Herczigék élvezték a száguldást

Július 7.
"Talán az év legfontosabb versenye volt számunkra a BFGoodrich Veszprém Rali” - kezdi beszámolóját Csökő Zoltán a bajnokság legnehezebbnek tartott futamáról. A Subaru Rally Team Hungary kettősének, Herczig Norbertnek és Csökő Zoltánnak ugyanis egyik kiemelt partner a viadal névadó támogatója. Ennek szellemében dupla inspirációval készült az idei 4. futamra a páros.

"A Subaru Impreza WRC-be visszakerült a megszokott váltóáttétel, és ez kitűnően muzsikált, csakúgy, mint az autó. A kuplungcsúszást leszámítva, ami a vasárnapi gyorsaságik rajtjában ugyan hátráltató tényező volt, abszolút hibamentesen üzemelt a Subaru” - dicséri a technikát a navigátor.

Kuplungcsúszás ide, üldözők oda, a Herczig – Csökő kettőstől nem lehetett elvenni az abszolút 3. helyet. A jó szereplést a teszttel alapozták meg, ahol a pilótának sikerült pontosan beállítani az autót.

"Norbi precízen dolgozott, mert olyannyira sikerült eltalálni a beállításokat, hogy szinte átugráltunk mindenhol. Az autó, némi túlzással úgy működött, mint egy légpárnás. Szerénytelenül hangzik, de úgy gondolom, az itiner is abszolút pontos volt. Ültek az információk, mi is csak az ugratóknál pattogtunk...” - idézi fel az élményeket Zoli.

Herczig Norbert itt szerezte pályafutása első abszolút futamgyőzelmét, a pályák ezért is kedvesek a páros számára.

„Alapvetően szeretjük az itteni pályákat, így ezúttal is nagyon élveztük a száguldást. Kedvencünk az 1. nap 4. gyorsaságija, a Bánta - Köröshegy közötti szakasz volt, talán arra gondolunk vissza a legszívesebben. A királyszentistváni pályára már kevésbé, mert a zárónapon azon a gyorsaságin az első körben ott hagytunk mintegy 25 másodpercet. Egész egyszerűen lefulladt az autó, és alig bírtunk újra elindulni, úgyhogy elidőztünk egy keveset...Ettől eltekintve, nem akadt több kalandunk” - mondja a navigátor.

Herczigéknek a zárónapon keményen kellett harcolniuk az őket üldözőkkel. A királyszentistváni szakaszon történtek, valamint a kuplungcsúszás miatt vészesen fogyott az előny, de a végére maradt annyi, hogy megtartsák a még szombaton megkaparintott 3. pozíciót.

„Mentálisan jól tudjuk kezelni az ilyen helyzeteket, amikor szorongatnak. Saját tempónkat diktáltuk, és nagyon örülünk, hogy megvédtük 3. helyünket. Bátran ki merem jelenteni: murván eddig most mentünk a leggyorsabban. Ez a technika jelenleg a 3-4. helyre jó a mezőnyben, az újabb, fejlettebb autókkal nem nagyon veheti fel a küzdelmet” - értékeli az erőviszonyokat Csökő Zoli.

A BFGoodrich gumik jól bírták a strapát, mert Herczigék egyetlen defektet sem kaptak a két nap során. Egyetlen be nem tervezett kerékcserét kellett beiktatniuk, miután a jobb hátsón vasárnap észrevettek egy hasadást.

„A legkeményebb abroncsokkal mentünk mindkét napon. Utólag a délelőtti gyorsasági szakaszokon a középkemények talán jobb választásnak bizonyultak volna, de a lényeg, hogy az abszolút 3. helyen végeztünk. Titkon reménykedtünk benne! " - zárja a beszámolót Herczig Norbert.