|
Kőváry
Barna megajándékozná magát Július
1. Alig a mezőny fele ért célba a legutóbbi Szombathely-ralin,
de a Kőváry Barna és Szentiványi Szabolcs páros a céldobogón
ünnepelhetett. Bár a 2008. július 4-6 között megrendezésre
kerülő 15. BF Goodrich Veszprém Rallye még a vasi futamnál
is nehezebbnek ígérkezik, a csapat magabiztosan készül és
a korábbiaknál is jobb eredményben bízik. A verseny teljes hossza meghaladja a 340 kilométert,
s ebből 136 kilométer lesz gyorsasági szakasz. Összesen 12
gyorsasági szerepel a Veszprém rali kiírásában, amely igazából
6x2. Szombaton az egyik hármat teljesítik kétszer vasárnap
a másik hármat. "Nekem úgy tűnik, hogy a Veszprém-ralihoz
mérten könnyebbek a mostani pályák, bár én nem vagyok teljesen
mérvadó, hiszen már nagyon rég, még Trabanttal versenyeztem
itt utoljára. Ami nem tegnap volt. Mindenesetre rosszabbra
számítottam!- mondta Kőváry Barna a tréning után. "Persze majd akkor látjuk igazán a helyzetet,
amikor már másodjára megyünk ugyanazon a szakaszokon, amikor
már a teljesen mezőny átrongyolt rajta egyszer és szétkapartuk.
Nem is beszélve arról, ha esne az eső"- tette hozzá a
pilóta. A csapat mindent megtesz az autó műszaki biztonsága
érdekében, így ezúttal is számos védő elem kerül a Renault
Clio aljára. A rengeteg kő szinte felzabálja majd a különböző
műanyag alkatrészeket, lökhárítókat, sárfogó gumikat, de a
csapat nem aggódik. A Renault eddig is szinte hiba nélkül
üzemelt és ezúttal is ugyanezt várják. Erre a versenyre visszakerül a Clióba a rövid
áttételű váltó, de más újdonság is lesz a hajtásban. Okulva
a szombathelyi problémákból beszereztek egy puhább differenciálművet
a Renault Sporttól. A korábbi csak aszfaltra volt megfelelő,
túl keményen fog, murván azzal szinte vezethetetlen a kocsi.
Bár a verseny lesz az igazi teszt, de már egy kisebb próba
is megmutatta, hogy sokkal jobb lett az autó. Miután Veszprémben
a talaj egészen más, mint Szombathelyen, így a beállításokon
is változtattak. Puhábbra állították a lengéscsillapítókat
és nagyobb rugóutat választottak. Némi előnyre számít a csapat azért is, mert
csupán négyen neveztek az A7-es a kategóriába. Ám ezúttal
valószínűleg nem is az ellenfelekkel, hanem az elemekkel kell
majd megküzdeni. A hangsúly a célba érésen lesz. "Vasárnap
leszek 33 esztendős és nagyon jó lenne egy dobogós hellyel
megünnepelni. Szeretném megajándékozni magam ezzel. Ehhez
az kell, hogy teljesítsük a versenyt, mert a magyar Akropolisz-ralinak
is becézett futamon, még a mi négyesünkből is biztosan lesz
kieső. Számtalan kő, és gödör okozhat defektet, vagy komolyabb
gondot a futóműben Ugyanakkor úgy vélem könnyebb dolgunk lesz,
mint a Szombathely-ralin, mert nem szűk erdei utakon, fák
közt kell hajtanunk, ami növeli a biztonságérzetet is, mert
nem tűnik olyan veszélyesen gyorsnak"- beszélt a versenyről
Kőváry Barna.
|
|