|
RALI,
Ascona és újra Ypres! Június
23. Tavaly
az Ypres Ralin indultunk először Historic Rali Eb-futamon,
és már akkor is éreztük, hogy nagyon belenyúltunk. A rendezők
és a helybéliek olyan hangulatot teremtettek a versenyen,
amit mindenképpen újra át akartunk élni. Már az első napon
úgy gondoltuk, hogy ide vissza kell jönnünk. Az idén
is nagyon komoly mezőny várható. Az Eb értékelésben 49 nevező
van, amihez jön még 46 páros a belga bajnokságból. Mi az 1976-tól
81-ig épített autók kategóriájában indulunk, ahol 18-an vagyunk
az Eb-n. Az ellenfeleink
nagyrészt Porschékkal és 131-es vagy 124 Sport Coupé Fiatokkal
jönnek. Álomszép autókkal. De tényleg olyanok, mint amik most
jöttek ki a gyárból. Olyan komoly szervizháttérrel, amilyen
81-ben még a gyári csapatoknak sem volt. Az idén
már indultunk egy Eb-futamon, a Sanremo Ralin, ahol kategória
hatodikak lettünk. Nagyon sokan gratuláltak, de a legnagyobb
elismerést egy nagyon komoly versenyzőtől kaptuk. A célban
odajött hozzánk és mondta, hogy látja, kis csapat vagyunk,
és nagyon komoly eredménynek tartja, hogy célba értünk, és
hogy ilyen jól szerepeltünk. Gratulált nekünk, én meg még
mindig tiszta libabőr vagyok tőle, hogy Stig Blomqvist gratulált.
Nekem! A csapatunkban
az idén van egy kis változás. Továbbra is Varga Laci navigál,
aki pont úgy rá van kattanva az Opelekre, mint én. A szervizcsapatunk
viszont új és nagyon komoly tagokból áll: a rali túrában egy
Asconával versenyző Tajmel Tibi és a ralikrosszban Zsigulizó
Csendes Zsolti szerelnek majd. Biztosan sok segítséget kapunk
majd Wéber Feritől is, úgyhogy előre is köszönjük neki. A versenyről
nem is tudom, mit mondjak. Felejtsd el, amit itthon tanultál
a raliról. Kicsit olyan, mint amikor a Colin McRae-n az angol
pályákon mész. Keskeny lobogós pályák. Tavaly egy kicsit hülyének
néztük a fél mezőnyt, amikor utcai gumikat raktak fel, gondoltuk,
hogy majd mi jól elverjük őket a versenygumival. Az idén már
mi is viszünk puha utcai gumikat, mert annyira csúszik az
aszfalt, mint ha vizes lenne, és csak ez a jó rá. Tavaly
az utolsó gyorsaságin estünk ki, mert utolértük az előttünk
rajtolót, és egy felvert kő kilyukasztotta a hűtőnket. Akkor
harmadikok voltunk. Az idén nagyon szeretnénk célba érni és
pontot szerezni. A sanremói eredményünk után tizedikek vagyunk
a bajnokságban. Már ez
is nagy dolog, de ha az Ypres Ralit is sikerülne befejeznünk,
akkor az tényleg nagyon komoly eredmény lenne, hiszen mi egy
18 m2-es műhelyben készítjük fel az autót, és tényleg nagyon
kis csapatunk van. Lelkesedésben viszont a legnagyobbak vagyunk. Köszönjük
támogatóinknak, különösen a Watt22 Kft-nek, hogy újra átélhetjük
egy Eb-futam izgalmait. Szóval,
pénteken és szombaton szurkoljatok nekünk, meg a többi magyarnak
is, akár az IRC-futamon, akár a historic Eb-n. Gáll
Csabi
|
|