Céltalanul

Augusztus 13.
Az MKRD csapata a múlt hétvégén rendezett Baranya Kupán két autóval szeretett volna szerepelni, ám a technika mindkét esetben közbeszólt. A Maricsek Miklós – Magyar Gábor páros számára péntek éjjel vált biztossá, hogy mégsem tudnak rajthoz állni, míg a Mucsina Tamás – Csoór Tibor páros a verseny elején kényszerült kiállni.

Az eddig két futamon hibátlanul teljesítő Mucsina-Csoór duó autója mellett, erre a versenyre egy teljesen új építésű Toyota Celicával is nevezett a csapat. Az új autó felkészítése az utolsó napokban is folyt, ám néhány alkatrész késve érkezett meg, így az utolsó percig bizonytalan volt az indulásuk.

Maricsek Miklós: "Nagyon szerettünk volna újra versenyezni, de ez most nem jött össze sajnos. Sokat dolgoztunk az új autón, ám az nem volt 100 %-os még péntek éjjel sem, így amellett döntöttünk, hogy nem rajtolunk el vele.”

Szombat délután került megrendezésre a városi prológ, melynek keretében több ezres nézőtömeg előtt a város központjában autózott a gumisorok között a historic, rallye2 és túra mezőnye. Nem kis izgalommal várta ezt az eseményt a Mucsina-Csoór páros, hiszen ezzel az autóval ilyen szereplésük még sosem volt.

Mucsina Tamás: "Legszívesebben el sem indultam volna a prológon. Nagyon tartottam tőle, hogy hogyan tudok végigautózni a gumik között ennyi ember előtt. Mindenkitől más tanácsot kaptam a prológos autózásra vonatkozóan. Maricsek Miki például azt javasolta, hogy csak a kéziféket ne rángassam, és gyorsan – de nem látványosan - teljesítsem ezt a szakaszt. Ehhez képest szinte mindenki más amellett voksolt, hogy kézifékkel forduljak… Mikor elrajtoltunk, még akkor sem igazán tudtam, hogy hogyan is fogok végigmenni ezen a másfél kilométeren. Végül egy egész jót autóztunk a prológon, annak ellenére is, hogy sikerült egy kicsit eltévedtünk rajta...”

Vasárnap reggel 6 órakor rajtolt a mezőny, első gyorsasági szakaszként az Alsómocsolád – Mecsekpölöskei elág.-gal. A 15 km-es gyorsasági szakaszon a Mucsina-Csoór páros abszolút harmadik időt autózott, ami az F/3 géposztályban egy második időt is jelentett számukra a Zsíros-Elek duó mögött.

A jó kezdés ellenére sajnos a folytatás igen rövidnek bizonyult, hiszen már a második gyorsasági szakaszon kiállni kényszerültek kuplung hiba miatt.

Csoór Tibor: "Mikor éreztük, hogy probléma van az autóval, rögtön félreálltunk egy elágban, hogy nehogy feltartsuk, vagy akadályozzuk az utánunk rajtolókat. Ott rögtön megpróbáltunk újra versenybe szállni, de Emese ezt másként gondolta. Nem tudtunk tovább menni…9 órát töltöttünk fenn az árpádtetői gyorsasági szakaszon, hiszen csak a verseny végén tudtuk lehozni az autót. Étlen-szomjan, nézők a környékben sem... a közeli panzióban kiszolgálni sem akartak… Pájer Ani segítsége nélkül – aki legalább némi élelmet szerzett számunkra - nem tudjuk, hogy bírtuk volna ki a nap végéig. Neki ezúton is nagyon köszönjük!!!”

A párosnak az első aszfaltos versenye volt ez a Toyotával, ám sok tapasztalatot itt sem tudtak begyűjteni.

Mucsina Tamás: "Tavaly - még a Hondával - ugyanezen a gyorsasági szakaszon estünk ki... csak akkor éppen az utolsó gyorsasági szakaszon. Az sem volt jó érzés, de ez most még rosszabb. Ha már ennyi időt, energiát és pénzt költöttünk erre a versenyre, jó lett volna, ha legalább egy tesztelésre fel tudtuk volna használni ezt a futamot. Így legközelebb megint csak azt mondhatom, hogy nem igazán van tapasztalatom ezzel az autóval aszfalton...”

Bár a csapat egyik párosa sem érkezett meg a célba, az éves értékelésben még mindig jó helyen állnak, hiszen az F csoport második helyén, ill. az F/3 géposztály harmadik helyén áll jelenleg a Mucsina-Csoór duó.

ORSZÁGOS RALLYE2 BAJNOKSÁG 2008. ÉVI ÁLLÁSA F csoport:
1. Schweizer Dániel - Répás Zoltán (BMW M3) 47 pont
2. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-4) 40 pont
3. Kiss Róbert - Kiss Péter (Lada VFTS) 35 pont
4. Kovács Lóránt - Bata Zsolt (Lada VFTS) 30 pont
5. Stepán Árpád - Lovay Miklós (Lada 2101) 21 pont

F/3 géposztály:
1. Gombás László - Gombás Béla (Audi 80 Quattro) 11 pont
2. Zsíros Gábor - Elek Zoltán (Subaru Impreza WRX STI) 10 pont
3. Mucsina Tamás - Csoór J. Tibor (Toyota Celica GT-Four) 10 pont
4. Horváth Tibor - Tolnai János (Subaru Legacy Turbo) 8 pont
5. Nagy Richárd - Tőke Dániel (BMW 325 IX) 8 pont

Együttműködő partnereink:

Horváth Rudolf Intertransport Kft., ELGAS Kft., Grepton Informatikai Zrt., SAXOO, Aranycipó Kft., PLASMA DESIGN, HEA PLUS Építőipari Kft., MS MESTER Kft., FIRE BOX Biztonságtechnikai Szolgáltató Kft., VÉPÉ-19. Bt., Tomi-Gumi Bt.,VHT-Emeléstechnika Kft., IGOL, Dreher Italdiszkont, Mátra Motorsport, sportre.com