|
Tetőre
borultak, de folytatják Június
28. Végre
elrajtolt az Ypres Rally első gyorsasági szakasza! A város
főterén kialakított rajtdobónál késő délután több ezren voltak
kíváncsiak az IRC száz fős nemzetközi mezőnyére, amelynek
a pénteki napon két kört, azon belül is 11, 10 és 21 kilométeres
szakaszokat kellett megtennie. Bútor Robiék 32-es rajtszámmal
az első két szakaszon egyre jobban hozzászoktak az autóhoz
és a pályákhoz, a harmadik gyors vége azonban nem úgy sikerült,
ahogy eltervezték. "Az
elsőn gyorson úgy érzem, még görcsös voltam, elég nagy izgalom
volt rajtam, mert viszonylag újak még számomra a pályák és
régen ültem a versenyautóban.” - mesélte Robi a szervizben.
"Sajnos gyakorlatilag a svájci verseny óta, tehát már
nyolc hónapja összesen csak 12 kilométert tudtam a verseny
előtt menni, úgyhogy eléggé stresszes voltam. A második szakaszra
feloldódtam és sikerült gyorsulnunk is, a harmadikra már úgy
éreztem, hogy rendben van minden, és minden a terv szerint
működik. Ez egészen az utolsó kanyarig, a cél-kanyarig így
volt, ahol viszont egyszerűen mintha kirántották volna alólam
az autót, kitört a hátulja, beesett az árokba, és olyan mély
volt az árok, hogy lelógott a küszöb és átborultunk rajta.”
A Suzuki
két pördülés után mindössze 5 méterrel a cél előtt az árokban
kötött ki az oldalára borulva, és csak egy tucat lelkes szurkoló
segítségével sikerült kirángatni a gödörből. „Igazából az
autóval csak minimális gond van, minden a helyén van és működik
is, hiszen lábon jöttünk be a szervizparkba. Sajnos az árokból
csak nagyon nehezen tudtak minket kiszedni, mert mély volt
az árok és kevés ember volt. Mára sajnos feladtuk ezt a versenyt,
de ha minden igaz, akkor holnap folytatjuk és szuperrallyzunk.” A csapatnak
hat órája van arra, hogy rendbe szedje a sérült járművet,
és így, a szuperrally szabály segítségével szombaton folytatni
tudják a versenyt. "A fiúk megcsinálják az autót, és
bár az értékelésben már nem tudunk részt venni, tesztnek szánjuk
a holnapi napot. Ha már kijöttünk és itt van az egész csapat,
akkor megpróbálunk kilométereket gyűjteni, ami jövőre már
lehet, hogy nagyon fontos lesz. Úgy érzem, hogy a harmadik
gyorsaságin már úgy mentem, ahogy szerettem volna, egész gyorsan
belerázódtam a versenybe. Megpróbálom holnap onnan folytatni,
ahol ma abbahagytuk. Remélem, hogy holnap már nem fog ilyen
történni velünk, mert utoljára 2000-ben törtem össze autót,
tehát az elmúlt nyolc évben abszolút törésmentesen tudtam
vezetni, és azt gondolom, hogy most sem én hibáztam.” Az Ypres
Rally szombaton 12 gyorsaságival folytatódik, amely összesen
220 kilométert jelent, tehát a verseny kétharmada még hátravan!
|
|