|
Herczigék
élvezték a száguldást Július
7. "A
Subaru Impreza WRC-be visszakerült a megszokott váltóáttétel,
és ez kitűnően muzsikált, csakúgy, mint az autó. A kuplungcsúszást
leszámítva, ami a vasárnapi gyorsaságik rajtjában ugyan hátráltató
tényező volt, abszolút hibamentesen üzemelt a Subaru” - dicséri
a technikát a navigátor. Kuplungcsúszás ide, üldözők oda, a Herczig
– Csökő kettőstől nem lehetett elvenni az abszolút 3. helyet.
A jó szereplést a teszttel alapozták meg, ahol a pilótának
sikerült pontosan beállítani az autót. "Norbi
precízen dolgozott, mert olyannyira sikerült eltalálni a beállításokat,
hogy szinte átugráltunk mindenhol. Az autó, némi túlzással
úgy működött, mint egy légpárnás. Szerénytelenül hangzik,
de úgy gondolom, az itiner is abszolút pontos volt. Ültek
az információk, mi is csak az ugratóknál pattogtunk...” -
idézi fel az élményeket Zoli. Herczig Norbert itt szerezte pályafutása első
abszolút futamgyőzelmét, a pályák ezért is kedvesek a páros
számára. „Alapvetően
szeretjük az itteni pályákat, így ezúttal is nagyon élveztük
a száguldást. Kedvencünk az 1. nap 4. gyorsaságija, a Bánta
- Köröshegy közötti szakasz volt, talán arra gondolunk vissza
a legszívesebben. A királyszentistváni pályára már kevésbé,
mert a zárónapon azon a gyorsaságin az első körben ott hagytunk
mintegy 25 másodpercet. Egész egyszerűen lefulladt az autó,
és alig bírtunk újra elindulni, úgyhogy elidőztünk egy keveset...Ettől
eltekintve, nem akadt több kalandunk” - mondja a navigátor. Herczigéknek a zárónapon keményen kellett
harcolniuk az őket üldözőkkel. A királyszentistváni szakaszon
történtek, valamint a kuplungcsúszás miatt vészesen fogyott
az előny, de a végére maradt annyi, hogy megtartsák a még
szombaton megkaparintott 3. pozíciót. „Mentálisan
jól tudjuk kezelni az ilyen helyzeteket, amikor szorongatnak.
Saját tempónkat diktáltuk, és nagyon örülünk, hogy megvédtük
3. helyünket. Bátran ki merem jelenteni: murván eddig most
mentünk a leggyorsabban. Ez a technika jelenleg a 3-4. helyre
jó a mezőnyben, az újabb, fejlettebb autókkal nem nagyon veheti
fel a küzdelmet” - értékeli az erőviszonyokat Csökő Zoli. A BFGoodrich gumik jól bírták a strapát, mert
Herczigék egyetlen defektet sem kaptak a két nap során. Egyetlen
be nem tervezett kerékcserét kellett beiktatniuk, miután a
jobb hátsón vasárnap észrevettek egy hasadást. „A legkeményebb
abroncsokkal mentünk mindkét napon. Utólag a délelőtti gyorsasági
szakaszokon a középkemények talán jobb választásnak bizonyultak
volna, de a lényeg, hogy az abszolút 3. helyen végeztünk.
Titkon reménykedtünk benne! " - zárja a beszámolót Herczig
Norbert.
|
|