Elsőre sikeresen a murván

Június 11.
A hőség, por, napsütés helyett eső, sár, dagonya jellemezte a hétvégi murvás futamot, ahol igen előkelő helyen sikerült végeznie a Balázs Öcsi - Pelyhe György párosnak, annak ellenére, hogy ez még csupán az első murvás versenyük volt a Mitsubishivel. A csapat elégedett az eredménnyel, és mindenki ünnepelt, hogy végre nem csupán célba vitték az autót, de még kupát is sikerült szerezniük.

Csütörtökön a Shakedown keretében tesztelték az új futóművet. A mérnök is megérkezett, és bár a pályák minőségével nem volt teljesen tisztában még, de mégis felkészülten érkezett, hiszen Balázs Öcsit már nem kellett bemutatni neki. "Az interneten megnéztük, hogy ki is Balázs Öcsi, hogyan közlekedik..." - hallhattuk tőle a teszt előtt.

Balázs Öcsi: "Csütörtökön teszteltünk, a hivatalos teszt keretében. Jelen volt a gyári SACHS mérnök is, aki elsődlegesen a beállításokban segédkezett. Elmondtam neki, hogy milyenek a szombathelyi pályák, mire lehet számítani a verseny során. Nagyjából nyolcszor mentünk a teszten, ami kb. 30 km tesztvezetést jelentett. És ez alatt nagyon jó beállításokat próbálhattam ki, ami a végére, tökéletesre sikeredett. Az Ő véleménye is az volt hogy jól dolgozik a futómű, ami bizalommal töltött el, ugyanis nekem nincs sok Mitsubishis tapasztalatom laza talajon. Beült mellém és tetszett neki, a vezetésem. Meglepett hogy mindent tud rólam, eredményeimet és videókat is nézett, azt mondta "utána néztek kinek, hoznak futóművet".

Péntek délután még napsütésben zajlott az ünnepélyes rajtceremónia, ám a szombati versenynapon már inkább az eső volt a jellemző. A pályák sárosak, vizesek voltak, a korábbi napok - és az aznapi - esőzéseknek köszönhetően, így ez most nem egy szokványos murvás verseny volt.

Az első szakasz - azaz 4 gyorsasági - teljesítése után problémamentesen érkezett a páros az első szervizbe. "Nagyon tetszik a verseny. Sárosak, csúszósak a pályák, és nekem mindig is feküdtek ezek a szakaszok" - nyilatkozta Balázs Öcsi. És nem csak a látvány volt remek, az időeredmények is, hiszen ekkor az abszolút kilencedik helyen, és az N csoport második helyén állt a páros, és egy szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettek.

A folytatás már nem volt ennyire problémamentes, hiszen az ötödik gyorsaságin egy beforgás rontott az idejükön, majd rögtön a következőn egy árokjárás. A nap utolsó két gyorsaságiját jó eredménnyel zárta a páros, és bár visszacsúsztak a kategória harmadik helyére, mégis megelégedve érkeztek az esti nagyszervizbe.

"A megforgás, árokjárás és a korai rajt nem kellett volna, de azt hiszem ez a helyezés is remek eddig. Holnap azért megpróbáljuk visszavenni a második helyet. Előttünk Asi áll, de őt már nem tudjuk megfogni. Vas Zoliékkal, Maticsékkal jót csatázunk. Jól érezzük magunkat, az autó is rendben van. Holnap a körgyors jó lesz, és az ismeretlen pályák majd kiegyenlítik az erőviszonyokat... ez fekszik nekem, szeretem, ha rögtönözni kell." - nyilatkozta Balázs Öcsi az első versenynap végén.

Vasárnap még 6 gyorsasági teljesítése várt a mezőnyre, és az időjárás is javulni látszott. A pályák is kevésbé voltak sárosak már, mint előző nap.

Az első gyorsaságin jól kezdtek, nagyon igyekeztek, hogy sikerüljön behozniuk a lemaradást, és ha nem is a kategória első helyéért meccseltek, de mindenképp szerették volna a második helyet visszaszerezni. Az utolsó lassítónál lecsúsztak az útról, és csak több méter árokjárás után - a szerencsének köszönhetően – tértek vissza az útra. Az eseményt az autó megúszta, az időeredményükön sem rontott, hiszen a második időt autózták a kategóriában, ám a célban észlelete Öcsi, hogy a keze a lecsúszáskor megsérült. Szinte rögtön bedagadt, egész nap fájlalta, ám azóta szerencsére kiderült, hogy nem tört el.

"A második gyorsot már kicsit elóvatoskodtuk, így itt csak abszolút 15. időt sikerült autóznunk, de aztán újra gyorsultunk, és megint mentünk egy kategória második időt. Most a második helyen állunk az N csoportban, abszolútban a kilencedik helyen. Az utolsó körre már "csak" annyi a dolgunk, hogy megtartsuk ezt a helyet. Új gumikkal megyünk ki, de már csak abszolútban tudunk esetleg előrébb lépni, hiszen Asi több mint másfél percre van tőlünk." - nyilatkozta Pelyhe György a vasárnapi utolsó három gyorsasági szakasz előtt.

Az abszolút kilencedik, és az N csoport második helyén végzett a Szombathely Rallye-n a Balázs Öcsi - Pelyhe György páros a Mitsubishi EVO IX-cel. A legutóbbi miskolci futammal ellentétben most nem csupán a részeredmények bíztatóak, de a végeredménynek is nagyon örül a csapat. Az autó problémamentesen üzemelt a verseny teljes ideje alatt, és az új - tesztelés alatt álló - SACHS futómű is tökéletes volt.

Balázs Öcsi: "Nagyon meg voltunk elégedve a SACHS gátlókkal. Elképesztően jól dolgoztak, nagy stabilitást adva az autónak, és biztonságérzetet nekünk. Egyetlen alkalom nem volt a verseny során hogy a gátló valami meglepetést okozott volna akár egy ugratón is. Murva versenyeken biztos, hogy ezekkel, a gátlókkal fogunk menni, és a gyári mérnök is segítségünkre lesz a továbbiakban is."

A csapat vasárnap este a második helyezésért járó kupákkal indult haza, és útközben értesültek már csupán arról, hogy a kategóriában előttük végző Asi - Pikó párost kizárták.

Pelyhe György: "A kizárás még nem végleges, hiszen Asiék fellebbezést nyújtottak be ellene. De egyébként sem így akarunk első helyezéshez jutni, hogy kizárják az előttünk végző párost. Mi úgy érezzük, hogy másodikak lettünk, és - egyelőre - ezzel is maximálisan elégedettek vagyunk!"

Folytatásként a csapat a következő murvás futam mellett döntött, így legközelebb a Veszprém Rallye-n lesz látható a Balázs Öcsi - Pelyhe György - Mitsubishi EVO IX trió.

Együttműködő partnerek: Schroth, SACHS König Sitze, Compomotive, Pirelli, Janny Trans, Jet Transport, ThüringLift, Meda-Star Kft, Andromeda Star, Zár-Vasalás 97 Rt, Stone Építőgépek, Szálem Kkt, Targo-Tigris Kft, SUB Transmision, Next Unio, Kazi-Ker, Gavex, TK Mester