|
Török
Rally 1. nap: Loeb, H. Solberg, Latvala Június
13. Vaskos
meglepetéssel vette kezdetét a pénteki versenynap, a reggeli
nyitószakaszon jókora meglepetésre az észt Urmo Aava autózta
a leggyorsabb időt. A vezető pozíciót az észt mégsem foglalhatta
el, mert a csütörtöki szuperspeciálon csak a 30. időt jegyezték
be a neve mellé. A privát Citroenes az összetettben a negyedik
helyig kapaszkodott fel, de sokáig ennek sem örülhetett mivel
a következő szakaszon kiszállt a versenyből. A vezető helyeken
a nap nagy részében a Ford gyári és privát versenyzői osztoztak,
Mikko Hirvonen-nel az élen. Latvalát
a nyitó szakaszon beszedett defektje félperces hátrányba taszította,
ennek köszönhetően a 14. helyről kezdhette meg a felzárkózást.
Jari-Mattinak azonban már van rutinja a felzárkózásban, és
a hatodik gyorsaságit követően már ő foglalta el az első helyet.
A nap végére azonban nem akarta megtartani élen álló pozícióját,
amire márkatársai sem tartottak igényt, így keveredett előre
a világbajnoki ponttáblázat éllovasa, Sebastien Loeb. Loeb
mögött négy Fordos várhatja bizakodva a szombati napot, a
pénteki záró szakasz győztese, Henning Solberg kerek egy másodperces
hátránnyal kapta meg a második helyet. A pénteki dobogó harmadik
fokára Jari-Matti Latvala léphet fel, a mérhető legkisebb
különbséggel Solberg mögött. A negyedik helyezett Gigi Galli
hátránya is csak 2,2 másodpercre rúg, Mikko Hirvenen pedig
6,8 másodperces lemaradásának köszönhetően szombaton az ötödik
helyről vághat neki a pályáknak. Petter Solberg és az új Impreza
WRC erejéből ezen a napon egy abszolút hatodik helyre futotta,
ő azonban már közel egy percet kapott az élbolytól. Matthew
Wilsonnak köszönhetően öt Ford Focust találunk a pontszerző
helyeken, az ifjú Wilson hetedikként teljesítette a pénteki
pályákat. A pontszerző helyezettek sorát a Citroen spanyol
versenyzője, Dani Sordo zárja. Ki más
állhatna az N csoportos világkupa első helyén, mint Andreas
Aigner, a csoport utolsó két futamának osztrák győztese nyolctizeddel
előzi meg a mezőny egyetlen Szuper 2000-es autóját hajtó svéd
Patrik Sandellt. Subarusoknak híre sincs a dobogó közeli helyeken,
harmadikként a szintén EVO IX-es Mitsubishit hajtó Martin
Prokop érkezett a célba.
|
|