Tetőre borultak, de folytatják

Június 28.
A harmadik gyorsasági vége előtt egy balos kanyarban mindössze 5 méterrel (!) a szakasz célja előtt felborult a Suzukival Bútor-Tóth kettős. A páros azonban lábon be tudta vinni az autót a szervizbe, és holnap folytatja a versenyt.

Végre elrajtolt az Ypres Rally első gyorsasági szakasza! A város főterén kialakított rajtdobónál késő délután több ezren voltak kíváncsiak az IRC száz fős nemzetközi mezőnyére, amelynek a pénteki napon két kört, azon belül is 11, 10 és 21 kilométeres szakaszokat kellett megtennie. Bútor Robiék 32-es rajtszámmal az első két szakaszon egyre jobban hozzászoktak az autóhoz és a pályákhoz, a harmadik gyors vége azonban nem úgy sikerült, ahogy eltervezték.

"Az elsőn gyorson úgy érzem, még görcsös voltam, elég nagy izgalom volt rajtam, mert viszonylag újak még számomra a pályák és régen ültem a versenyautóban.” - mesélte Robi a szervizben. "Sajnos gyakorlatilag a svájci verseny óta, tehát már nyolc hónapja összesen csak 12 kilométert tudtam a verseny előtt menni, úgyhogy eléggé stresszes voltam. A második szakaszra feloldódtam és sikerült gyorsulnunk is, a harmadikra már úgy éreztem, hogy rendben van minden, és minden a terv szerint működik. Ez egészen az utolsó kanyarig, a cél-kanyarig így volt, ahol viszont egyszerűen mintha kirántották volna alólam az autót, kitört a hátulja, beesett az árokba, és olyan mély volt az árok, hogy lelógott a küszöb és átborultunk rajta.”

 

A Suzuki két pördülés után mindössze 5 méterrel a cél előtt az árokban kötött ki az oldalára borulva, és csak egy tucat lelkes szurkoló segítségével sikerült kirángatni a gödörből. „Igazából az autóval csak minimális gond van, minden a helyén van és működik is, hiszen lábon jöttünk be a szervizparkba. Sajnos az árokból csak nagyon nehezen tudtak minket kiszedni, mert mély volt az árok és kevés ember volt. Mára sajnos feladtuk ezt a versenyt, de ha minden igaz, akkor holnap folytatjuk és szuperrallyzunk.”

A csapatnak hat órája van arra, hogy rendbe szedje a sérült járművet, és így, a szuperrally szabály segítségével szombaton folytatni tudják a versenyt. "A fiúk megcsinálják az autót, és bár az értékelésben már nem tudunk részt venni, tesztnek szánjuk a holnapi napot. Ha már kijöttünk és itt van az egész csapat, akkor megpróbálunk kilométereket gyűjteni, ami jövőre már lehet, hogy nagyon fontos lesz. Úgy érzem, hogy a harmadik gyorsaságin már úgy mentem, ahogy szerettem volna, egész gyorsan belerázódtam a versenybe. Megpróbálom holnap onnan folytatni, ahol ma abbahagytuk. Remélem, hogy holnap már nem fog ilyen történni velünk, mert utoljára 2000-ben törtem össze autót, tehát az elmúlt nyolc évben abszolút törésmentesen tudtam vezetni, és azt gondolom, hogy most sem én hibáztam.”

Az Ypres Rally szombaton 12 gyorsaságival folytatódik, amely összesen 220 kilométert jelent, tehát a verseny kétharmada még hátravan!