Tapasztalat, tapasztalat, tapasztalat

Július 8.
Pályafutása harmadik rali versenyén állt rajthoz ifj. Kiss László a BF Goodrich-Veszprém Ralin. A cél nem titkoltan a tapasztalatszerzés volt, hiszen jövőre már a teljes rali bajnokságban szeretne részt venni a Speedbox ASE 19 éves versenyzője, aki jelenleg is vezeti a Ralikrossz Országos Bajnokság legmagasabb kategóriáját, a divízió I-et. A tapasztalatszerzés miatt döntött a csapat úgy, hogy nem az Egerben látott Szuper-1600-as Suzuki Ignis-szel állnak rajthoz, hanem egy N2-es kupás Ignis-szel.

ifj. Kiss László: - Megint csak nagyon tanulságos versenyen vehettem részt. Ez volt pályafutásom harmadik rali versenye, és jó választásnak bizonyult a Veszprém Rali, amit az egyik legnehezebb versenynek tartanak.

- A pénteki napunk rosszul kezdődött, miután nem indult be az autónk kilenc percet késtünk a rajtból és másfél perc büntetéssel kezdtük a versenyt. De ennek nem sok jelentőssége volt, hiszen azért jöttünk Veszprémbe, hogy tanuljunk és hogy jövőre, amikor már szeretnénk élesben versenyezni, kevesebb hibát kövessek el én is és a csapatunk is. Ez első tanulság az volt, hogy jobban fel kell készíteni az autót.

- A pályák nekem nagyon tetszettek. Igazi kihívás volt rajtuk versenyezni. Az autó beállítása viszont egyáltalán nem sikerült. Nagyon pattogott a hátulja, és nagyon nehéz volt úton tartani. A második tanulság tehát az autó pontos beállítása, ami nélkül nem lehet versenyezni.

- Szombaton ennek ellenére sikerült egy-két jó időt autózni. Az N2-es mezőny első felében voltunk, az Ignis-ek között pedig többször is a leggyorsabbak. Sajnos a nap végére egyre erősödött a benzinellátási problémánk, ami miatt 110 alatt volt a Suzuki végsebessége. Miután nem volt tartalék AC-nk, úgy döntöttünk, hogy fölösleges tönkretenni az autót, ilyen tempó mellett tanulni sem nagyon lehet, úgyhogy vasárnap reggel leadtuk a menetlevelünket.

- Nagyon sokat tanultam most is a raliról, akárcsak Egerben. Az biztos, hogy fizikálisan is jobban fel kell készülnöm jövőre és a hátteret is jobban meg kell szervezni.

- A következő versenyem két hét múlva lesz Nyirádon, egy ralikrossz ob-futam. Az év hátralévő részében szeretnék a ralikrosszra koncentrálni és megnyerni a divizió I-es bajnokságot. Illetve szurkolok az öcsémnek, aki a hétvégén gokart versenyen indult, de van még neki két futama a Svájci Formula Renault 2000-es bajnokságban.

Speedbox ASE együttműködő partnerei:
"KIS” Szerelő és Kereskedő Kft, Észak-Magyarországi Környezetvédelmi Kft, KISINGATLAN Kft, Ironclad Hungary Kft, KISÉGETŐ Kft, KISVAGYON Vagyonkezelő és Szolgáltató Kft, KISANALITIKA Laboratóriumi Szolgáltató Kft, KISCHEM Vegyipari Berendezéseket Gyártó Kft, KISERŐ Energiaszolgáltató Kft