|
Első
helyről ismét korai búcsú! Június
20. Szabó
Laci: "...egy teljesen új motorral vágunk neki
a Szombathely Rally-nak, ami az első murvás verseny is az
idényben. Navigátorommal Verba Gabival úgy érzem nagyon jól
összeszoktunk a két verseny alatt, nagyon jó az összhang a
kocsiban és reméljük sikeresen teljesítjük ezt a versenyt
és elkerülnek a műszaki problémák minket!” A verseny előtti teszten a páros több kört
teljesített, az új motor beállítása és a VFTS futóműve jónak
bizonyult. A versenyre megváltozott körülmények, rengeteg
eső és sár várta a versenyzőket. Gy.1,Szeleste: Érzésünk szerint átlagosan
kezdtünk az első szakaszon, viszont az eredmény bíztató volt,
mint kategóriában és csoportban is az első időt teljesítettük. Gy.2,Csepreg: Ismét kategória első idő, viszont
Notheiszék visszavették a csoport elsőséget 3,5mp-el, két
gyors után kirajzolódott hogy elég egy apróbb hiba és rengeteg
másodpercbe kerülhet egy kicsúszás vagy egy árokjárás a nagy
sár miatt, így megpróbáltunk hiba nélkül autózni. Gy.3,Dozmat: Nagyon tempós volt a szakasz,
keményebb volt a talaj és kevésbé sáros. Sajnos a gyorsasági
felétől meghibásodott a gázrudazat és elég körülményesen ment
a gázadás és a motorfék sem volt a megfelelő, kategóriában
szerencsére így is növelni tudtuk az előnyünket, viszont Notheiszék
ismét adtak 2,7mp-et. Gy.4,Söptei út: Sikerült a rajt előtt megjavítani
a gázrudazatot és megpróbáltuk visszavenni a csoport elsőséget,
így elég tempósra vettük ezt a szakaszt, egy nagyobb kő sajnos
eltalálta a hátsó fékcsövet, elment a hátsó fékkör és beesett
a fékpedál az utolsó lassítónál a hosszú egyenesben, a szakasz
további részét minimális fékkel és szerencsére beesés nélkül
teljesítettük. Négy gyorsasági teljesítése után vezető helyen
ért a szervízparkba a Szabó-Verba-VFTS trió, a H/9 kategóriát
közel 1,5 percel, a H csoportot 0,1(!) másodpercel vezetve.
A szervizes fiúk gyorsan megoldották a fékcső és gázrudazat
problémákat, és még maradt idő egy rutinszerű differenciálmű
cserére is mivel a pilóta elmondása szerint apróbb, nem megszokott
hangokat adott. Gy.5,Szeleste: Még nagyobb sár, viszont a
Yokohama gumik nagyon jól viselkedtek. Kategória első idő
ismét, Notheiszék belehúztak, 7mp előnyre váltva a második
helyet. Gy.6,Csepreg: Nem kockáztattunk, kategóriánkat
1perc 40mp-el vezettük, ennek a megtartása volt a cél, mindenféle
kaland nélkül. A gyorsasági közben éreztem hogy valami nem
stimmel a bal hátsó futóművel, de nem hátráltatott és haladtunk
tempósan tovább, viszont a szakasz vége felé egy jobbos derékszögnél
kiszakadt a bal hátsó kerék, eltörtek a tőcsavarok. A helyszínen
sajnos javíthatatlan volt és a verseny feladására kényszerültünk.
A technika
ördöge sajnos ismét nem kerülte el a párost, anyaghiba vetett
véget a versenynek újra. A pontversenyben nagy a lemaradás,
egy év végi előkelő hely már elúszni látszik. A soron következő
BF Goodrich Veszprém Rally-n már-már kötelező egy első hely
az eddigi részeredmények tükrében. Tehát Veszprémben: Győzelem
vagy Halál!:)
|
|