Török Rally 1. nap: Loeb, H. Solberg, Latvala

Június 13.
A Fordosok taktikájának köszönhetően a Török Rally második versenynapjának is Sebastien Loeb vághat neki az élről, négy Focusszal a háta mögött.

Vaskos meglepetéssel vette kezdetét a pénteki versenynap, a reggeli nyitószakaszon jókora meglepetésre az észt Urmo Aava autózta a leggyorsabb időt. A vezető pozíciót az észt mégsem foglalhatta el, mert a csütörtöki szuperspeciálon csak a 30. időt jegyezték be a neve mellé. A privát Citroenes az összetettben a negyedik helyig kapaszkodott fel, de sokáig ennek sem örülhetett mivel a következő szakaszon kiszállt a versenyből. A vezető helyeken a nap nagy részében a Ford gyári és privát versenyzői osztoztak, Mikko Hirvonen-nel az élen.

Latvalát a nyitó szakaszon beszedett defektje félperces hátrányba taszította, ennek köszönhetően a 14. helyről kezdhette meg a felzárkózást. Jari-Mattinak azonban már van rutinja a felzárkózásban, és a hatodik gyorsaságit követően már ő foglalta el az első helyet. A nap végére azonban nem akarta megtartani élen álló pozícióját, amire márkatársai sem tartottak igényt, így keveredett előre a világbajnoki ponttáblázat éllovasa, Sebastien Loeb.

Loeb mögött négy Fordos várhatja bizakodva a szombati napot, a pénteki záró szakasz győztese, Henning Solberg kerek egy másodperces hátránnyal kapta meg a második helyet. A pénteki dobogó harmadik fokára Jari-Matti Latvala léphet fel, a mérhető legkisebb különbséggel Solberg mögött. A negyedik helyezett Gigi Galli hátránya is csak 2,2 másodpercre rúg, Mikko Hirvenen pedig 6,8 másodperces lemaradásának köszönhetően szombaton az ötödik helyről vághat neki a pályáknak. Petter Solberg és az új Impreza WRC erejéből ezen a napon egy abszolút hatodik helyre futotta, ő azonban már közel egy percet kapott az élbolytól. Matthew Wilsonnak köszönhetően öt Ford Focust találunk a pontszerző helyeken, az ifjú Wilson hetedikként teljesítette a pénteki pályákat. A pontszerző helyezettek sorát a Citroen spanyol versenyzője, Dani Sordo zárja.

Ki más állhatna az N csoportos világkupa első helyén, mint Andreas Aigner, a csoport utolsó két futamának osztrák győztese nyolctizeddel előzi meg a mezőny egyetlen Szuper 2000-es autóját hajtó svéd Patrik Sandellt. Subarusoknak híre sincs a dobogó közeli helyeken, harmadikként a szintén EVO IX-es Mitsubishit hajtó Martin Prokop érkezett a célba.

Fri