|
Remek
tesztnek bizonyult az IRC futam Június
29. Az első
kör négy gyorsaságiján Robi még nem érezte annyira az autót,
a 40. helyről rajtolva próbálta felvenni a ritmust a pályákkal. "Az
idők nagyon gyengék szerintem, eléggé bizalmatlan vagyok az
autóval szemben, borzalmasan agresszív a hátulja, igazából
ugyanazt érzem, mint tegnap, amikor elestünk. Amint visszajövök
a levágból az útra, akkor felugrik a hátulja, ráterhel a támasztó
kerékre, és az a kerék azonnal elenged. Nagyon lassan megyek
ahhoz képest, ahogy tudnék menni. Bennem van az esés is, bennem
van az is, hogy nem érzem magam biztonságban. Ezen a körön
csak a harmadik gyorsaságin tudtunk úgy menni, ahogy szerettem
volna, de a következő megint katasztrófa volt, úgyhogy most
megpróbálunk az autón állítani, rugót cserélni, a futómű-beállításokon
változtatni.”
A második
körben két szakasz, egy 8 és egy 44 kilométeres várt a mezőnyre.
A beállítások megváltoztatása láthatóan jót tett a versenyzőnek,
mert jobb időket tudott elérni és szebben is terelgette a
Suzukit. "A
hosszú gyorsasági nagyon tetszett, erre egész héten nagyon
készültünk, hogy végig tudjunk koncentrálni, azt hiszem, hogy
a verseny folyamán talán ez volt a legnagyobb feladat. Sikerült
hibátlanul végigmennünk, és aránylag az idő sem lett olyan
rossz, főleg annak tudatában, hogy a beállításaink még mindig
messze vannak a jótól. Mivel most már lassan a verseny vége
felé közeledünk, úgy döntöttem, hogy kipróbáljuk a magyar
beállításainkat, mert azokkal már nagyon sok kilométert mentem,
és remélem, hogy végre valami áttörés fog történni.” A nap
második felére a páros egyre jobb időket tudott autózni és
egyre jobban élvezte Robi is a versenyt. Mivel a szuperrally
szabályt nem engedte a verseny rendezősége alkalmazni, a csapat
gyakorlatilag a futamon kívül rótta a köröket, és tesztelte
a beállításokat. "Visszatértünk
a jól bevált magyar beállításokhoz minimális finomítással,
és részben ez meghozta a gyümölcsét, jóval jobb időket tudtunk
menni és azt hiszem, hogy ami még fontosabb, hogy sokkal nagyobb
biztonságban érzem magam az autóban. Sajnos az első gyorson
az első kanyarban kaptunk egy defektet, de a többi gyorsaságin
hibamentesen tudtunk menni és nagyon sokat javultunk. Most
még egy kísérletet végrehajtunk: hosszabb végáttétet teszünk
az autóba, mert nagyon sok helyen leszabályzott, rengeteg
helyen mentünk végsebességen és ott nagyon lassúnak éreztem
az autót. A fiúknak tizenhat percük van most a váltócserére,
remélem, hogy sikerülni fog! Bár a tét nem túl nagy, hiszen
nem értékelnek majd minket a végelszámolásnál, úgyhogy ha
pár percet késünk, azt sem jelent semmit, de ez nekik is egy
nagyon szép tesztfeladat lesz.” A csapat
igazán remek munkát végzett, hiszen a Bútor-Tóth kettős az
utolsó két gyorsaságin már a saját megszokott tempójában tudott
haladni. "A
végére a futóművel sikerült összebarátkoznom, a magyar beállítások
bizonyultak a legjobbnak, úgyhogy azt hiszem, hogy a sebességünkkel
már nem volt baj, természetesen rizikót már nem akartam vállalni,
hiszen az volt a cél, hogy az augusztusi Barum Rallyra teszteljünk
és felkészüljünk teljes mértékben. Egy nagyon nehéz hétvégén
vagyunk túl, sajnos esélyünk is lett volna egy jó eredményre.
Egy korai hibázás véget vetett a futamunknak és a verseny
feladására kényszerültünk. Nem vagyok túl boldog ez egyértelmű,
régóta nem ért kudarc és elég nehezen dolgozom fel, de azt
gondolom, hogy előre kell tekinteni és a Barumon megpróbálunk
a lehető legkeményebben autózni! Szeretném megköszönni a csapatnak
a fantasztikus munkát, a srácok mindent megtettek, hogy jól
sikerüljön a versenyünk. Imivel teljes volt az összhang, úgyhogy
a borulástól eltekintve egészen jó verseny volt!”
|
|