RALI, Ascona és újra Ypres!

Június 23.
Egy éve erre a versenyre vártunk, ezért dolgoztunk. Már mindent bepakoltunk hétfőn hajnalban indulunk, hogy újra Historic Rali Eb-futamon versenyezhessünk Belgiumban az Ypres Ralin.

 

Tavaly az Ypres Ralin indultunk először Historic Rali Eb-futamon, és már akkor is éreztük, hogy nagyon belenyúltunk. A rendezők és a helybéliek olyan hangulatot teremtettek a versenyen, amit mindenképpen újra át akartunk élni. Már az első napon úgy gondoltuk, hogy ide vissza kell jönnünk.

Az idén is nagyon komoly mezőny várható. Az Eb értékelésben 49 nevező van, amihez jön még 46 páros a belga bajnokságból. Mi az 1976-tól 81-ig épített autók kategóriájában indulunk, ahol 18-an vagyunk az Eb-n.

Az ellenfeleink nagyrészt Porschékkal és 131-es vagy 124 Sport Coupé Fiatokkal jönnek. Álomszép autókkal. De tényleg olyanok, mint amik most jöttek ki a gyárból. Olyan komoly szervizháttérrel, amilyen 81-ben még a gyári csapatoknak sem volt.

Az idén már indultunk egy Eb-futamon, a Sanremo Ralin, ahol kategória hatodikak lettünk. Nagyon sokan gratuláltak, de a legnagyobb elismerést egy nagyon komoly versenyzőtől kaptuk. A célban odajött hozzánk és mondta, hogy látja, kis csapat vagyunk, és nagyon komoly eredménynek tartja, hogy célba értünk, és hogy ilyen jól szerepeltünk. Gratulált nekünk, én meg még mindig tiszta libabőr vagyok tőle, hogy Stig Blomqvist gratulált. Nekem!

A csapatunkban az idén van egy kis változás. Továbbra is Varga Laci navigál, aki pont úgy rá van kattanva az Opelekre, mint én. A szervizcsapatunk viszont új és nagyon komoly tagokból áll: a rali túrában egy Asconával versenyző Tajmel Tibi és a ralikrosszban Zsigulizó Csendes Zsolti szerelnek majd. Biztosan sok segítséget kapunk majd Wéber Feritől is, úgyhogy előre is köszönjük neki.

A versenyről nem is tudom, mit mondjak. Felejtsd el, amit itthon tanultál a raliról. Kicsit olyan, mint amikor a Colin McRae-n az angol pályákon mész. Keskeny lobogós pályák. Tavaly egy kicsit hülyének néztük a fél mezőnyt, amikor utcai gumikat raktak fel, gondoltuk, hogy majd mi jól elverjük őket a versenygumival. Az idén már mi is viszünk puha utcai gumikat, mert annyira csúszik az aszfalt, mint ha vizes lenne, és csak ez a jó rá.

Tavaly az utolsó gyorsaságin estünk ki, mert utolértük az előttünk rajtolót, és egy felvert kő kilyukasztotta a hűtőnket. Akkor harmadikok voltunk. Az idén nagyon szeretnénk célba érni és pontot szerezni. A sanremói eredményünk után tizedikek vagyunk a bajnokságban.

Már ez is nagy dolog, de ha az Ypres Ralit is sikerülne befejeznünk, akkor az tényleg nagyon komoly eredmény lenne, hiszen mi egy 18 m2-es műhelyben készítjük fel az autót, és tényleg nagyon kis csapatunk van. Lelkesedésben viszont a legnagyobbak vagyunk.

Köszönjük támogatóinknak, különösen a Watt22 Kft-nek, hogy újra átélhetjük egy Eb-futam izgalmait.

Szóval, pénteken és szombaton szurkoljatok nekünk, meg a többi magyarnak is, akár az IRC-futamon, akár a historic Eb-n.

Gáll Csabi