Kőváry Barna megajándékozná magát

Július 1.
Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs dobogóra állna a hétvégén sorra kerülő Veszprém-ralin. A csapat módosított autóval készül az évad talán legmelegebb és legnehezebb versenyére.

Alig a mezőny fele ért célba a legutóbbi Szombathely-ralin, de a Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs páros a céldobogón ünnepelhetett. Bár a 2008. július 4-6 között megrendezésre kerülő 15. BF Goodrich Veszprém Rallye még a vasi futamnál is nehezebbnek ígérkezik, a csapat magabiztosan készül és a korábbiaknál is jobb eredményben bízik.

A verseny teljes hossza meghaladja a 340 kilométert, s ebből 136 kilométer lesz gyorsasági szakasz. Összesen 12 gyorsasági szerepel a Veszprém rali kiírásában, amely igazából 6x2. Szombaton az egyik hármat teljesítik kétszer vasárnap a másik hármat.

"Nekem úgy tűnik, hogy a Veszprém-ralihoz mérten könnyebbek a mostani pályák, bár én nem vagyok teljesen mérvadó, hiszen már nagyon rég, még Trabanttal versenyeztem itt utoljára. Ami nem tegnap volt. Mindenesetre rosszabbra számítottam!- mondta Kőváry Barna a tréning után.

"Persze majd akkor látjuk igazán a helyzetet, amikor már másodjára megyünk ugyanazon a szakaszokon, amikor már a teljesen mezőny átrongyolt rajta egyszer és szétkapartuk. Nem is beszélve arról, ha esne az eső"- tette hozzá a pilóta.

A csapat mindent megtesz az autó műszaki biztonsága érdekében, így ezúttal is számos védő elem kerül a Renault Clio aljára. A rengeteg kő szinte felzabálja majd a különböző műanyag alkatrészeket, lökhárítókat, sárfogó gumikat, de a csapat nem aggódik. A Renault eddig is szinte hiba nélkül üzemelt és ezúttal is ugyanezt várják.

Erre a versenyre visszakerül a Clióba a rövid áttételű váltó, de más újdonság is lesz a hajtásban. Okulva a szombathelyi problémákból beszereztek egy puhább differenciálművet a Renault Sporttól. A korábbi csak aszfaltra volt megfelelő, túl keményen fog, murván azzal szinte vezethetetlen a kocsi. Bár a verseny lesz az igazi teszt, de már egy kisebb próba is megmutatta, hogy sokkal jobb lett az autó. Miután Veszprémben a talaj egészen más, mint Szombathelyen, így a beállításokon is változtattak. Puhábbra állították a lengéscsillapítókat és nagyobb rugóutat választottak.

Némi előnyre számít a csapat azért is, mert csupán négyen neveztek az A7-es a kategóriába. Ám ezúttal valószínűleg nem is az ellenfelekkel, hanem az elemekkel kell majd megküzdeni. A hangsúly a célba érésen lesz.

"Vasárnap leszek 33 esztendős és nagyon jó lenne egy dobogós hellyel megünnepelni. Szeretném megajándékozni magam ezzel. Ehhez az kell, hogy teljesítsük a versenyt, mert a magyar Akropolisz-ralinak is becézett futamon, még a mi négyesünkből is biztosan lesz kieső. Számtalan kő, és gödör okozhat defektet, vagy komolyabb gondot a futóműben Ugyanakkor úgy vélem könnyebb dolgunk lesz, mint a Szombathely-ralin, mert nem szűk erdei utakon, fák közt kell hajtanunk, ami növeli a biztonságérzetet is, mert nem tűnik olyan veszélyesen gyorsnak"- beszélt a versenyről Kőváry Barna.