|
Elsőre
sikeresen a murván Június
11. Csütörtökön
a Shakedown keretében tesztelték az új futóművet. A mérnök
is megérkezett, és bár a pályák minőségével nem volt teljesen
tisztában még, de mégis felkészülten érkezett, hiszen Balázs
Öcsit már nem kellett bemutatni neki. "Az interneten
megnéztük, hogy ki is Balázs Öcsi, hogyan közlekedik..."
- hallhattuk tőle a teszt előtt. Balázs
Öcsi: "Csütörtökön
teszteltünk, a hivatalos teszt keretében. Jelen volt a gyári
SACHS mérnök is, aki elsődlegesen a beállításokban segédkezett.
Elmondtam neki, hogy milyenek a szombathelyi pályák, mire
lehet számítani a verseny során. Nagyjából nyolcszor mentünk
a teszten, ami kb. 30 km tesztvezetést jelentett. És ez alatt
nagyon jó beállításokat próbálhattam ki, ami a végére, tökéletesre
sikeredett. Az Ő véleménye is az volt hogy jól dolgozik a
futómű, ami bizalommal töltött el, ugyanis nekem nincs sok
Mitsubishis tapasztalatom laza talajon. Beült mellém és tetszett
neki, a vezetésem. Meglepett hogy mindent tud rólam, eredményeimet
és videókat is nézett, azt mondta "utána néztek kinek,
hoznak futóművet". Péntek
délután még napsütésben zajlott az ünnepélyes rajtceremónia,
ám a szombati versenynapon már inkább az eső volt a jellemző.
A pályák sárosak, vizesek voltak, a korábbi napok - és az
aznapi - esőzéseknek köszönhetően, így ez most nem egy szokványos
murvás verseny volt. Az első
szakasz - azaz 4 gyorsasági - teljesítése után problémamentesen
érkezett a páros az első szervizbe. "Nagyon tetszik a
verseny. Sárosak, csúszósak a pályák, és nekem mindig is feküdtek
ezek a szakaszok" - nyilatkozta Balázs Öcsi. És nem csak
a látvány volt remek, az időeredmények is, hiszen ekkor az
abszolút kilencedik helyen, és az N csoport második helyén
állt a páros, és egy szakaszgyőzelmet is elkönyvelhettek. A folytatás
már nem volt ennyire problémamentes, hiszen az ötödik gyorsaságin
egy beforgás rontott az idejükön, majd rögtön a következőn
egy árokjárás. A nap utolsó két gyorsaságiját jó eredménnyel
zárta a páros, és bár visszacsúsztak a kategória harmadik
helyére, mégis megelégedve érkeztek az esti nagyszervizbe.
"A
megforgás, árokjárás és a korai rajt nem kellett volna, de
azt hiszem ez a helyezés is remek eddig. Holnap azért megpróbáljuk
visszavenni a második helyet. Előttünk Asi áll, de őt már
nem tudjuk megfogni. Vas Zoliékkal, Maticsékkal jót csatázunk.
Jól érezzük magunkat, az autó is rendben van. Holnap a körgyors
jó lesz, és az ismeretlen pályák majd kiegyenlítik az erőviszonyokat...
ez fekszik nekem, szeretem, ha rögtönözni kell." - nyilatkozta
Balázs Öcsi az első versenynap végén. Vasárnap
még 6 gyorsasági teljesítése várt a mezőnyre, és az időjárás
is javulni látszott. A pályák is kevésbé voltak sárosak már,
mint előző nap. Az első
gyorsaságin jól kezdtek, nagyon igyekeztek, hogy sikerüljön
behozniuk a lemaradást, és ha nem is a kategória első helyéért
meccseltek, de mindenképp szerették volna a második helyet
visszaszerezni. Az utolsó lassítónál lecsúsztak az útról,
és csak több méter árokjárás után - a szerencsének köszönhetően
– tértek vissza az útra. Az eseményt az autó megúszta, az
időeredményükön sem rontott, hiszen a második időt autózták
a kategóriában, ám a célban észlelete Öcsi, hogy a keze a
lecsúszáskor megsérült. Szinte rögtön bedagadt, egész nap
fájlalta, ám azóta szerencsére kiderült, hogy nem tört el.
"A
második gyorsot már kicsit elóvatoskodtuk, így itt csak abszolút
15. időt sikerült autóznunk, de aztán újra gyorsultunk, és
megint mentünk egy kategória második időt. Most a második
helyen állunk az N csoportban, abszolútban a kilencedik helyen.
Az utolsó körre már "csak" annyi a dolgunk, hogy
megtartsuk ezt a helyet. Új gumikkal megyünk ki, de már csak
abszolútban tudunk esetleg előrébb lépni, hiszen Asi több
mint másfél percre van tőlünk." - nyilatkozta Pelyhe
György a vasárnapi utolsó három gyorsasági szakasz előtt. Az abszolút
kilencedik, és az N csoport második helyén végzett a Szombathely
Rallye-n a Balázs Öcsi - Pelyhe György páros a Mitsubishi
EVO IX-cel. A legutóbbi miskolci futammal ellentétben most
nem csupán a részeredmények bíztatóak, de a végeredménynek
is nagyon örül a csapat. Az autó problémamentesen üzemelt
a verseny teljes ideje alatt, és az új - tesztelés alatt álló
- SACHS futómű is tökéletes volt. Balázs
Öcsi: "Nagyon meg voltunk elégedve a SACHS gátlókkal.
Elképesztően jól dolgoztak, nagy stabilitást adva az autónak,
és biztonságérzetet nekünk. Egyetlen alkalom nem volt a verseny
során hogy a gátló valami meglepetést okozott volna akár egy
ugratón is. Murva versenyeken biztos, hogy ezekkel, a gátlókkal
fogunk menni, és a gyári mérnök is segítségünkre lesz a továbbiakban
is." A csapat
vasárnap este a második helyezésért járó kupákkal indult haza,
és útközben értesültek már csupán arról, hogy a kategóriában
előttük végző Asi - Pikó párost kizárták. Pelyhe
György: "A
kizárás még nem végleges, hiszen Asiék fellebbezést nyújtottak
be ellene. De egyébként sem így akarunk első helyezéshez jutni,
hogy kizárják az előttünk végző párost. Mi úgy érezzük, hogy
másodikak lettünk, és - egyelőre - ezzel is maximálisan elégedettek
vagyunk!" Folytatásként
a csapat a következő murvás futam mellett döntött, így legközelebb
a Veszprém Rallye-n lesz látható a Balázs Öcsi - Pelyhe György
- Mitsubishi EVO IX trió. Együttműködő
partnerek: Schroth, SACHS König Sitze, Compomotive, Pirelli,
Janny Trans, Jet Transport, ThüringLift, Meda-Star Kft, Andromeda
Star, Zár-Vasalás 97 Rt, Stone Építőgépek, Szálem Kkt, Targo-Tigris
Kft, SUB Transmision, Next Unio, Kazi-Ker, Gavex, TK Mester
|
|