem az autó volt lefojtva. A kipufogóban van egy
nagy dob, ami szűri a lángot illetve a hangot tompítja. A
hangtompító rendszernél az üveggyapot lazult fel és vágódott
bele a katalizátorba, ami eltömítette azt, ezzel visszafojtva
a motort. Ezt a problémát gyorsan orvosolni tudtunk, és brutálisan
jó lett. Így döntöttünk úgy, hogy mindenképpen megpróbáljuk
Arielt megfogni. Elrajtoltunk Cereden, érzésre nagyon jó időket
mentünk, amikor néhány kanyarral a gyorsasági vége előtt,
egy hosszú nyújtott balos kanyar legvégén, érthetetlenül egyszer
csak leesett az autó jobb eleje, és belevágódtunk a szalagkorlátba,
ami visszadobott minket a bal oldalra. A jobb első kerekünk
szaladt le, mert letört a tőcsavar és innentől kezdve kezelhetetlen
volt az egész, minden a szerencsén múlt. Az autónak a komplett
jobb első futóműve kiszakadt, ami nem egy olcsó dolog. Ez
egy technikai sport, így ez is megtörténhet, de sajnos semmilyen
előjele nem volt, valószínűleg az anyaga fáradhatott el. Csapatvezetőként
pedig tragédia, rémálom ez az Ózd Rali. Ennek ellenére továbbra
is tetszenek a pályák, a környezet így szeretnénk, ha jövőre
is lenne...”
|
|