Kőváry verekedéssel vág neki az Ózd-ralinak

Augusztus 28.
Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs az Ózd-rali előtt a kategória második helyén áll a bajnokságban. A csapat arra készül, hogy ismét dobogós eredménnyel zárjon a Renault Clio R3-al.

Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs a rali első osztályában töltött pályafutásuk legjobb eredményével zárta a nyár eleji Veszprém-ralit. A csapat Renault Clio R3-as versenyautója is zokszó nélkül működött, az évad legnehezebb versenyét műszaki hiba nélkül teljesítették. Csoda, ha a pilóta hasonló folytatásban bízik?

"Jelenleg másodikak vagyunk a bajnokságban. Az a célunk, hogy ezt a második helyet megtartsuk, ami nem volna rossz. Az autó tudja hozni ezt az eredményt, már csak nekem kell odatennem magam. Nem is megyünk feltartott kézzel Ózdra"- mondta Kőváry Barna.

A páros a múlt hétvégén átesett az ilyenkor szokásos pályabejáráson, amelyet sikerült eredményes zárni. Az engedélyezett két nap alatt sikerült jó párszor bejárni a verseny szakaszait. Bár szombat reggel szakadó esőre ébredtek, száraz körülmények között tudták lepróbálni a pályákat. A csapadék azonban lehetőséget adott arra, hogy felderítsék, esős körülmények között hol lehet vízátfolyás vagy sár.

"Az Ózd rali egy kicsit Salgó-, kissé Miskolc-rali, hiszen azokról a futamokról ismert szakaszok is szerepelnek, köztük a világ legjobb gyorsaságija, a Zagyvaróna-Cered. Vannak olyan pályák, amin még 1993-ban Trabanttal mentünk utoljára, de lesznek teljesen új szakaszok is. Mindegyik szenzációs, kissé dobálósak, igazi rali pályák"- értékelt a pályabejárás után a pilóta.

Korábban akadt problémája a párosnak az itiner írással, nem mindig sikerült rendesen eltalálni a dolgokat, most úgy érzik sikerült fejlődniük. Bizakodóak, szeretnének igazi versenyben jól teljesíteni.

Bár műszaki probléma nem volt a Renault Clióval, a szerelőknek ismét akadt munkája vele az Ózd-rali előtt, hiszen a murvás verseny után át kell alakítani aszfaltra. Azaz visszakerülnek rá a brutális, 320 milliméteres lyuggatott féktárcsák, kicserélték a lengéscsillapítókat és a rövidebb rugókkal alacsonyabbra ültették a karosszériát. Bennhagyták viszont a murván használt lazább sperrdifit, miután a pilóta nagyon elégedett volt vele, úgy véli aszfalton így kezesebb lesz autó, mint az eredetivel.

"Eltelt két hónap verseny nélkül, utoljára július elején ültünk a Cliónkban. Egyfelől jól jött egy kis nyári szünet, de hiányzik már a száguldás, várom már, hogy újra autóba pattanhassunk.

Ezúttal is lesz egy salakpályás prológ, ahol mindenképpen kiszínezzük a menetet a nézőknek, de szombattól már szeretnénk maximális komolysággal, versenyzőként részt venni, és úgy átszaladni a szakaszokon, hogy közünk legyen a versenyhez"- beszélt a terveiről Barna, aki egy érdekes rituáléval kerülné el, hogy bealudjon a verseny elején:

"Miután szombat reggel, rögtön a Zagyvaróna-Cered szakasszal kezdünk, abban maradtunk a Szabival, hogy reggel jól megverjük egymást, hogy felébredjünk és akkor rendesen neki ugorhatunk a versenynek."