Első helyről ismét korai búcsú!

Június 20.
Bizakodva várta a szombathelyi futamot a Szabó-Verba páros, ugyanis az új építésű VFTS-el már megmutatták Miskolcon is hogy gyorsak, hiszen kiesésük pillanatáig minden gyorsaságit megnyertek de sajnos egy hajtókarcsavar törése miatt, motorhiba miatt kiállni kényszerültek. Tehát a részeredmények bíztatók voltak.

 

Szabó Laci: "...egy teljesen új motorral vágunk neki a Szombathely Rally-nak, ami az első murvás verseny is az idényben. Navigátorommal Verba Gabival úgy érzem nagyon jól összeszoktunk a két verseny alatt, nagyon jó az összhang a kocsiban és reméljük sikeresen teljesítjük ezt a versenyt és elkerülnek a műszaki problémák minket!”

A verseny előtti teszten a páros több kört teljesített, az új motor beállítása és a VFTS futóműve jónak bizonyult. A versenyre megváltozott körülmények, rengeteg eső és sár várta a versenyzőket.

Gy.1,Szeleste: Érzésünk szerint átlagosan kezdtünk az első szakaszon, viszont az eredmény bíztató volt, mint kategóriában és csoportban is az első időt teljesítettük.

Gy.2,Csepreg: Ismét kategória első idő, viszont Notheiszék visszavették a csoport elsőséget 3,5mp-el, két gyors után kirajzolódott hogy elég egy apróbb hiba és rengeteg másodpercbe kerülhet egy kicsúszás vagy egy árokjárás a nagy sár miatt, így megpróbáltunk hiba nélkül autózni.

Gy.3,Dozmat: Nagyon tempós volt a szakasz, keményebb volt a talaj és kevésbé sáros. Sajnos a gyorsasági felétől meghibásodott a gázrudazat és elég körülményesen ment a gázadás és a motorfék sem volt a megfelelő, kategóriában szerencsére így is növelni tudtuk az előnyünket, viszont Notheiszék ismét adtak 2,7mp-et.

Gy.4,Söptei út: Sikerült a rajt előtt megjavítani a gázrudazatot és megpróbáltuk visszavenni a csoport elsőséget, így elég tempósra vettük ezt a szakaszt, egy nagyobb kő sajnos eltalálta a hátsó fékcsövet, elment a hátsó fékkör és beesett a fékpedál az utolsó lassítónál a hosszú egyenesben, a szakasz további részét minimális fékkel és szerencsére beesés nélkül teljesítettük.

Négy gyorsasági teljesítése után vezető helyen ért a szervízparkba a Szabó-Verba-VFTS trió, a H/9 kategóriát közel 1,5 percel, a H csoportot 0,1(!) másodpercel vezetve. A szervizes fiúk gyorsan megoldották a fékcső és gázrudazat problémákat, és még maradt idő egy rutinszerű differenciálmű cserére is mivel a pilóta elmondása szerint apróbb, nem megszokott hangokat adott.

Gy.5,Szeleste: Még nagyobb sár, viszont a Yokohama gumik nagyon jól viselkedtek. Kategória első idő ismét, Notheiszék belehúztak, 7mp előnyre váltva a második helyet.

Gy.6,Csepreg: Nem kockáztattunk, kategóriánkat 1perc 40mp-el vezettük, ennek a megtartása volt a cél, mindenféle kaland nélkül. A gyorsasági közben éreztem hogy valami nem stimmel a bal hátsó futóművel, de nem hátráltatott és haladtunk tempósan tovább, viszont a szakasz vége felé egy jobbos derékszögnél kiszakadt a bal hátsó kerék, eltörtek a tőcsavarok. A helyszínen sajnos javíthatatlan volt és a verseny feladására kényszerültünk.

A technika ördöge sajnos ismét nem kerülte el a párost, anyaghiba vetett véget a versenynek újra. A pontversenyben nagy a lemaradás, egy év végi előkelő hely már elúszni látszik. A soron következő BF Goodrich Veszprém Rally-n már-már kötelező egy első hely az eddigi részeredmények tükrében. Tehát Veszprémben: Győzelem vagy Halál!:)