Ifj. Tóthék három pontja

Augusztus 23.
Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert, ha a rajt előtt felajánlják, alighanem szó nélkül elfogadta volna a három IRC-pontot érő hatodik helyet a sorozat cseh viadalán.

Nem ajánlották fel, viszont a Peugeot-páros megszerezte - okos, taktikus, profi versenyzéssel. A vasárnapi versenynapra kétszer három gyorsasági szakasz szerepelt a programban, s bár este az eső ráijesztett a mezőnyre, végül száraz pályákon fejeződött be a verseny. És ami még fontosabb: magyar sikerrel.

A hétszeres abszolút bajnok pilóta tavaly mutatkozott be a kis világbajnokságnak is nevezett sorozatban, s bár az akkori versenyen már közel járt egy jó eredményhez, végül most sikerült megszerezni. Remek születésnapi ajándék a 40. életévét pénteken betöltő pilótának, aki a szurkolóitól gyönyörű ajándékot kapott: egy fotókból összeállított plakátot, amelyet aláírattak a mezőny összes élversenyzőjével.

Az IRC-sorozat pontversenyének éllovasa, Nicolas Vouilloz azt írta: Sok boldogságot a leggyorsabb negyvenesnek!

Nos, ifjabb Tóth ezen a hét végén bebizonyította, hogy Vouilloz nem alaptalanul értékelte ilyen nagyra őt.
- Ha a verseny előtt felajánlják a hatodik helyet, azonnal elfogadtam volna, nem is kérdeztem volna semmit sem - mondta a Peugeot 207 S2000-essel száguldó ifjabb Tóth. - Nagyon sok jó autó és nagyon sok jó versenyző volt a mezőnyben, minimum tíz olyan, akire a rajt előtt azt mondtam volna, hogy esélyes a győzelemre is. Ehhez képest közülük jó néhányat megelőztünk.

A zárónapon az egyik legérdekesebb kérdés az volt, vajon sikerül-e Luca Rossettinek felzárkóznia az élmezőnyhöz - ami azt jelentette volna, hogy megelőzi a magyar párost. Nos, utólag mondhatjuk, nem sikerült, viszont egy nagy kaland okozott néhány izgalmas másodpercet Janikáéknak.

- Kibukkantunk az egyik kanyarból, s ott állt velünk szemben a levegőben egy... Helikopter. Meghökkentő élmény volt, szerencsére mi jobbra elfordultunk, és dolgunk is volt bőven, úgyhogy csak utólag vitattuk meg az élményt. Kiderült, a Rossettivel folytatott párharcunkat filmezték, azt, hogy sikerül-e az olasznak elénk kerülni. Bevallom, nem tudván az időeredményeket én azt hittem, sikerült, a végén még oda is mentem gratulálni, aztán három perc múlva kezembe kaptam a végeredményt… És megtudtam, hogy mi végeztünk előrébb! És ami még jobb, szereztünk három IRC-pontot. Hát nem nagyszerű?! Megszenvedtünk ezért az eredményért - az elmúlt időszakban voltak technikai gondjaink és balesetünk - most azonban végre minden összejött! Ráadásul egy ilyen nehéz versenyen.

A cseh futam nehézségét az utak jelentették, amelyek eléggé hepehupásak voltak, s attól függően, hogy az ember milyen gyorsan közlekedett rajtuk, lehetett ugratónak, vagy sima útegyenetlenségnek nevezni ezeket a dombocskákat. Rázott, mint a fene (a raliautók amúgy sem nevezhetők komfortosnak), úgyhogy a versenyzők fogából majdnem kiesett a tömés. A BF Goodrich-abroncsok azonban kitűnően bírták a kiképzést, Janika tökéletesen elégedett volt velük, sőt, azt mondta, ki sem használta az összes adottságukat. A Peugeot 207 S2000-es jobb oldali ülésében ülő Tagai Róbertnek azonban így is fülig ért a szája.

- Nagyon élveztem a verseny minden pillanatát - mondta Tagai Róbert. - Az autóval semmi gond sem volt, csak azzal kellett foglalkoznunk, hogy a saját tempónkban autózzunk. És amikor az eredménylistát néztük, örültünk, hiszen nem a lap alján, hanem a tetején találtuk magunkat. Nem keveredtünk kalandokba, de azért folyamatosan gyorsultunk. Annyira, hogy az utolsó szakasz előtt jelentőségteljesen kérdeztem is Janitól - ugye, nem ezen a gyorsaságin akarja megváltani a világot? Érezte a célzást, de azt mondta, legalább had menjen úgy, mint az előző körben. Ebben megegyeztünk...

A sikeres csapatmunka eredménye pedig egy csodás hatodik hely, s három IRC-pont.

1 Loix Freddy / Buysmans Robin Peugeot 207 S2000 N/4 02:24:24.3
2 Vouilloz Nicolas / Klinger Nicolas Peugeot 207 S2000 N/4 00:00:59.9
3 Bouffier Bryan / Panseri Xavier Peugeot 207 S2000 N/4 00:01:09.6
4 Valouąek Pavel / Hrůza Zdeněk Peugeot 207 S2000 N/4 00:02:23.4
5 Travaglia Renato / Granai Lorenzo Fiat Grande Punto S2000 N/4 00:02:26.2
6 Tóth János / Tagai Róbert Peugeot 207 S2000 N/4 00:03:13.9

7 Rossetti Luca / Chiarcossi Matteo Peugeot 207 S2000 N/4 00:04:09.1
8 Peták Josef / Beneąová Alena Peugeot 207 S2000 N/4 00:06:08.3