|
Spici
győzelemre ébredt Június
10. Spitzmüller
Csaba: - A miskolci kiesésünk annyira bennünk volt
az egész verseny alatt, hogy még a célban sem mertük elhinni,
hogy nyertünk. (Kazár) Miki is csak akkor gratulált, amikor
az autót visszakaptuk a bontásból. Én viszont igazán ma reggel
hittem el, amikor felébredtem. Nagyon jó érzés volt. - Nagyon
szerettünk volna nyerni, hiszen a kiesésünk miatt nagy hátrányban
voltunk. Ezért reggel, az első gyorsaságin alaposan be akartunk
kezdeni. A lendületünk egészen addig tartott, amíg az egyik
kanyarban le nem fulladt az autó. Kb. 7-8 másodpercig indítóztam.
A végén már az is volt a baj, hogy annyira akartam tovább
menni, hogy padlógázzal indítóztam. A mérnökünk meg is rótt
érte. Végül elindult az autó, a szervizparkban pedig kicserélték
a hátsó differenciálművet. Valószínűleg az okozta. - Az első
kör többi gyorsaságijára túl zártak voltak a gumijaink, nem
tapadtak, úgyhogy 17 másodperc hátrányba kerültünk a harmadik
helyen. A második körre beszereltek egy új fejlesztésű lengéscsillapítót,
ami nagyon jónak bizonyult. Állítottunk egy kicsit a középső
diffin is, hogy az esőben kezelhetőbb legyen az autó. - A második
kör előtt megbeszéltük Mikivel, hogy nincs más lehetőségünk,
támadni fogunk, mert mindenképpen nyernünk kell, ha versenyben
akarunk maradni a bajnoki címért. Amikor megláttam, hogy szakad
az eső, akkor tudtam, hogy most vagy soha. Szelestén 16 másodpercet
dolgoztunk le. A második gyorsaságin a nagy sietség miatt
egy kanyart elnéztem és túl csúsztunk, úgyhogy még tolatnunk
is kellett. Ennek ellenére ezt is megnyertük és átvettük a
vezetést. - Ez után
nagy dilemmánk volt, hogy jó-e nekünk, hogy másnap elsőnek
rajtoljunk és mi vágjuk a nyomot. Úgy döntöttünk, hogy akkor
jó, ha megnyugtató előnyre tudunk szert tenni, ezért meghúztuk
az utolsó gyorsaságikat is, és 23 másodperc előnnyel fordultunk. - Másnap
erre az előnyünkre akartunk vigyázni, de azért olyan sok lehetőség
nem volt taktikázásra, mert (Benik) Balázs is nagyon jött.
Egy meleg pillanatunk volt, amikor lecsúsztunk az árokba,
pont úgy, mint két éve Pécsen, de most szerencsére kiugrott
az autó. - Az utolsó
gyorsasági rajtjában majdnem infarktust kaptunk. Annyira laza
volt a talaj, hogy kipörögtek a kerekek és akkora fordulatszám
különbségek voltak, hogy a differenciálművünk egy pillanatra
megzavarodott. Én azt hittem, hogy vagy a diffi, vagy a féltengely
tört el. Két másodperc múlva megjavult, és gond nélkül beéretünk
a célba, de azt a két másodpercet nem kívánom senkinek. Kazár
Miklós: -
Nagyon izgalmas verseny volt. Nagyon komolyan készültünk,
és nagyon szerettünk volna nyerni. Az első körben volt egy
kis problémánk, de utána mindent egy lapra tettünk. Spici
igazi elmebeteg módjára vezetett. Képzeld el azt a szituációt,
hogy egy bal kettő tempó végén egy hat-nyolc méter hosszú
tócsába érkezel. Normális ember itt fékez. Spici meg még ráhúzta
a negyediket. - Nagyon
sokat kockáztattunk a versenyen, de még a célban sem tudtunk
felhőtlenül örülni. Az a miskolci jobbra index nagyon bennünk
volt még, ezért is nem volt olyan nagy ünneplés, mint az első
Mitsubishis győzelmünk után, két éve Veszprémben. - Második
helyen állunk a bajnokságban, és sikerült a hátrányunkból
is nyolc pontot ledolgozni, úgyhogy elégedettek lehetünk.
Továbbra is a bajnoki cím a célunk, és Veszprémre is úgy készülünk,
hogy a győzelem a cél.
|
|