Spici győzelemre ébredt

Június 10.
Csak hétfőn reggel, amikor felkelt, hitte el Spitzmüller Csaba, hogy vasárnap délután megszerezte idei első győzelmét. Navigátora, Kazár Miklós hasonlóan óvatos volt és még az utolsó gyorsasági szakaszt követő szervizparkban sem érezte úgy, hogy nyert. A Hell Racing Team versenyzői azonban minden kétséget kizáróan megnyerték a Szombathely Ralit, amivel nyolc ponttal csökkentették hátrányukat a bajnokságban, és holtversenyben a második helyre jöttek fel.

Spitzmüller Csaba: - A miskolci kiesésünk annyira bennünk volt az egész verseny alatt, hogy még a célban sem mertük elhinni, hogy nyertünk. (Kazár) Miki is csak akkor gratulált, amikor az autót visszakaptuk a bontásból. Én viszont igazán ma reggel hittem el, amikor felébredtem. Nagyon jó érzés volt.

- Nagyon szerettünk volna nyerni, hiszen a kiesésünk miatt nagy hátrányban voltunk. Ezért reggel, az első gyorsaságin alaposan be akartunk kezdeni. A lendületünk egészen addig tartott, amíg az egyik kanyarban le nem fulladt az autó. Kb. 7-8 másodpercig indítóztam. A végén már az is volt a baj, hogy annyira akartam tovább menni, hogy padlógázzal indítóztam. A mérnökünk meg is rótt érte. Végül elindult az autó, a szervizparkban pedig kicserélték a hátsó differenciálművet. Valószínűleg az okozta.

- Az első kör többi gyorsaságijára túl zártak voltak a gumijaink, nem tapadtak, úgyhogy 17 másodperc hátrányba kerültünk a harmadik helyen. A második körre beszereltek egy új fejlesztésű lengéscsillapítót, ami nagyon jónak bizonyult. Állítottunk egy kicsit a középső diffin is, hogy az esőben kezelhetőbb legyen az autó.

- A második kör előtt megbeszéltük Mikivel, hogy nincs más lehetőségünk, támadni fogunk, mert mindenképpen nyernünk kell, ha versenyben akarunk maradni a bajnoki címért. Amikor megláttam, hogy szakad az eső, akkor tudtam, hogy most vagy soha. Szelestén 16 másodpercet dolgoztunk le. A második gyorsaságin a nagy sietség miatt egy kanyart elnéztem és túl csúsztunk, úgyhogy még tolatnunk is kellett. Ennek ellenére ezt is megnyertük és átvettük a vezetést.

- Ez után nagy dilemmánk volt, hogy jó-e nekünk, hogy másnap elsőnek rajtoljunk és mi vágjuk a nyomot. Úgy döntöttünk, hogy akkor jó, ha megnyugtató előnyre tudunk szert tenni, ezért meghúztuk az utolsó gyorsaságikat is, és 23 másodperc előnnyel fordultunk.

- Másnap erre az előnyünkre akartunk vigyázni, de azért olyan sok lehetőség nem volt taktikázásra, mert (Benik) Balázs is nagyon jött. Egy meleg pillanatunk volt, amikor lecsúsztunk az árokba, pont úgy, mint két éve Pécsen, de most szerencsére kiugrott az autó.

- Az utolsó gyorsasági rajtjában majdnem infarktust kaptunk. Annyira laza volt a talaj, hogy kipörögtek a kerekek és akkora fordulatszám különbségek voltak, hogy a differenciálművünk egy pillanatra megzavarodott. Én azt hittem, hogy vagy a diffi, vagy a féltengely tört el. Két másodperc múlva megjavult, és gond nélkül beéretünk a célba, de azt a két másodpercet nem kívánom senkinek.

Kazár Miklós: - Nagyon izgalmas verseny volt. Nagyon komolyan készültünk, és nagyon szerettünk volna nyerni. Az első körben volt egy kis problémánk, de utána mindent egy lapra tettünk. Spici igazi elmebeteg módjára vezetett. Képzeld el azt a szituációt, hogy egy bal kettő tempó végén egy hat-nyolc méter hosszú tócsába érkezel. Normális ember itt fékez. Spici meg még ráhúzta a negyediket.

- Nagyon sokat kockáztattunk a versenyen, de még a célban sem tudtunk felhőtlenül örülni. Az a miskolci jobbra index nagyon bennünk volt még, ezért is nem volt olyan nagy ünneplés, mint az első Mitsubishis győzelmünk után, két éve Veszprémben.

- Második helyen állunk a bajnokságban, és sikerült a hátrányunkból is nyolc pontot ledolgozni, úgyhogy elégedettek lehetünk. Továbbra is a bajnoki cím a célunk, és Veszprémre is úgy készülünk, hogy a győzelem a cél.