Remek tesztnek bizonyult az IRC futam

Június 29.
Szombaton folytatódott az Ypres Rally a Bútor-Tóth kettős számára, hiszen a szervizcsapat hajnali 5 óráig tartó remek munkájának köszönhetően elkészült a pénteken felborított Suzuki. Robiékra a verseny második napján több mint 200 kilométer gyorsasági várt.

Az első kör négy gyorsaságiján Robi még nem érezte annyira az autót, a 40. helyről rajtolva próbálta felvenni a ritmust a pályákkal.

"Az idők nagyon gyengék szerintem, eléggé bizalmatlan vagyok az autóval szemben, borzalmasan agresszív a hátulja, igazából ugyanazt érzem, mint tegnap, amikor elestünk. Amint visszajövök a levágból az útra, akkor felugrik a hátulja, ráterhel a támasztó kerékre, és az a kerék azonnal elenged. Nagyon lassan megyek ahhoz képest, ahogy tudnék menni. Bennem van az esés is, bennem van az is, hogy nem érzem magam biztonságban. Ezen a körön csak a harmadik gyorsaságin tudtunk úgy menni, ahogy szerettem volna, de a következő megint katasztrófa volt, úgyhogy most megpróbálunk az autón állítani, rugót cserélni, a futómű-beállításokon változtatni.”

 

A második körben két szakasz, egy 8 és egy 44 kilométeres várt a mezőnyre. A beállítások megváltoztatása láthatóan jót tett a versenyzőnek, mert jobb időket tudott elérni és szebben is terelgette a Suzukit.

"A hosszú gyorsasági nagyon tetszett, erre egész héten nagyon készültünk, hogy végig tudjunk koncentrálni, azt hiszem, hogy a verseny folyamán talán ez volt a legnagyobb feladat. Sikerült hibátlanul végigmennünk, és aránylag az idő sem lett olyan rossz, főleg annak tudatában, hogy a beállításaink még mindig messze vannak a jótól. Mivel most már lassan a verseny vége felé közeledünk, úgy döntöttem, hogy kipróbáljuk a magyar beállításainkat, mert azokkal már nagyon sok kilométert mentem, és remélem, hogy végre valami áttörés fog történni.”

A nap második felére a páros egyre jobb időket tudott autózni és egyre jobban élvezte Robi is a versenyt. Mivel a szuperrally szabályt nem engedte a verseny rendezősége alkalmazni, a csapat gyakorlatilag a futamon kívül rótta a köröket, és tesztelte a beállításokat.

"Visszatértünk a jól bevált magyar beállításokhoz minimális finomítással, és részben ez meghozta a gyümölcsét, jóval jobb időket tudtunk menni és azt hiszem, hogy ami még fontosabb, hogy sokkal nagyobb biztonságban érzem magam az autóban. Sajnos az első gyorson az első kanyarban kaptunk egy defektet, de a többi gyorsaságin hibamentesen tudtunk menni és nagyon sokat javultunk. Most még egy kísérletet végrehajtunk: hosszabb végáttétet teszünk az autóba, mert nagyon sok helyen leszabályzott, rengeteg helyen mentünk végsebességen és ott nagyon lassúnak éreztem az autót. A fiúknak tizenhat percük van most a váltócserére, remélem, hogy sikerülni fog! Bár a tét nem túl nagy, hiszen nem értékelnek majd minket a végelszámolásnál, úgyhogy ha pár percet késünk, azt sem jelent semmit, de ez nekik is egy nagyon szép tesztfeladat lesz.”

A csapat igazán remek munkát végzett, hiszen a Bútor-Tóth kettős az utolsó két gyorsaságin már a saját megszokott tempójában tudott haladni.

"A végére a futóművel sikerült összebarátkoznom, a magyar beállítások bizonyultak a legjobbnak, úgyhogy azt hiszem, hogy a sebességünkkel már nem volt baj, természetesen rizikót már nem akartam vállalni, hiszen az volt a cél, hogy az augusztusi Barum Rallyra teszteljünk és felkészüljünk teljes mértékben. Egy nagyon nehéz hétvégén vagyunk túl, sajnos esélyünk is lett volna egy jó eredményre. Egy korai hibázás véget vetett a futamunknak és a verseny feladására kényszerültünk. Nem vagyok túl boldog ez egyértelmű, régóta nem ért kudarc és elég nehezen dolgozom fel, de azt gondolom, hogy előre kell tekinteni és a Barumon megpróbálunk a lehető legkeményebben autózni! Szeretném megköszönni a csapatnak a fantasztikus munkát, a srácok mindent megtettek, hogy jól sikerüljön a versenyünk. Imivel teljes volt az összhang, úgyhogy a borulástól eltekintve egészen jó verseny volt!”