|
Céltalanul Augusztus
13. Az eddig
két futamon hibátlanul teljesítő Mucsina-Csoór duó autója
mellett, erre a versenyre egy teljesen új építésű Toyota Celicával
is nevezett a csapat. Az új autó felkészítése az utolsó napokban
is folyt, ám néhány alkatrész késve érkezett meg, így az utolsó
percig bizonytalan volt az indulásuk. Maricsek
Miklós: "Nagyon
szerettünk volna újra versenyezni, de ez most nem jött össze
sajnos. Sokat dolgoztunk az új autón, ám az nem volt 100 %-os
még péntek éjjel sem, így amellett döntöttünk, hogy nem rajtolunk
el vele.” Szombat
délután került megrendezésre a városi prológ, melynek keretében
több ezres nézőtömeg előtt a város központjában autózott a
gumisorok között a historic, rallye2 és túra mezőnye. Nem
kis izgalommal várta ezt az eseményt a Mucsina-Csoór páros,
hiszen ezzel az autóval ilyen szereplésük még sosem volt. Mucsina
Tamás: "Legszívesebben
el sem indultam volna a prológon. Nagyon tartottam tőle, hogy
hogyan tudok végigautózni a gumik között ennyi ember előtt.
Mindenkitől más tanácsot kaptam a prológos autózásra vonatkozóan.
Maricsek Miki például azt javasolta, hogy csak a kéziféket
ne rángassam, és gyorsan – de nem látványosan - teljesítsem
ezt a szakaszt. Ehhez képest szinte mindenki más amellett
voksolt, hogy kézifékkel forduljak… Mikor elrajtoltunk, még
akkor sem igazán tudtam, hogy hogyan is fogok végigmenni ezen
a másfél kilométeren. Végül egy egész jót autóztunk a prológon,
annak ellenére is, hogy sikerült egy kicsit eltévedtünk rajta...” Vasárnap
reggel 6 órakor rajtolt a mezőny, első gyorsasági szakaszként
az Alsómocsolád – Mecsekpölöskei elág.-gal. A 15 km-es gyorsasági
szakaszon a Mucsina-Csoór páros abszolút harmadik időt autózott,
ami az F/3 géposztályban egy második időt is jelentett számukra
a Zsíros-Elek duó mögött. A jó kezdés
ellenére sajnos a folytatás igen rövidnek bizonyult, hiszen
már a második gyorsasági szakaszon kiállni kényszerültek kuplung
hiba miatt. Csoór
Tibor: "Mikor
éreztük, hogy probléma van az autóval, rögtön félreálltunk
egy elágban, hogy nehogy feltartsuk, vagy akadályozzuk az
utánunk rajtolókat. Ott rögtön megpróbáltunk újra versenybe
szállni, de Emese ezt másként gondolta. Nem tudtunk tovább
menni…9 órát töltöttünk fenn az árpádtetői gyorsasági szakaszon,
hiszen csak a verseny végén tudtuk lehozni az autót. Étlen-szomjan,
nézők a környékben sem... a közeli panzióban kiszolgálni sem
akartak… Pájer Ani segítsége nélkül – aki legalább némi élelmet
szerzett számunkra - nem tudjuk, hogy bírtuk volna ki a nap
végéig. Neki ezúton is nagyon köszönjük!!!” A párosnak
az első aszfaltos versenye volt ez a Toyotával, ám sok tapasztalatot
itt sem tudtak begyűjteni. Mucsina
Tamás: "Tavaly
- még a Hondával - ugyanezen a gyorsasági szakaszon estünk
ki... csak akkor éppen az utolsó gyorsasági szakaszon. Az
sem volt jó érzés, de ez most még rosszabb. Ha már ennyi időt,
energiát és pénzt költöttünk erre a versenyre, jó lett volna,
ha legalább egy tesztelésre fel tudtuk volna használni ezt
a futamot. Így legközelebb megint csak azt mondhatom, hogy
nem igazán van tapasztalatom ezzel az autóval aszfalton...” Bár a
csapat egyik párosa sem érkezett meg a célba, az éves értékelésben
még mindig jó helyen állnak, hiszen az F csoport második helyén,
ill. az F/3 géposztály harmadik helyén áll jelenleg a Mucsina-Csoór
duó. ORSZÁGOS
RALLYE2 BAJNOKSÁG 2008. ÉVI ÁLLÁSA F csoport: F/3 géposztály: Együttműködő
partnereink: Horváth
Rudolf Intertransport Kft., ELGAS Kft., Grepton Informatikai
Zrt., SAXOO, Aranycipó Kft., PLASMA DESIGN, HEA PLUS Építőipari
Kft., MS MESTER Kft., FIRE BOX Biztonságtechnikai Szolgáltató
Kft., VÉPÉ-19. Bt., Tomi-Gumi Bt.,VHT-Emeléstechnika Kft.,
IGOL, Dreher Italdiszkont, Mátra Motorsport, sportre.com
|
|